Volledige versie bekijken : Wat voor dvd's kopen jullie?



kurt0015
24 June 2006, 09:58
Ik zou es graag willen weten welke schrijfbare dvd's jullie nu eigenlik kopen. Kopen jullie dvd's van echte merken of dvd's van bv de carrefour.

Ik zelf kocht regelmatig wat dvd's in de carrefour omdat ze nogal goedkoop waren. Maar de kwaliteit is echt super slecht daarom zou ik es willen weten welke jullie gebruiken. :p

shweppes
24 June 2006, 10:20
voor kwaliteit betaal je meestal zeg ik altijd
een merk zal altijd wel iets beter kwaliteit geven volgens mij

weet jij mss of een DVD schrijver ( 16x ) op een pentium 3 - 500 MHz deze snelheid ook haalt ? ( = 22 MB/Sec )
zou me ene willen aanschaffen maar ben niet zeker of dat zal werken op mijn pc, ook niet dat ik dan tegen 2x moet schijven he ...


vriendelijke groeten shweppes

nielsvandesype
24 June 2006, 10:24
Je koopt best geen merkloze producten. Silvercircle is wel een goed merk. Waar ik tevreden over ben zijn de schijfjes van verbatim,emtec. Andere zijn ook goed. Je koopt best geen memorex schijfjes. Het beste is dat je eens gaat kijken op de site van je fabrikant. Want branders kunnen niet altijd even goed onderweg met bepaalde merken.

Mp3Tjoeper
24 June 2006, 10:38
Voor een dvd zal ik Platinum gebruiken
Voor anders dan dvd zal ik gaan voor Traxdata

Maar het zal toch zoeken zijn welke je dvd speler ( stand - alone ) lezen kan
Wat mijn dvd-lezer lezen kan , kan die van jou mss niet ( en omgekeerd hé ) :good:

Clioke16V
24 June 2006, 13:03
Idd, platinum dvd's zijn goed en vrij goedkoop. Ligt er ook aan waar je ze koopt.

check maar eens ff cdrwinkel.com in google.

Edit : schrijffoutje in de link .. :) ;)

dannyma
24 June 2006, 13:51
ik gebruik TDK dvd 's en hebben me nog nooit in de steek gelaten en kwaliteit is prima .

Heezy
25 June 2006, 04:20
Ik gebruik ook TDK's, zijn mooi van uitzicht en doen hun werk goed.

Maar wil je echt weten wat de beste zijn prijs/geld, dan moet je eens reviews opzoeken. Want het merk bepaalt niet of ze goed zijn, onderling heb je ook nog eens verschil adh van hun mediacodes.
Ook de firmware van je brander is heel belangrijk.

Peter.B
25 June 2006, 07:59
ik gebruik ook voor dvd's TDK en cd's fuji

nielsvandesype
25 June 2006, 09:42
Je moet eigenlijk geen firmwareupdate overwegen wanneer je geen problemen hebt. Zo'n update is ook heel gevaarlijk vooral wanneer je de foute installeert. Misschien een domme vraag wat zijn eigenlijk die platinum dvd's? Is dat gewoon een merk of nog een speciaal type dvd-schijfje?

Snuifje
25 June 2006, 10:32
ik gebruik altijd platinum wat al gezegt wordt goed en goedkoop ;)

Clioke16V
25 June 2006, 19:18
Je moet eigenlijk geen firmwareupdate overwegen wanneer je geen problemen hebt. Zo'n update is ook heel gevaarlijk vooral wanneer je de foute installeert. Misschien een domme vraag wat zijn eigenlijk die platinum dvd's? Is dat gewoon een merk of nog een speciaal type dvd-schijfje?

Is ook gewoon een merk.

2B's
25 June 2006, 20:03
Voor wat betreft de aankoop van DVD's of CD's is inderdaad www.cdrwinkel.com (http://www.cdrwinkel.com) is zeker een aanrader en is betrouwbaar! Leveringen binnen de 3 werkdagen.

