Volledige versie bekijken : vraagje gat maken in sidepanel



coopman
20 June 2006, 19:18
heeft er iemand ervaring in gaten maken in side panel voor bijplaatsen koeler langs zijkant

welk materiaal gebruikte je
wat heb je gebruikt voo mooie afwerking enzovoort...
(mag niet teveel kosten)

of koop je beter nieuwe case

delinquente
20 June 2006, 19:44
heeft er iemand ervaring in gaten maken in side panel voor bijplaatsen koeler langs zijkant

welk materiaal gebruikte je
wat heb je gebruikt voo mooie afwerking enzovoort...
(mag niet teveel kosten)

of koop je beter nieuwe case

Eerst wat meetkundig werken

1) zien dat je dus mooi in het midden van je plexi een vierkant hebt dat evengroot is als je FAN!

2) Dan je passer in het midden van het vierkant en dan zien dat je juist aan elke zijde van het vierkant met het potlood komt, je moet da zelf maar even zien hoedat je dat doet

3) dan mooi aftekenen met een alchoholstift, en dan met de dremel erdoor! Zie dat je dat redelijk snel doet want dat plexiglas droogt op door afkoeling (dan zit je boor soms vast), dus maw als je boortje warm wordt gaat dat erdoor als boter! Maar zie dat het wat mooi rond is natuurlijk:p

4) dan zo een "figuurtje" gaan halen om er van voor op te vijzen, met je fan aan de andere kant van de plexi...

Soit ge moet zelf maar eens zien hoedat ge dat doet kan het ni zo goed uitleggen maar hier alvast een foto van mijn vorige mod (ik doen het nu niet meer:D )

http://img59.imageshack.us/img59/4020/modklaar34fe.jpg (http://imageshack.us)

coopman
20 June 2006, 20:02
het is wel geen plexi case maar mss maak ik hem da wel in plexi

delinquente
20 June 2006, 20:14
het is wel geen plexi case maar mss maak ik hem da wel in plexi

sorry ik had gelezen dat je plexi had (te veel gestudeerd:damn: )
wat voor case heb je? Ik heb nu een een Antec SLK3800 B en eeuh daar zit al zo een gat in, maar ofdat da handig is? Dan heb ik toch liever inees alles in plexi!

coopman
20 June 2006, 21:21
http://www.padeg.be/photo/art-1-aopen_qf50c.jpg

dit is men case

zou groene plexi mooi zijn ?

hoe dik moet de plexi zijn ?

delinquente
20 June 2006, 21:52
http://www.padeg.be/photo/art-1-aopen_qf50c.jpg

dit is men case

zou groene plexi mooi zijn ?

hoe dik moet de plexi zijn ?

ja dat is een mooie case, ik wou die ook eerste nemen vóór ik mijn antec kocht. Weet je dat er standaardversies zijn met een window?(allee heb ik toch al eens gezien, of vergis ik me nu met een blowhole, waarschijnlijk zal het toch een window zijn). Ik heb toen deze case niet gekocht omdat die maar 350 Watt was, vond ik wat te weinig voor mijn systeem. De dikte van je plexiglas: iets tussen 3-5 mm zeker? Kleur?
Eeuhmmm het meeste dat mij stoorde aan zo een window was het stof dat er aan de binnenkant kwam opliggen,dus neem zeker een ander kleureke:D (iets waar ge het stof niet ziet:D ). Maar kheb zelf nog geen ander kleur van plexi gezien dus ik weet het niet...

In ieder geval veel succes, en post je case erna é. Ik wil het wel eens zien(y)

Ahja btw: als je die paneel moest beginnen snijden zie dat ge erna dan uw Drives niet ziet, zoals bij mij niet het geval was. Ge zag mijn cd-rom enzo er uit steken, kvind da wel lelijk...

