Volledige versie bekijken : achtergronden windows xp home



peterus
21 June 2006, 20:12
Hallo leden
Ik kan enkel BMP bestanden als achtergrond gebruiken geen jpg enz...
Is dit ergens in te stellen aan te passen?

eventure
21 June 2006, 20:17
Vreemd,
komt er een foutmelding op als je een jpg instelt?
en waar stel je het in?

mvg
Robbe

peterus
22 June 2006, 10:44
Ik stel het in bij bureaublad bladeren selecteer het *.jpg bestand of eender welke extensie kies openen maar krijg in het tabblad bureaublad geen mogelijkheid om op toepassen te klikken (grijs) ook het voorbeeld wijzigt niet.
Geen foutmeldingen.
Pc is virus(norton) en spyware(hitmanpro) vrij.

Nostradamus
22 June 2006, 15:24
Peterus, dit is ook in XP home:

http://img152.imageshack.us/img152/35/achtergrond3if.jpg

Ik heb dus ook op bladeren gedrukt, mijn foto (jpg) gezocht (1280x960) in een map en geselecteerd. Bij het selecteren ging die automatisch waar hij op de afbeelding staat, dan kon ik mijn vb al bekijken en daarna gewoon op ok gedrukt. Gaat het zo niet? Ik heb ook wel eens een probleem gehad om een foto in een bepaalde map over te brengen naar een 'bepaald' programma en het ging niet en raar maar waar maar als ik de foto eerst in een andere map overbracht en daarna nog eens probeerde ging dit wel. Misschien zo eens proberen dan? Als je uw voorbeelden niet kunt wijzigen is er natuurlijk wat anders aan de hand, maar wat weet ik zo direkt ook niet hoor.

peterus
23 June 2006, 17:25
Nostradamus wanneer ik op eigenschappen voor bureaublad sta staat er in die lijst enkel afbeeldingen in BMP ook al selecteer ik een jpg via bladeren of kopiƫer ik dat bestand naar die map in de lijst wordt enkel BMP weergegeven.
Een voorbeeld krijg ik dus ook niet.

peterus
24 July 2006, 13:23
Eindelijk de oplossing gevonden.
Ik vermeld hier even hoe zodanig dat anderen er ook iets aan hebben.
Windows XP geeft je standaard de mogelijkheid een achtergrond te kiezen uit de map C:\WINDOWS\Web\Wallpaper of te Bladeren in Mijn afbeeldingen.
Als je alleen nog maar de mogelijkheid hebt bitmaps (.bmp) als achtergrond te selecteren kun je dit als volgt herstellen:Haal TweakUI op, een gratis hulp programma voor Windows:
TweakUI Installeer TweakUI en start het op
1. Klik op het onderdeel: Explorer
2. Vink aan: Allow Web Content to be added to the desktop
3. Klik: OK

Thats all

peterus
24 July 2006, 13:24
Even vergeten hier mag dus een slotje op :)