Volledige versie bekijken : Gegevensfout : cyclische redundantiecontrole



Filiberken
24 June 2006, 15:05
ik heb van iemand een dvd gekregen die na een tijdje 'blokjes' vertoond en blokkeerd. Ik dacht : effe copiëren en alles is opgelost. Maar zowel Nero als DVD Shrink als DVD Decrypter stoppen allemaal op 76 % met de vermelding : Gegevensfout : cyclische redundantiecontrole.
Heeft iemand een oplossing hoe ik deze dvd toch zou kunnen copiëren ?
Filiberken

Milo
24 June 2006, 15:56
hmmm
Nee.
Dvd is slecht gebrand
Sorry

Baloeke
25 June 2006, 11:49
Zie daar ook niet direct een oplossing voor. Je hebt de mogelijkheden die ik probeer al aangehaalt. De DVD kan ook beschadigd zijn door krassen. Ik vrees er voor.

ghost
25 June 2006, 17:10
Wat je kunt proberen ,is wel dus alles naar de harde schijf slepen , en dan eens bekijken als je via de pc geen fouten ziet . En daarna terug die op een dvd branden.

Lorminator20
3 July 2006, 20:42
ik heb dat ook maar er zitten krassen op mijn cd

kan je die krassen niet herstellen?

PorkyFrost
3 July 2006, 21:26
met een SkipDr. ik heb zoiets liggen en dat ding werkt verrekt goed bij mij :p
http://www.digitalinnovations.com/products.php?cat=1
ik heb wel de vorige versie, wat minder futuristisch :p

wolfskin
4 July 2006, 22:40
Ik heb dat ooit ook gehad, dat komt door een beveiliging op de DVD. Deze kan je omzeilen door bepaalde programma's.

Was het een recente DVD (film)? Deze hebben dikwijls al zwaardere beveiligingen.

Zo'n progje is Any dvd, je kan deze voor een proefperiode gebruiken. Sinds ik dit heb, heb ik ook dat probleem niet mmer met die 'cyclistische redundantiefout'

Greetz

Wolfskin

Clioke16V
4 July 2006, 22:53
Die fout heeft te maken met verslechterde data op dvd, dus helemaal NIKS te maken met beveiliging.

Ik heb er zo ook verschillende gehad en ik kon er niets met doen.

Kan bv. komen door de dvd in de zon te laten liggen etc... , na een X-aantal jaren verslechterd de data op de schijfjes > afspelen lukt meestal nog wel, maar kopieren niet meer.

Je kan eens aan een vriend vragen of hij die kan kopieren ofzo > die heeft andere pc en waarschijnlijk ook een andere brander, als die brander dan net iets correcter leest heb je geluk.

wolfskin
4 July 2006, 23:15
Dat zou mss ook kunnen, maar telkens ik een dvd wil copieren, en ik krijg die vermelding, start ik Any dvd op, en dan lukt het wel om deze te copieren, ik dank dat die foutmelding wel meerdere oorzaken kan hebben.

Clioke16V
4 July 2006, 23:20
komt uit ander forum, ff googlen

Die fouten komen nogal eens voor als de cd beschadigd is of slecht geschreven, of te oud natuurlijk, CD-R's gaan maar een paar jaar mee.

Dus verschillende oorzaken.

Milo
5 July 2006, 16:57
@ Wolfskin :

Je hebt te maken met zogenaamde CRC errors. CRC fouten treden op indien data corrupt is, of data niet gelezen kan worden.

Indien bepaalde media door je station niet gelezen kunnen worden, kan dit enkele oorzaken hebben:
- je cd's zijn beschadigd, vuil of "vervaagd" (door bijv zonlicht)
- je drive is defect
- je drive is ontregeld, vuil of gewoon erg gevoelig
- je drive werkt niet samen met bepaalde media

Mag ik eignlijk vragen :
1. Welk merk Dvd's /Cd 's ge koopt
2. Hoe oud u lezer / brander is
3. Hebt ge al eens een kuisdvd in uwe speler schrijver gestoken ?