Warchief-Be
20 June 2006, 22:10
Ik heb 5 mm steken.
Dit is zeer dik voor in een gewone case.
Zoals bij mij in mijn server gaat het wel, hiervoor heb ik de hendel van mijn 3,5" bakje moeten inkorten.
Je moet eerst kijken of de plexi erinpast.
Ik zou voor u case 3mm nemen.
Je kijkt best ook dat het "echte" plexi is, soms is het blauwachtige harde plastic van 1mm, deze trek véél stof aan.
Ik heb maak de gaten met een klokboor.
Dan heb je altijd een mooie ronde cirkel.
Zoals delinquente zei: er bestaan pre-mod cases met een window.
Deze window is meestal maar brol... (mijne is gebarsten en heb er nieuwe in kunnen steken).
Ik heb nog nooit van groene plexi gehoort... bestaat dat?

Warchief-Be

delinquente
20 June 2006, 23:23
Ik heb 5 mm steken.
Dit is zeer dik voor in een gewone case.
Zoals bij mij in mijn server gaat het wel, hiervoor heb ik de hendel van mijn 3,5" bakje moeten inkorten.
Je moet eerst kijken of de plexi erinpast.
Ik zou voor u case 3mm nemen.
Je kijkt best ook dat het "echte" plexi is, soms is het blauwachtige harde plastic van 1mm, deze trek véél stof aan.
Ik heb maak de gaten met een klokboor.
Dan heb je altijd een mooie ronde cirkel.
Zoals delinquente zei: er bestaan pre-mod cases met een window.
Deze window is meestal maar brol... (mijne is gebarsten en heb er nieuwe in kunnen steken).
Ik heb nog nooit van groene plexi gehoort... bestaat dat?

Warchief-Be

ik heb er in feite ook nog nooit van gehoord, maar misschien is dat nen groene filter ofzo dat ge erop plakt:p

Ken G
20 June 2006, 23:31
Ik heb dezelfde case gekocht. Enkel is de case zwart en is er al een plexi op gemonteerd aan de zijkant. En ja, de 350W voeding is een beetje licht naar mijn mening...

delinquente
21 June 2006, 12:06
Ik heb dezelfde case gekocht. Enkel is de case zwart en is er al een plexi op gemonteerd aan de zijkant. En ja, de 350W voeding is een beetje licht naar mijn mening...

ja idd dat is er wel spijtig aan, anders had ik die ook gekocht, voor de rest is het een mooie moderne case:)

Nikolas
21 June 2006, 13:08
Tuurlijk bestaat groene/blauwe/gele/... plexi, wordt constant gebruikt door modders,
hier vind je daarvan een mooi voorbeeld: Masters of Modding (http://www.hardware.info/artikelen.php?id=176)

Eigenlijk heet dat AcrylPanel (http://www.acryan.com/_acrylpanel/index.shtml) (bekijken met IE).

PorkyFrost
21 June 2006, 16:41
Eigenlijk heet dat AcrylPanel (http://www.acryan.com/_acrylpanel/index.shtml) (bekijken met IE).
Werkt ook met opera hoor, mooie site :)

coopman
21 June 2006, 16:43
zou je zo'n gepremodde sidepanel apart kunnen kopen ?

ik heb de case al een jaar of 3-4 hoor toen bestond dat nog niet denk ik

(de plexi kan ik gratis krijgen van iemand die in een plastiekfabriek in de vitallo ofzo)


is er hier iemand in de streek van tielt dat me zou kunnen helpen als iets niet lukt ?

eventure
21 June 2006, 19:07
Zoals delinquente zei: er bestaan pre-mod cases met een window.
Deze window is meestal maar brol... (mijne is gebarsten en heb er nieuwe in kunnen steken).


Ik ken er niks van, maar het wordt blijkbaar wel afgeraden...
Tzal er natuurlijk ook vanaf hangen hoeveel je uitgeeft :)

coopman
24 June 2006, 10:07
zouden neons veel warmte geven ?
kvind da wel mooi

coopman
24 June 2006, 16:52
niemand ?

coopman
25 June 2006, 12:24
een beetje hulp graag ?

carl
25 June 2006, 16:04
ik denk het niet, ik heb er gisteren zelf 2 ingestoken en mijn pc stata nu al 48 uur op, nog geen verbrande dingen ofzo, allen m'n geluidskaart die plots besloot om de audio wat sneller af te spelen(maar dat zal wel komen doordat het f****** brol is)

coopman
26 June 2006, 12:32
welke neons zouden jullie steken en hoelang ?

