Volledige versie bekijken : draadloos probleem



moonracer
28 June 2006, 22:19
Ik kan via een asus wl-107 lan card en een philips router geen verbinding maken zodat ik internet kan gebruiken.
Als er een netwerkkabel in de router en de laptop wordt gestoken is er geen probleem.
Wep key is ok maar ik kan via de laptop de router niet zien.
Nochtans wordt er aangegeven dat er een goede verbinding is.
Ip adres en dns op laptop al op autom.gezet maar geen werking.
Welke ip en dms kan ik manueel invullen om deze verbinding in orde te krijgen en waar kan ik de juiste vinden.

PeterN
29 June 2006, 00:10
Als er een goede verbinding is, zal er iets mis met de beveiliging zijn. Best surf je naar de instellingen van uw router en zet de beveiliging eens af. Dus geen wep of wpa, geen mac adres filtering. Dan kan je zo eerst testen om alles inorde te krijgen. De beveiliging doe je stap voor stap daarna en dan kan je zien waar het verkeerd loopt.
Op uw laptop moet idd auto ip staan. Kijk in de settings van de router dat dhcp aanstaat en dat de ip pool groot genoeg is (99 ofzo)
Uw pc zou een ip moeten krijgen in de range van de router. Uw ip op de laptop kan je opvragen door run/ 'cmd' en dan enter. In het dosvenster typ je 'ipconfig/all'

moonracer
29 June 2006, 21:24
Als er een goede verbinding is, zal er iets mis met de beveiliging zijn. Best surf je naar de instellingen van uw router en zet de beveiliging eens af. Dus geen wep of wpa, geen mac adres filtering. Dan kan je zo eerst testen om alles inorde te krijgen. De beveiliging doe je stap voor stap daarna en dan kan je zien waar het verkeerd loopt.
Op uw laptop moet idd auto ip staan. Kijk in de settings van de router dat dhcp aanstaat en dat de ip pool groot genoeg is (99 ofzo)
Uw pc zou een ip moeten krijgen in de range van de router. Uw ip op de laptop kan je opvragen door run/ 'cmd' en dan enter. In het dosvenster typ je 'ipconfig/all'

Bedankt, ik heb de 802.1x afgezet daarna was alles ok.

PeterN
29 June 2006, 21:33
Bedankt, ik heb de 802.1x afgezet daarna was alles ok.
Bedankt voor de oplossing te laten weten, hier mag een slotje op ;)