Volledige versie bekijken : Voeding blijft constant draaien



walde
24 June 2006, 09:13
Ik zit met een serieus probleem.
Heb mij een ASUS A7N8X-E De Luxe aangeschaft met AMD XP3200 + Zalmankoeler CNPS770-AlCu. - voorlopig draait hij met 2 latjes van 256 DDR-2700. - OS WIN XP Prof.
Wanneer ik Window afsluit, dan blijven na het afsluiten, mijn voeding en de ventilator van de Zalmankoeler nog steeds werken. Ik dien steeds de stekker uit de PC te halen vooraleer die stoppen.
Wanneer ik de stekker opnieuw in de PC steek, dan beginnen de voeding en de stekker onmiddellijk te werken nog vooraleer ik de aan-uit knop van de PC heb ingedrukt.
Het meest vreemde is nog wel dat, als ik al de verbindingskabeltjes( Powerswitch, ResetSwitc, Power Led....) van mijn kast naar het moederbord verwijder, de PC toch opstart.
Heb reeds een andere voeding geprobeerd, maar zelfde probleem.
Zou dit iets te maken hebben met instellingen in de Bios ?
Alvast bedankt voor de reacties.

Nikolas
24 June 2006, 10:33
Welke voeding?
Welke case?

walde
24 June 2006, 10:56
Voeding : Yellow Power Dragon - 350 Watt model LPJ2-20
Kast : Onbekend

eXziBit
25 June 2006, 16:53
Blijven de fans nadien slechts 5 minuten draaien, of eeuwig?

Met enkele voedingen van Hiper is dit zo, dus zou wel is kunnen dat dit bij jou ook is.

walde
26 June 2006, 18:49
De voeding blijft maar draaien - stopt niet
Ik had gedacht van

walde
26 June 2006, 18:51
De voeding blijft maar draaien. Ik overweeg om de bios eens te vernieuwens via de flashutility van Asus. Iemand ervaring hiermee ?

walde
26 June 2006, 20:52
De Bios geflasht - Geen oplossing - Voeding + ventilo weigeren nog steeds af te slaan - Ik word er stilaan gek van!!!

peterus
30 June 2006, 12:41
Heb ook zo eens iets eigenaardigs voor gehad nadat ik een latje geheugen had bijgestoken(dat bleek defect) alles bleef draaien tot dat ik het verwijdert had windows opnieuw opgestart terug afgesloten en probleem was opgelost misschien dat je dit eens kan testen?

walde
30 June 2006, 17:54
Er zitten nu drie latjes in van 256 DDR - 2700.
Zal een proberen met ieder latje apart. Misschien lukt het wel. Alvast bedankt

walde
30 June 2006, 22:22
Neen, het ligt dus ook niet aan het geheugen. De drie latjes apart geprobeerd in elk van de sleuven - Telkens zelfde resultaat; : PC start op zonder op de Pwrknop te moeten duwen en saalt

walde
30 June 2006, 22:24
Neen, het zijn dus de latjes geheugen niet. Ze alle drie apart geprobeerd in elk van de drie sleuven, maar steeds met hetzelfde resultaat : PC start op zonder Pwrknop te moeten indrukken en bij afsluiten PC via windows blijven de ventilator van de voeding en de ventilator op CPU (koeling) draaien.

eventure
30 June 2006, 22:41
er is volgens mij een serieus probleem met je moederbord.
steek anders je pc eens binnen in een pc winkel en laat het testen met een ander moederbord?

mvg
Robbe