Volledige versie bekijken : Monitor / videokaart problemen.



PagePlus
2 July 2006, 03:44
Hoi Allemaal,

Ik heb gister mijn bij Salland bestelde pc binnengekregen, maar helaas ging het niet in een keer goed.
Ik heb hem zelf samen gesteld en hij bevat de volgende belangrijke onderdelen.

-Maxtor DiamondMax 11 RoHS Compliant 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
-Asus A8N-SLI Deluxe (A8N-SLI DELUXE)
-AMD Athlon 64 4000+ San Diego 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
-Acer TFT AL1916Ws 19 Inch, 8 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart
-Antec Voeding TruePower 2.0 550 Watt ActivePFC, Zilver, 20- En 24-pins
-Kingston ValueRam 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3
-Club3D VGA GeForce 7900GT 256 MB

Ik had in het begin al problemen met de sata harddisk maar dit heb ik ondertussen al kunnnen
verhelpen, maar nadat ik windows had geinstaleerd stuiten ik weer op een nieuwe probleem wat ik
nog niet heb kunnen fixen.

Mijn beeldscherm lijkt niet goed ingesteld te zijn, de letters zijn soms een beetje vaag, en bij het scrollen komt
er als het waren een lijn die naar beneden trek en de boel vernieuwd. Ik dacht dat het aan de drivers zou moeten liggen
dus ik surfde naar de website van Acer maar daar stond helaas geen driver voor mijn monitor.

Ik heb de driver wel kunnen vinden via een andere manier, maar nu blijven het dus cat, imc en een inf bestand te zijnm
ik heb opgezocht hoe ik deze handmatig moet instaleren, maar hier doet zich weer een probleem voor, want die functie is
op een of andere reden niet clickable bij mijn pc. ( Rechtermuisknop --> eigenschappen --> instellingen --> geavanceerd --> beeldscherm,
daar moet ik dan de eigenschappen hebben maar dat is dus bij mij niet mogelijk. )

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet aan mijn monitor ligt, dit omdat op een of andere reden bij ongeveer dezelfde optie, maar dan in
plaats van beedscherm "adapter" niks op te halen is over mijn videokaart, als ik met windows media center een film probeer af te spelen zegt hij
ook dat mijn videokaart niet beschikbaar is ofziets.

Ik heb de drivers van Nvidia geinstaleerd maar ik denk dat het toch op een of andere manier mis gaat bij de videokaart, kan iemand mij helpen,
heeft iemand enig idee wat het probleem is en zou u dan zo vriendelijhk willen zijn mij hiermee te helpen?

Ik ga morgen denk ik nog even de videokaart zelf aansluiten kijken of dat verschil maakt, ik heb hem in eerste instantie laten assembleren
Salland, maar wie weet werkt het dan wel.

Met vriendelijke groet,

F.Bloemendal

Bij voorbaat alvast bedankt.

vanic
2 July 2006, 08:58
'k zie Media center... toch de drivers hiervoor afgehaald?

ook eens alle drivers voor je videokaart er af doen... en dan de nieuwe drivers installeren...

alle drivers voor je mobo geïnstalleerd?

g_man
2 July 2006, 11:21
Eerst idd de drivers van je mobo installeren, dan de drivers voor je grafische kaart opnieuw.

PagePlus
2 July 2006, 13:28
Kunt u mij vertellen wat een mobo is? Ik ben hier nog niet echt van op de hoogte :) bedankt voor jullie antwoord

vanic
2 July 2006, 13:54
mobo= is moederbord...

PagePlus
3 July 2006, 00:58
Jongens, mijn excuses, deze domme mogool hierzo had de verkeerde drivers geinstalleerd, ik heb nu nvidia drivers voor beeldsherm en de boel
werkt nu goed, mijn excuses en bedankt voor jullie reacties.