Volledige versie bekijken : over tekst vergroten



zodiac
29 June 2006, 15:17
Met combinaties als "CTRL +" of door met het wieltje te draaien van je muis, kan je tekst vergroten op een website. Nu heb ik een drietal divs gepositionneerd en die verschuiven naar rechts naarmate ik de tekst vergroot.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ofwel de tekst niet groter/kleiner kan gemaakt worden of dat die divs meeverschuiven?
Alvast bedankt (y)

Nikolas
29 June 2006, 15:34
Als ik me niet vergis, is de CTRL+scroll combinatie niet vergroten van de letters maar inzoomen,
misschien dat die nuance enigszins je probleem verklaart?

zodiac
29 June 2006, 15:38
Dat is al een stapje verder
Waarom zou dat dan die containers niet vergroten? De achtergronden (en ook gewone afbeeldingen in IE7) vergroten echter wel...

Snakey
29 June 2006, 15:53
CTRL+scroll past de grootte aan van de tekst. Als de div's mee moeten verschuiven dan mag je geen fixed width gebruiken (dus breedte/hoogte moet als % staan) Best ook niet via z-order werken (maar div's naast elkaar rangschikken) Ook moet je ervoor zorgen dat de tekst IN een div zitten, en niet teveel genest in verschillende soorten tags. Dan zou het normaal moeten werken.

zodiac
29 June 2006, 16:28
ik ga dus alles in percentjes zetten! bedankt allemaal!

of kent er mss iemand een oplossing om die zoomfunctie niet toe te laten? Dat zou me heel wat tijd en werk kunnen besparen...

eXziBit
8 July 2006, 00:03
ik ga dus alles in percentjes zetten! bedankt allemaal!

of kent er mss iemand een oplossing om die zoomfunctie niet toe te laten? Dat zou me heel wat tijd en werk kunnen besparen...Dat is volgens mijn niet mogelijk.