Heezy
26 June 2006, 16:08
Eigenlijk is het wel belangrijk van je firmware regelmatig te updaten, aangezien die nieuwe mediacodes zal herkennen. Oudere firmware mss niet, en dan brandt hij trager dan de schijf zou aankunnen.

gotenks
26 June 2006, 16:10
Origineel gepost door Kurt0015
Ik zou es graag willen weten welke schrijfbare dvd's jullie nu eigenlik kopen. Kopen jullie dvd's van echte merken of dvd's van bv de carrefour.

Ik zelf kocht regelmatig wat dvd's in de carrefour omdat ze nogal goedkoop waren. Maar de kwaliteit is echt super slecht daarom zou ik es willen weten welke jullie gebruiken.

ik gebruik die van BenQ en die zijn echt :good: ben er content over
die van Platinum zijn ook goed, alleen vind ik BenQ net iets beter :)

fews
27 June 2006, 05:24
Ik zou es graag willen weten welke schrijfbare dvd's jullie nu eigenlik kopen. Kopen jullie dvd's van echte merken of dvd's van bv de carrefour.

Ik zelf kocht regelmatig wat dvd's in de carrefour omdat ze nogal goedkoop waren. Maar de kwaliteit is echt super slecht daarom zou ik es willen weten welke jullie gebruiken. :p

hier ook platinum:good:
naast www.cdrwinkel.com (http://www.cdrwinkel.com) heb je ook nog www.iwonatec.de (http://www.iwonatec.de) (deze heeft een bankrekeningnr. in belgie):good:

groeten
fews

GuntherS
27 June 2006, 09:21
Ik gebruik voor DVD-R's ofwel Maxell, Platinum of Fujifilm.
Voor gewone CD-R's gebruik ik altijd Fujifilm.
Ik ben zeer tevreden over deze merken en ik blijf ze daarom dus altijd kopen :)

Sille
27 June 2006, 13:39
ik gebruik opt moment tdk maar kheb nog memorex staan en ook nog van maxell. en allemaal zijn het goeie dvd's en goeie kwaliteit

carl
27 June 2006, 16:13
Ik gebruik die van Aro (Makro-merk), ze zijn niet te duur en ik vind ze van goeie kwaliteit.

kurt0015
28 June 2006, 11:42
Bedankt voor jullie reacties ik ga de platinum cd/dvd's es proberen :) Wat vinden jullie eigenlijk van het merk Maxell?

gotenks
28 June 2006, 11:46
nog nooit mee gewerkt vanwege de goede kwaliteit van Platinum en BenQ ;)

GuntherS
28 June 2006, 12:29
Mijn ervaringen met Maxell zijn heel goed.
Heb nog nooit een mislukte DVD gehad ermee, terwijl ik dat bij sommige andere merken wel al gehad heb.

De kwaliteit van Maxell vind ik goed :)

Kokki
28 June 2006, 18:32
Hier zijn ook de dvd's van Platinium in huis. Op de computerbeurs vind je deze voor 9€ voor een spindel van 25 €.
De CD's zijn van Philips. Van beide heb ik geen klachten. Ik heb ook ooit cd's van Memorex gekocht, maar dat was een ramp. Sindsdien geen Memorex meer.
Maxwell heb ik nooit geprobeerd. Van Sony en TDK heb ik ook geen klachten :)

whoopie
28 June 2006, 19:11
cd's = TDK. / DVD = Platinum, Phillips

Krikkie
28 June 2006, 19:52
Niemand Princo's??? Das raar. 't Waren de beste koop en van goede kwaliteit!!!
Ik koop ze dan ook ineens voor de vrienden aan in grote hoeveelheden, dan zijn ze nog beter koop.

