Volledige versie bekijken : Cd covers gemaakt



Kennethje
27 June 2006, 19:49
Ik heb cd covers gemaakt maar ik heb er eentje gemaakt voor op de cd zelf
Maar het is op gewoon papier,
Zou ik der mogen opplakken met lopende pritt lijm?
Op de lijm staat:
Voor verlijmingen en eenvoudige herstellingen, lijmt krachtig en snel vilt, stof kurk
leder hout, foto's karton en papier.
OOk in combinatie met metaal , glas en vele kunststoffen.
Koud uitwasbaar.
Gebruiksaanwijzing:
Lijm eenzijdig en dun op schone ondergronden aanbrengen.
Bij niet-absorberende ondergronden, beide zijden ongeveer 5 minuten laten drogen samendrukken.
Stel bij iendien nodig.
Zou dit gaan of zou ik er mijn cd met beschadigen??
Alvast bedankt. Kenneth

GuntherS
27 June 2006, 20:04
Ik zou het eigenlijk niet weten of dit schadelijk is of niet.
Er bestaan alleszins alternatieven die ikzelf ook gebruik.
Heb eens zo een Zweckform pakket gekocht voor CD-etiketten (de 6015 dacht ik).
Mijn covers maak ik gewoonlijk met Nero Cover Designer en bij papierinstellingen kon ik dan die Zweckform papieren aanvinken waardoor de cd-label op de juiste plaats op het papier stond. Gewoon dan even je label eraf doen als een sticker en boven je CD plakken (er is ook zo een adaptertje bij geleverd waardoor je label mooi in het midden van je CD hangt dan).

Tibo
27 June 2006, 20:21
Als je eens aan een nieuwe printer toe bent...koop er dan eentje die op CD's kan afdrukken...

Ik heb er eentje en die is nu al meer dan een jaar oud (Canon Pixma IP4000) en ik moet zeggen das echt knap...rechtstreeks op de cd drukken...en tis niet zo een prutswerk als ettiketten plakken

Kennethje
27 June 2006, 21:25
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag he :s

Swatje
27 June 2006, 22:09
De ervaring die ik heb is "veruit slecht" - ik ben al mijn "cd-labeljes" terug losgeweekt, VCD en DVD haperden als ik ze afspeelde !!! We hebben ook een test gedaan bij mijn overbuur en hetzelfde, nu maak ik wel de coverkes voor het doosje maar zeker niet voor de CD of dvd
Ik weet niet of er nog anderen zijn met deze slechte ervaring
groetjes