Volledige versie bekijken : Hoe Aansluiten??



jens
24 June 2006, 22:26
Hlo,

Ik vroeg me af hoe je 2 hd en een cd speler aansluit?
op 2 verschillende ide kabels?
bedankt

g_man
24 June 2006, 23:38
Hang de 1ste HD (met windows op) op je IDE0 en je 2de Hd op IDE1 als master en daaraan de CD als slave.

jens
25 June 2006, 15:28
bedankt ik zal het zeker proberen:p

jens
25 June 2006, 18:32
deze instelling werk niet :s hij vind de bootsector nu niet?
ide 0 bedoel je toch primary ide en secondary ide ?? en moet de hd an de buitenkant van de kabel hangen of aan de andere connector??
alvast bedankt

carl
25 June 2006, 18:43
de binnenste is volgens mij de primary, de buitenste de secondary, en in principe maakt dat niet veel uit, wel geeft je pc als er op dezelfde ide 2 apparaten zijn voorrang aan die op de primary

jens
25 June 2006, 18:51
jach maar hoe komt het da hij mijn boot hd opeeneens niet meer vind??
ik zal nog eens proberen

zariash
25 June 2006, 18:53
misschien moet je in je bios een kijken of er daar op autodetect staat en laat alles eens opnieuw detecteren .
grtjs

g_man
25 June 2006, 22:02
Je moet de HD waar je windows op staat op je primary IDE hangen en aan de buitenste (meestal zwarte) connector. De grijze laat je ongemoeid en de blauwe in 't mobo. Op je secundary IDE hetzelfde; de HD op de zwarte, de DVD/CR-RW op de grijze en de blauwe in IDE op het mobo. Zorg er wel voor dat de jumpers op de apparaten juist staan. De twee HD op master, de DVD/CD op slave.

jens
26 June 2006, 13:29
ok bedankt zal het nog eens proberen
(autodetect gaat niet het is een oude bios)

vanic
26 June 2006, 14:28
de binnenste is volgens mij de primary, de buitenste de secondary, en in principe maakt dat niet veel uit, wel geeft je pc als er op dezelfde ide 2 apparaten zijn voorrang aan die op de primary
primary en secondary heeft te maken met je connectors op je mobo... en niet met de kabel..

Master en slave met de positie op je kabel...

Master toestel zit op het uiteinde van de kabel ...slave toestel zit op de connector waar de kabel doorloopt...

HD 's zijn inderdaad beter ingesteld als master ... zeker de hd met je besturingssoftware ( windows) op...

Nikolas
26 June 2006, 14:51
primary en secondary heeft te maken met je connectors op je mobo... en niet met de kabel..

Master en slave met de positie op je kabel...

Master toestel zit op het uiteinde van de kabel ...slave toestel zit op de connector waar de kabel doorloopt...

HD 's zijn inderdaad beter ingesteld als master ... zeker de hd met je besturingssoftware ( windows) op...

Damn, bedankje was niet de bedoeling maarkom.
Als ik me niet vergis heeft Master & Slave veeleer te maken met de jumper settings als met de plaats op de kabel.

g_man
26 June 2006, 15:08
Als ik me niet vergis heeft Master & Slave veeleer te maken met de jumper settings als met de plaats op de kabel.

Toch wel, want als je de jumper op "cable select" zet is de plaats op de kabel de aangeving van master en slave. Ikzelf gebruik nooit de jumpersetting voor master en slave, altijd "CS"...en dan op de juiste plaats zetten. :) ;)