Volledige versie bekijken : messenger probs



gordini
29 June 2006, 14:11
hallo,

Afgelopen dinsdag ondervond ik het volgende probleem met messenger.

Ik was op het werk met mijn laptop aan't werken ('s middags), en geraakte niet ingelogd met de messenger.
Ik kreeg constant de foutmelding 81000314.
Het valt wel eens meer voor dat men niet op msn geraakt, overbelast of zo, dus ik ga eens kijken via messenger-online, en ik geraak daar wel online. Daar al mijn contacten offline waren sloot ik dit ook af.

's Avonds ondervond ik op het werk nog steeds hetzelfde probleem, en ik kreeg al van enkele collega's te horen dat ook zij er niet opgeraakten, zelfs op een andere afdeling, enkele km's verder, met ook die foutmelding 81000314.

Eens gegoogeld naar die foutcode, en die verwees naar een probleem met de servers van Microsoft, hetgeen ik wel dacht.

Geen prob zou je zeggen, maar plots belt mijn vrouw, en ze vraagt waarom ik niet antwoord op de messenger, want je ben toch on-line zegt ze :shocked:

Nu moet ik zeggen dat ik op de laptop on-line ben met het onderschrift "@ work" of "@ laptop" en als schermafbeelding het logo van het werk, daar waar ik thuis met een geheel ander onderschrift en afbeelding werk, en het was met dit "thuis"onderschrift dat ik online was, maar met de afbeelding van het werk, volgens mijn madam.
Zij belde mij eigenlijk met de melding dat de NOD32 een WIN32/Agent.VG trojan had gevonden, en wat ze moest doen.

Deze bedreiging is ondertussen verwijderd van de pc, en wat kom ik nu tegen op de site van HLN??

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_226841.html?wt.bron=categorieArt6

Zou dit enig verband houden met de wel erg rare situarie van dinsdag, en zo ja, hoe kom ik erachter en wat ertegen gedaan??

Greetz Gordini

Milo
29 June 2006, 17:59
Ja
En wss is ergens u account gehacked

Hellgamer
1 July 2006, 23:46
1) U was gekeylogt dat wilt dus zeggen dat deze trojan alles wat jij typ't naar een persoon stuurt. Dit was zeker in opzet want de meeste trojans bezitten dit, maar de meeste verstuurders maken er geen gebruik meer van.

2) Wilt u uw account terug? Ga dan naar hier http://feedback.msn.com/feedback.aspx?mkt=nl-be hier kan u een feeback versturen naar msn. Als u hier uw probleem naar mailt zullen ze een account recovery doen. Ik heb dit probleem ook voorgehad maar dan zonder een keylogger, raar maar waar. :p Ik hoop dat dit je verder helpt als dit niet lukt wil ik je graag verder helpen. ;)