Volledige versie bekijken : windows dual boot scherm



fieldoxide
20 June 2006, 20:17
Hallo,
ik heb een tijdje geleden windows vista op mijn pc gezet op een aparte partitie,daardoor kreeg ik bij het begin van de opstart een bootscherm waar ik kan kiezen tussen een vroegere versie van windows(in mijn geval windows xp) of de nieuwe windows vista,nu heb ik deze vista vandaag verwijderd maar als ik nu opstart kom ik toch in dat dual boot scherm waar ik weer kan kiezen,weet iemand hoe je dat dual boot scherm kan verwijderen als ik mijn pc opzet ik direct in mijn windows xp opstartscherm kom?Mijn windows xp staat standaard op mijn c schijf,de windows vista stond op mijn g schijf maar die partitie heb ik ondertussen ook verwijderd.
Alvast bedankt !

spruit
20 June 2006, 20:25
ga naar start --> configuratiescherm --> systeem, tab geavanceerd -->opstart- en herstelinstellingen, dan instellingen, daar kan je 't één en ander aanpassen ;)

GuntherS
20 June 2006, 20:26
Maar niet voldoende volgens mij.
Windows Vista maakt niet meer gebruik van boot.ini en hij komt dan daar ook niet voor in de lijst.
Bij Windows Vista moet je BCDEDIT.exe wijzigen.

fieldoxide
20 June 2006, 20:30
Ik heb wel geen windows vista meer op mijn pc staan,deze stond op een aparte partitie op mijn hards schijf(G schijf),maar deze heb ik daarstraks geformateerd en verwijderd,de rest schijfruimte heb ik dan terug op mijn c schijf gezet.

fieldoxide
20 June 2006, 20:32
ga naar start --> configuratiescherm --> systeem, tab geavanceerd -->opstart- en herstelinstellingen, dan instellingen, daar kan je 't één en ander aanpassen ;)

Kan je mij vertellen wat ik daar juist moet aanpassen want ik ben bang om iets verkeerd te doen.

spruit
20 June 2006, 20:38
Kan je mij vertellen wat ik daar juist moet aanpassen want ik ben bang om iets verkeerd te doen.

vink daar eens uit "lijst met besturingssysteem 30 sec weergeven."
normaal moet hij nu direct booten, zonder dat hij een lijst weergeeft

PS. wel zien dat het standaard besturingssysteem juist staat, in jouw geval winXP dus

fieldoxide
20 June 2006, 20:47
Dit heb ik net geprobeerd maar zonder resultaat,het bootscherm start mee op,windows xp is juist aangevinkt,er staat zelfs geen mogelijkheid om windows vista te selecteren.

spruit
20 June 2006, 20:49
Dit heb ik net geprobeerd maar zonder resultaat,het bootscherm start mee op,windows xp is juist aangevinkt,er staat zelfs geen mogelijkheid om windows vista te selecteren.

maar start hij nu direct door zonder te wachten?

edited, loer eens hier (http://support.microsoft.com/kb/q289022/)

fieldoxide
20 June 2006, 21:35
Neen,
hij start niet direct op,eerst krijg ik het dualboot scherm waar ik dan 'earlier version of windows' moet selecteren,daarna als ik enter krijg ik mijn windows xp opstartscherm.

fieldoxide
21 June 2006, 15:48
Het probleem is opgelost,ik heb mijn windows xp dvd gestart en daar via de functie wil je windows xp repareren een fixboot gedaan,zwarte bootscherm is nu verdwenen en windows start nu normaal op.Hier mag een slotje op.Bedankt voor de reacties.