Volledige versie bekijken : DirectX 9 vraag -> pc crasht



Trax
20 June 2006, 14:15
Ik wist eerst niet goed hoe ik de titel moest omschrijven maar het heeft wel degelijk met directx 9 te maken.

Altijd als ik het spel Splinter Cell: Chaos Theory speel loopt de pc na een tijdje knal-super vast! Beeld bevriest en geluid blijft hangen. Kan dan alleen nog maar resetten.
(Btw: legale versie)
Het enige wat ik daar vroeger aan kon doen was mijn hardware versnelling in mijn directx config halveren. (Uitvoeren -> dxdiag)

Maar nu als ik in het directx venster zit (sinds nieuwe versie) kan ik die hardwareversnelling niet meer verminderen.
Iemand enig idee hoe ik dit wel kan doen of hoe ik mijn probleem anders kan oplossen? (Want het is ook bij sommige andere spellen)

Alvast bedankt!


Ps: Nieuwste drivers etc. voor video en geluid zijn reeds geinstalleerd.

peterus
20 June 2006, 18:16
Welke versie van directx bezit je?
Ik heb hier directx 9.0c (4.09.0000.0904)
En ik kan de hardware versnelling nog wel aanpassen.
Tenzij uw versie hoger is natuurlijk?

Trax
20 June 2006, 18:56
Ja, laatste nieuwe. Had pas nog eens format gedaan.

g_man
20 June 2006, 21:26
ga eens via start > configuratiescherm > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > problemen oplossen .
Hier kan je ook je hardwareversnelling aanpassen! :) ;)

Trax
21 June 2006, 09:49
Aha, straks eens kijken als ik thuis ben. Ik zal laten weten wat het resultaat is.

nielsvandesype
24 June 2006, 09:56
Ga eens kijken op het tabblad directx bestanden of er daar problemen zijn. Zoja post ze dan.Dan kan ik mijn bestanden voor je uploaden. Probeer anders eens direct x 9.0 c over je huidige installatie te installeren. Verwijder ook eens even je drivers ga hiervoor naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc druk op enter open het plusteken voor beeldschermadapters,klik nu met je rechtermuisknop op het icoon en kies voor installatie ongedaan maken.