Volledige versie bekijken : PC voor de vijfde maal kapot (moet stekker blijven zitten?)



Trax
28 June 2006, 15:13
Mijn pc is nu al voor de vijfde maal kapot. Met kapot bedoel ik wanneer je met iets bezig bent dat het beeld volledig bevriest en dat het geluid blijft hangen op éénzelfde punt. Als ik dan reset krijg ik soms een melding "wrong disk, insert system disk" ,maar dit maakt niet uit want als ik em dan nog eens reset gaat hij wel soms (zoals normaal).

Maar nu de laatste dagen krijg ik ook de foutmelding "schijfleesfout: druk alt+ctrl+del om opnieuw op te starten" als ik dit doe blijft deze fout zicht meestal voordoen hoewel ik soms ook niet eens voorbij het allereerste logoschermpje kom van Intel P4 . Hij steekt gewoon weer eens volledig vast in het begin. Dus, mijn hardeschijf kapot? Moederbord? Grafische kaart?

Ik zal erbij zeggen dat harde schijf en moederbord al een keer vervangen zijn.

Het enige wat nog kan zijn volgens mij waarom die pc altijd kapot gaat is omdat ik 's nachts altijd de stroom afzet. VB: Ik zet de pc af, de boxen, het scherm, wacht even en knip dan het lampje van mijn stekkerdoos onder mijn bureau ook uit.

Mag dit niet? Moet de pc stroom blijven krijgen?
Ik begrijp er niks meer van.

Alvast bedankt!

Baloeke
28 June 2006, 15:23
Als je nu de pc van de stroom afhaalt of niet zal denkelijk geen invoeld hebben op een 'crash'
Het kan zijn dat je pc te warm word en daardoor de problemen veroorzaakt
- Werkt je ventilator nog?
- Zit er geen stof of vuil op je processer?

Trax
28 June 2006, 15:24
Nee, pc is pas terug (2 maanden) uit herstelling en volledig gecontroleerd enz... windows pas twee weken geleden opnieuw geinstalleerd.

Baloeke
28 June 2006, 15:58
Nee, pc is pas terug (2 maanden) uit herstelling en volledig gecontroleerd enz... windows pas twee weken geleden opnieuw geinstalleerd.
Heb je dan geen garantie gekregen van de herstelling? Ik heb ooit eens een pc gehad, waar ik ook problemen mee had. Bijgevolg pc sloeg ook altijd vast en moest resetten om terug op te starten. Op een bepaald ogenblik deed hij ook niet meer. Naar Pc winkel geweest en daar hebben ze vastgesteld dat, het stroomdraadje van de koeling zat ook verkeerd op mijn moederbord. Pc was wel goed voor de vuilbak. Moederbord, prosessor, was naar de knoppen.

The_cobra666
28 June 2006, 17:56
Als het gebeurd door telkens de stekker uit te trekken dan zou ik hem simpel weg eens in laten zitten... ik laat hem altijd inzitten en heb 0 van problemen. Het kan zijn dat er iets gevoeligs is in je pc dat daar niet tegen kan.

PS: ooit al eens gedacht aan statische elektriciteit? Deze kan ook een goeie boosdoener zijn, en hdd's hebben dat niet zo graag. Is het een merk of "no name" voeding? Want die goedkope durven meestal ook wel dit soort problemen veroorzaken.

nielsvandesype
28 June 2006, 18:18
Met stroom afzetten mag ik hopen dat je toch eerst je pc normaal hebt afgesloten. Want anders kan je je pc ernstig beschadigen. Ga eens kijken in apparaatbeheer : start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc druk op enter klik op elk plusteken. Vertel mij of je ergens uitroeptekens ziet staan. Ga vervolgens hier eens kijken : start,alle programma's,bureau-accessoires,systeemwerkset,systeeminfo,hardwarebro nnen (open het plusteken daarvoor), conflicten/delen. Zie of je daar een conflict ziet ga ook eens kijken bij geforceerde hardware. Heb je onlangs hardware toegevoegd? Ik denk eerder aan een kapotte of te zwakke voeding.