Volledige versie bekijken : Zone alarm probleem



Silverwing
24 June 2006, 21:54
Heb vandaag mijn router terug naar de winkel gedaan omdat het al de tweedde was die steeds maar uitviel.
Dan maar terug naar ZA,waar juist een nieuwe versie van uit was.
Na de installatie wil die gewoon niet opstarten op geen van beide pc's hier.
De pc's blijven zeer lang op het welkom scherm hangen en als dan het bureablad er door komt is er van ZA in het systeemvak niets te bespeuren.
Als ik in het beveiligingscentrum kijk zie ik daar nogtans staan dat ZA ingeschakeld is.
OE openen gaat maar er word geen verbinding gemaakt!
Manueel het programma starten gaat ook niet,krijg dan een foutmelding dat ik niet voldoende toegangsmachtigingen heb.
Zijn er die de nieuwste versie wel zonder problemen hebben of heeft er iemand een "gratis"alternatief dat vergelijkbaar is met zone alarm?

NB.ZA is toch nog niet van Microsoft?:D

ciriel
25 June 2006, 07:00
ik heb hier het zelfde mee gemaakt

Marshall
25 June 2006, 08:44
Zo juist heb ik het ook mee gemaakt en heb taakbeeindiger in moeten schakelen om dat ZA niet verder wou met de install.

er zal wel ergens iets fout lopen met de install, maar wat ?

nielsvandesype
25 June 2006, 09:53
Controleer eens of alle services nog gestart zijn. Dit doe je zo ga naar start,uitvoeren,typ hier services.msc en herstart alle services die met zone-alarm te maken hebben. Probeer eens de nieuwste versie te downloaden maar eerst de oude versie te verwijderen. Ga anders hier ook eens kijken : http://www.zonelabs.com/store/content/support/za/znalmMain.jsp?dc=12bms&ctry=&lang=nl&lid=ps_za
gebruik dan de instant support.

Silverwing
25 June 2006, 13:25
Ik heb eerst de vorige versie volledig verwijderd en daarna C cleaner & regsupreme pro laten lopen en in de lijst van services alles uitgevinkt wat ik nog vond dus er zat niets meer van ZA op m'n pc's.
Op het forum van Za (met dank aan Niels) kan je lezen dat het probleem algemeen is en dat er zelfs van de makers zelf een officiele erkenning van de problemen is.
Wat ik aanraad is gewoon alles verwijderen van de nieuwe 6.5.... maar ook C cleaner en een registercleaner achteraf laten lopen ,de lijst van services nazien en alles wat je nog vind van ZA uitvinken. LET OP : niet alle services van ZA zijn eenvoudig te vinden op naam van ZA! ik heb er bij mij twee gevonden die onbekend waren,maar als je de tab beschrijving helemaal uittrekt zie je daar toch ergens iets van ZA of zone labs staan!
Dan de vorige versie terug er op zetten en als je bericht krijgt van de update aanvinken remind me later en voor het maximum dagen(65)kiezen.
Hopelijk is er tegen dan al een oplossing.
Voor diegene die de set-up niet(meer) hebben ik heb die nog van de vorige twee versie's,weet niet of die ergens anders nog te dowloaden valt.
Geïnteresseerden geven maar een pm!

Krikkie
25 June 2006, 14:59
heeft er iemand een "gratis"alternatief dat vergelijkbaar is met zone alarm?

NB.ZA is toch nog niet van Microsoft?:D

http://www.majorgeeks.com/download3356.html
Deze schijnt zeer goed te zijn...

Groetjes Krikkie

twenty324
26 June 2006, 08:27
Ik had het zelfde probleem. Ik heb zone alarm 6.5 verwijdert en er terug de vorige versie opgeplaatst. Automarische updates uigevinkt, probleem is opgelost.

Marshall
26 June 2006, 17:56
Hier ging het om een upgrade van ZA en het is gelukt vandaag om de install te vervolledigen,'k heb ergens vandaag gelezen dat er een bug in de vorige versie zat, dus daarom die upgrade.

grts :)

Some_body
26 June 2006, 18:11
Heb 't zelfde voorgehad maar na opnieuw opstarten was alles weer normaal :)

Greetsss Some_body ;)

Silverwing
27 June 2006, 08:41
Ik heb het ZA forum goed in de gaten gehouden en daar zeiden ze ook dat er een oplossing zou zijn,maar velen blijven toch nog sukkelen.
Zo lukt het bij mij nog steeds niet.

niccnac
27 June 2006, 12:16
Bij mij lukt het ook niet , ZA alarm verwijderd - nieuwe versie gedownload en geinstaleerd en nopes - krijg zelfs geen verbinding met internet meer - so alles eraf terug en werk nu momenteel met firewall van Xp .
ff wachten tot een oplossing komt - antivirus is AVG -

greetz

Silverwing
27 June 2006, 14:28
Dan toch gelukt..
Heb AV en Spysweeper eerst uitgezet,daarna direct de set-up van de nieuwe ZA gedaan terwijl de oude versie gewoon actief was en upgrade aangevinkt.
Hierna alles probleemloos verlopen,en pc start tov de vorige versie 30 sec.vlugger op!:bow: