Volledige versie bekijken : programma omplanning te maken



sniffer
23 June 2006, 20:53
Voor mijn werk ben ik zoek naar een programma om een planning van de uit te voeren werken te maken.
Daarmee zou ik een schema willen instellen dat een klantenbestand aanpakt.
We hebben klanten die wekelijks voorkomen,die zijn uiteraard niet het probleem maar wel degenen die bv maar om de 2, 3 of 4 weken voorkomen.
Daarnaast zou ik ook moeten kunnen wijzigingen doen als een plaats van bv om de 2 weken niet gedaan werd dat ze dan kan geplaatst worden naar de volgende week.

Nu werken we nog met een oud fichebak systeem.
Misschien wel het efficientst maar wel tijdrovend.

Zou er iets bestaan in de richting die ik zoek?
Hoeft zeker niet gratis te zijn.

sniffer
30 July 2006, 12:49
allé, niemand een idee dus :frown:

nojs
30 July 2006, 13:00
Ik zou hier eens kijken:

http://www.pcconsultant.nl/software/agenda/index.html

sniffer
30 July 2006, 13:10
bedankt maar het is nog niet zozeer dat wat ik zoek, het gaat meer om een planning dan om afspraken.
Het is voor terugkerende rondes in te stellen

nojs
30 July 2006, 13:47
Achzo, ... een beetje zoals in een gsm ...zodat het bericht om de week , om de dag, om de 2 weken , om de maand, ... terug keert?

sniffer
30 July 2006, 13:53
nee niet echt.
Het gaat dus over eenplanning van uit te voeren werken.
Sommige komen wekelijks voor, andere om de 2 weken, andere om de 3 of 4 of 6 weken.
Nu werken we nog met een oud fiche bak systeem maar er zijn bijna 300 klanten.
Dus duurt dat enige tijd voor ik al die fiches elke week doorlopen heb om te zien welke nu aan de beurt is.
Het is ook zo dat het soms gebeurt dat iets deze week moet uitgevoerd worden ( bv iets van om de 3 weken ) maar dat ze bellen dat het niet past.

Dan moet die automatisch de week erna gedaan worden.

Begrijp je een beetje?

Tibo
30 July 2006, 15:12
Al eens gedacht of MS Project iets is ????

sniffer
30 July 2006, 15:20
Al eens gedacht of MS Project iets is ????
geen idee, ik ken het niet

compuchrisje
30 July 2006, 17:13
Bij het opmaken van een bestek voor werken hier, kreeg ik van de verkoper een staaltje kunstwerk te zien. Die gebruikt Outlook (Microsoft Office). Niet alleen dus voor afspraken (groene kleuren), maar ook huisbezoeken (oranje), herstelwerken (blauw), onderhoud (geel) en nieuw plaatsing (rood).
Misschien dat je je outlook eens nader gaat bekijken?

sniffer
30 July 2006, 19:56
ik zal dat zeker eens bekijken maar ik weet niet of dat zo kan lukken.
Ik moet nl de planning een halve week vooraf beginnen maken zodat alles kan doorgegeven worden aan de desbetreffende personen.
Dus zal ik alles met een week moeten vervroegen of zo?

compuchrisje
30 July 2006, 20:31
Dat kan je altijd met meldingen doen, vermoed ik, bv bij een planning voor vrijdag 4 augustus een melding maken op dinsdag 1 augustus, zodat je erop attent gemaakt wordt.
Probeer nog iets meer info te verzamelen voor je.