Warchief-Be
26 June 2006, 18:57
2X 30cm, 1boven en 1 onder.
Kleur moet je zelf beslissen.

coopman
26 June 2006, 19:06
ok
kan aan gratis plexi geraken is wel 1cm dik is wat vele zeker ?

Joga
26 June 2006, 19:20
ja is idd wel dik
en wat die neon betreffen, ik ken iemand die ze eruit heeft gehaald omdat
zijn computer te traag ging ...

Nikolas
26 June 2006, 19:22
ja is idd wel dik
en wat die neon betreffen, ik ken iemand die ze eruit heeft gehaald omdat
zijn computer te traag ging ...

Dat zal dan enkel en alleen zijn omdat hij een zwakke voeding had, die te veel verspilde aan zijn CCFL's...

coopman
26 June 2006, 20:33
denk ik ook ken veel mensen die dit zitten hebben in hun pc

zelfs neons voor auto's heeft een vriend die gaan mee op de muzeik dat is wel cool

Nikolas
26 June 2006, 22:51
denk ik ook ken veel mensen die dit zitten hebben in hun pc

zelfs neons voor auto's heeft een vriend die gaan mee op de muzeik dat is wel cool

Bestaat ook voor pc hoor...ben ik eens ergens tegen gekomen, bij Rodcad.be geloof ik.
Is wel hip als je dan met een machinegeweer gaat schieten in een game :p

coopman
26 June 2006, 23:20
weet er iemand waar je verschillende kleuren plexi kunt kopen regio tielt - brugge ?

carl
28 June 2006, 09:10
ja is idd wel dik
en wat die neon betreffen, ik ken iemand die ze eruit heeft gehaald omdat
zijn computer te traag ging ...



Euh, bij mijn weten verbruiken neons nog geen 10 W, dus als je door het aansluiten van neo problemen krijgt is je voeding niet krachtig genoeg

coopman
28 June 2006, 18:10
weet er iemand waar er plexi te vinden is ?

carl
28 June 2006, 19:44
ja, hier in Halle is er een pc winkel wara je zo een kit kan kopen, 15€, maar weet niet og het kwaliteit is of hoe groot het is.

coopman
28 June 2006, 20:03
het moet wel in regio tielt zijn he :)

carl
28 June 2006, 20:04
dan kan ik je niet helpen, sorry
edit: miss op ebay ?

coopman
28 June 2006, 20:16
daar koop ik niet graag liefst in een winkel

machine head
29 June 2006, 13:03
Eerst wat meetkundig werken

1) zien dat je dus mooi in het midden van je plexi een vierkant hebt dat evengroot is als je FAN!

2) Dan je passer in het midden van het vierkant en dan zien dat je juist aan elke zijde van het vierkant met het potlood komt, je moet da zelf maar even zien hoedat je dat doet

3) dan mooi aftekenen met een alchoholstift, en dan met de dremel erdoor! Zie dat je dat redelijk snel doet want dat plexiglas droogt op door afkoeling (dan zit je boor soms vast), dus maw als je boortje warm wordt gaat dat erdoor als boter! Maar zie dat het wat mooi rond is natuurlijk:p

4) dan zo een "figuurtje" gaan halen om er van voor op te vijzen, met je fan aan de andere kant van de plexi...

Soit ge moet zelf maar eens zien hoedat ge dat doet kan het ni zo goed uitleggen maar hier alvast een foto van mijn vorige mod (ik doen het nu niet meer:D )

http://img59.imageshack.us/img59/4020/modklaar34fe.jpg (http://imageshack.us)leuke bak !!! :good::good:

machine head
29 June 2006, 13:38
http://www.padeg.be/photo/art-1-aopen_qf50c.jpg

dit is men case

zou groene plexi mooi zijn ?

hoe dik moet de plexi zijn ?ja zou wel mooi zijn maar weet niet precies hoe dik ..sorry daarvoor

coopman
29 June 2006, 16:07
ik kan er aan geraken iemand heeft een stuk "meegekregen" van zijn werk:D