Volledige versie bekijken : secondary 1not found



slipknot
18 June 2006, 12:58
hallo gisteren wou ik een extra harde schijf nog in mijn pc plaatsen maar krijg elke keer de melding secondary 1 not found
op het moment steken er 2 hdd op de primary en 1 cdr op de secondary en wil een 3de hdd aansluiten maar mijn pc wil de niet pakken op de secondary maar wel op de primary weet iemand raad???

eventure
18 June 2006, 13:01
Zitten je jumpers zeker juist?

slipknot
18 June 2006, 13:23
ja mijn jumpers moeten op slave staan en staan ook mùaar de hdd werkt hoor heb die al geprobeerd op de plimary maar hij wil niet pakken op de secondary dan vind de pc hem niet ???

vanic
18 June 2006, 13:56
misschien zit je HD niet op de juiste connector van je IDE
kabel...

normaal zou dit niks mogen uitmaken... maar ik heb dit al verschillende malen meegemaakt dat dit toch iets uitmaakt...


de master op het uiteinde van de kabel steken ... de slave waar de kabel doorloopt

slipknot
18 June 2006, 13:59
vanic dit snap ik niet echt heb de hdd al aan de 2 aansluitingen g^probeerd zowel als master of als slave en niets werkt ook niet single dat werkt ook niet en in de bios staat de secondary 1 ook op auto

vanic
18 June 2006, 14:13
als de jumper van je HD op master staat sluit je deze aan op het uiteinde van de kabel ; dan plaats je de jumper op je cd op slave en deze sluit je dan aan op de connector waar de kabel doorloopt...

en deze sluit je dan aan op je vrije IDE poort van je mobo... als het nieuwe kabels zijn kan het dat deze connector een ander kleur heeft..

slipknot
18 June 2006, 14:21
ik heb een platte case en is dus een laptop cdr dat erin in zit staan geen jumpers op:-s

slipknot
18 June 2006, 14:33
heb dit nu geprobeerd om de jumper op master te zetten en deze op het uiteinde van de kabel aan te sluiten en de cdr op de connector maar helaas accept hij hem nog niet
krijg elke keer bij het opstarten van de pc een melding secondary drive 1 not found

vanic
18 June 2006, 14:53
dan zul je waarschijnlijk je jumper van de HD moeten plaatsen op cable select en niet op master of slave...

slipknot
18 June 2006, 14:56
en waar is dit want dat staat niet op mijn hdd???

g_man
18 June 2006, 15:05
Normaal heb je altijd 3 keuzes, master, slave en cable select... welk merk en type van HDD is het?

slipknot
18 June 2006, 15:44
het is tgelukt om de schijf op cable select aan te s luiten het werk als ik alleen de schijf aansluit als ik de cdr erbij aan sluit krijg ik de error secondary 1hard disk not found?????
kan iemand mij helpen??

slipknot
18 June 2006, 15:52
een quantum

slipknot
18 June 2006, 16:25
nu weet ik het echt hyelemaal niet meer hoor heb alles geprobeerd master slave en cable select en zelf single niets gaat weet hier iemand een oplossing voor???

eventure
18 June 2006, 17:04
zet anders je cd ook eens op cable select?

slipknot
18 June 2006, 17:08
het is gelukt heb in computerbeheer bij secondair ipo veranderd dma indoen beschikbaar en werkt dus hier kan ik een streek onder trekken bedankt voor de hulp