Volledige versie bekijken : explorer werkt niet?



spruit
23 June 2006, 18:54
Help, na een systeemherstel start mijn pc normaal op, echt zie ik mijn bureaublad niet samen met menu start en consoorten. ik kan alleen werken met ctrl alt del om programma's te starten....
Tijdens het opstarten zie ik ff mijn taakbalk onderaan en dan verdwijtn hij :cry:
veilige modus enz lukt ook niet,

jurgenv
23 June 2006, 19:00
Explorer.exe zal wellicht niet mee opstarten of kan beschadigd/vermist zijn
Anders kan je eens de cd-rom van XP in de cd-rom lade steken en dan sfc /scannow proberen?

spruit
23 June 2006, 19:18
bedankt jurgen, ja , hij zegt dat er dingen moeten gekopieerd worden, maar is een recoverycd van fujitsu siemens, en hij zegt dat het niet de juiste is :damn:

als ik mijn pst-file van outlook op mijn externe schijf krijg doe ik een format..

edited, als ik via uitvoeren explorer.exe doe, is hij er vlug, en dan direct terug weg???

jurgenv
23 June 2006, 19:20
en als je dit eens intypt bij 'nieuwe taak'
explorer.exe en klik dan op 'ok'

dan zou normaal gezien alles weer moeten verschijnen

spruit
23 June 2006, 19:22
en als je dit eens intypt bij 'nieuwe taak'
explorer.exe en klik dan op 'ok'

dan zou normaal gezien alles weer moeten verschijnen

nope, eventjes, en dan terug weg:wall:

precies of er iets voor mijn bureaublad ligt

jurgenv
23 June 2006, 19:25
Heb je geen cd-rom van XP? :damn:

spruit
23 June 2006, 19:31
Heb je geen cd-rom van XP? :damn:

zo'n recoveryspul gdvrdmm...
ik zou nu gewoon moeten kunnen mijnen pst-file verplaatsen...

nielsvandesype
23 June 2006, 19:33
Heb je al geprobeerd net voor de windowslaadblokjes op f8 toets drukken en dan kiezen voor laad laatswerkende configuratie.Normaal moet je toch een recovery cd-rom hebben of herstelpartitie zoja moet je die gebruiken. Meestal blijven je documenten behouden. Ik kan anders ook mijn explorer.exe uploaden maar ik denk niet dat je in taakbeheer een map kan openen.

jurgenv
23 June 2006, 19:33
Heb je nog andere herstelpunten? :) Bij de keuze of je in veilige modus kunt opstarten zou je ook een optie hebben om de laatst goede configuatie ofzo terug te gaan.

spruit
23 June 2006, 19:43
@jurgen; enige herstelpunt die ik nog heb is die van vandaag, ksnap het ook niet, kan geen enkele andere aanklikkne

@niels, ja, geprobeerd maar noppes

ik probeer nu van via de andere pc mijn pst file op te vissen, maar kdenk niet dat dat zla werken daar dat niet gedeeld staat he :wall:

jurgenv
23 June 2006, 19:45
maar is een recoverycd van fujitsu siemens, en hij zegt dat het niet de juiste is
Ben je zeker dat het een recovery cd is? anders kan je eens opstarten via die cd en zien wat dat geeft. :)

spruit
23 June 2006, 20:08
Ben je zeker dat het een recovery cd is? anders kan je eens opstarten via die cd en zien wat dat geeft. :)

ja, kan dan opstarten via die cd, maar dan is allse weg hé, heb een recent ghostbestand staan, op een partitie op de laptop, kzou die al willen aanspreken, maar mijjn pst bestand he :cry:

jurgenv
23 June 2006, 20:09
Sorry spruit maar ik denk dat ik ten eind raad ben. :damn:

spruit
23 June 2006, 20:21
Sorry spruit maar ik denk dat ik ten eind raad ben. :damn:

alléé jong, ik ben hier aan het vergaan van de zenuwen :cry: LOL

ben nu dit (http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true)aan het proberen, graag duimen ;) laptop is nu aan het lopen, ben bezig op de vaste.
Twas precies ingegevens, gisteren backup genomen van alle documenten, maar niet mijnen pst, die ging ik van tweekend doen

stallion
23 June 2006, 20:30
Als ik me niet vergis hebt ge toch ne image gemaakt?
Ge kan die toch terugzetten. Ik probeer maar hé, geen garantie's ;)


alléé jong, ik ben hier aan het vergaan van de zenuwen :cry: LOL

ben nu dit (http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true)aan het proberen, graag duimen ;) laptop is nu aan het lopen, ben bezig op de vaste.
Twas precies ingegevens, gisteren backup genomen van alle documenten, maar niet mijnen pst, die ging ik van tweekend doen

spruit
23 June 2006, 20:39
Als ik me niet vergis hebt ge toch ne image gemaakt?
Ge kan die toch terugzetten. Ik probeer maar hé, geen garantie's ;)

image is aangemaakt na een clean install met de meest courante progs.
als ik die dan terugzet, blijft mijn huidige pst-file staan? INdien wel, geen probleem, kprobeer hem direct terug te zetten.

Tis gewoon heel raar, om te surfen, mails te kunnen lezen etc zonder taakbalk onderaan..ergens machteloos...men kan nikskes verkennen, of tis via een programma om iets te openen...pffff:wall:

stallion
23 June 2006, 20:43
Aiai, moet idd ergerlijk zijn om zo te moeten werken:wall:
Ik wens je veel suc6 er mee, laat es weten of het gelukt is....


image is aangemaakt na een clean install met de meest courante progs.
als ik die dan terugzet, blijft mijn huidige pst-file staan? INdien wel, geen probleem, kprobeer hem direct terug te zetten.

Tis gewoon heel raar, om te surfen, mails te kunnen lezen etc zonder taakbalk onderaan..ergens machteloos...men kan nikskes verkennen, of tis via een programma om iets te openen...pffff:wall:

spruit
23 June 2006, 21:03
na check van chkdsk zegt hij dat mijn volume ok is. Ik zal nu afsluiten voor die laptop letterlijk de deur uitvliegt...tot morgen:angry: :angry:

spruit
23 June 2006, 22:34
heb mijn pst bestand kunnen verplaatsen naar backup partitie op laptop. Daar stond ook mijn ghostbestand. Heb dienen ghost dan maar teruggeplaatst.
Nu nog wat werk, maar toch minder moest ik een hele format doen...nu platte rust tot morgen..;)