Groetjes Krikkie

grabber
29 June 2006, 02:05
Hier een princo gebruiker,
Een spindel van 50 voor 15 euro op de zwarte markt in Beverwijk.
Nooit geen problemen met gehad.

eventure
29 June 2006, 10:06
Ik gebruik ook altijd platinum supergoed en goedkoop,
beter kan je niet vinden :p

vanic
29 June 2006, 20:51
Nooit geen problemen met gehad.

:offtopic: als je nooit geen problemen hebt ... wil dit eigenlijk zeggen dat je altijd problemen hebt :D

Nickel
14 September 2006, 08:51
De meeste internetshops rekenen verzendingskosten per gewicht (tot 30 kg en zo voort).
Hoeveel weegt een spindel met 25 dvd's ongeveer? Iemand een idee.

Nickel

spoon58
14 September 2006, 11:09
vraag aan grabber: hoe zijn die princo's als ze 3 jaar oud zijn ?

Krikkie
14 September 2006, 12:56
vraag aan grabber: hoe zijn die princo's als ze 3 jaar oud zijn ?

Krikkie zegt: nog geen probleem met gehad ook niet met de oudere...
En ik brand al 4,5 jaar DVD's.
Als er iets is komt het gewoonlijk door krassen, maar dat is met alle DVD's en cd's zo, dat ligt aan de gebruiker.

Groetjes Krikkie

de jean
14 September 2006, 14:08
alleen platinum+
nooit problemen mee
prijs is ok, 16 € / 25 stuks

2B's
17 September 2006, 20:09
Idd, platinum dvd's zijn goed en vrij goedkoop. Ligt er ook aan waar je ze koopt.

check maar eens ff cdrwinkel.com in google.

Edit : schrijffoutje in de link .. :) ;)


Clioke,

Ik heb vandaag nog een bestelling willen plaatsen bij de cdr winkel. Alle materiaal kan je bestellen behalve dvd's of cd's. Wanneer je je bestelling doorgeeft dan krijg je de melding dat ze in België geen leveringen meer kunnen doen van cd & dvd omwille van een kortgeding dat tegen diverse webwinkels werd gevoerd.

coopman
18 September 2006, 21:59
ik heb exel
waar haal je die platinum plus aan 16 € ?

de jean
19 September 2006, 06:07
ik heb exel
waar haal je die platinum plus aan 16 € ?pc - boer om de hoek, verkoopt ze onder de toog want aangekocht in grote hoeveelheden in DL ...

adwijngaard
27 September 2006, 21:35
Met verschillende merken wel eens problemen gehad ,maar Philips bevalt uitstekend en er gaat nooit iets mis mee. Daarom gebruik ik alleen maar Philips .Is mischien iets duurder als de onbekende merken ,maar op beurzen en braderieen vaak te koop in spindel van 50 voor 20 euro.

de jean
28 September 2006, 06:33
Met verschillende merken wel eens problemen gehad ,maar Philips bevalt uitstekend en er gaat nooit iets mis mee. Daarom gebruik ik alleen maar Philips .Is mischien iets duurder als de onbekende merken ,maar op beurzen en braderieen vaak te koop in spindel van 50 voor 20 euro.

dat zullen toch geen dvd's zijn ...

adwijngaard
28 September 2006, 12:46
Zijn echte orginele philips dvd's. Dezelfde die in de normale winkels in pakjes van 10 worden verkocht. Er was op de koninginendag markt in amsterdam zelfs een kraam die spindels van 100 voor 30 euro verkocht. Spindels van 25 voor 10 euro heb ik gewoon op een pc beurs in Roosendaal (NL) gekocht.

Icemar
28 September 2006, 13:43
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&newsletter=39&newschs=99ca6ef4&product_id=848&category_id=81c394f17ffc7af8da04caba3a44ea8b&newsexref=83

zijn u in de aanbieding bij de cdrwinkel.com

de jean
28 September 2006, 13:55
aja, nu weet ik het weer, in Belgie betaal je veel meer omdat wij auteursrechten moeten betalen op blanco opnamegoederen ... goe om weten, ik kom regelmatig in NL, weer btw minder in kas voor Belgie !!