Volledige versie bekijken : lan?



reddragon
3 July 2006, 14:33
Kan je een hetzelfde programma instaleren op 2 computers in LAN tergelijkheid met een programma. bv. je installeert een spel op de ene computer terwijl hij ook direct dat ander spel installeert op de andere computer.

GRTZ

Snuifje
3 July 2006, 15:36
ik weet niet of er een programma is maar als je een server heb kan het wel.. ik weet nog nie precies hoe want dat krijg ik volgend jaar pas :D maar met een programma weet ik dat eigenlijk niet..

GuntherS
3 July 2006, 15:41
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat mogelijk is hoor..
Data naar meerdere PC's tegelijk in een netwerk sturen is wel mogelijk maar niet een programma installeren.
Of ben ik nu verkeerd?

reddragon
3 July 2006, 16:23
ik denk het wel hoor :) want hoe installeren ze dan programma's in een school?

carl
3 July 2006, 16:29
ctrl+c; ctrl+v, en wat registerwaarden ex- en importeren, werkt altijd

of allemaal dezelfde harde schijven (grootte) en dan met het back-up programma terugzetten

Snuifje
3 July 2006, 16:44
ik heb al week baan school computers geinstelleerd iets meer al 200 :D dat is gewoon een xp dvd met alles er al in.. en bij sommige was het gewoon xp en dan los 1 dvd waar je in 1x alle programma`s mee instelleerde...

reddragon
3 July 2006, 17:01
bestaaat er anders geen programma waarmee je zeer snel bestanden kunt doorsturen in een lan?

PeterN
3 July 2006, 19:17
Gewoon bestanden delen en kopieƫren. Begrijp eigenlijk de vraag niet gans. Je kan op 1 computer wel bv een cdrom delen of een groot bestand delen . Dat kan je dan op de andere pc's bereiken en bv als het een spel is installeren. Zal wel nooit zo snel gaan als dat je het op de pc zelf doet.

Snuifje
3 July 2006, 19:59
hij bedoelt volgens mij dat als hij bijv photoshop ga installeeren
dat hij in pc1 de cd en de setup draait en da pc2 gelijk mee doet ook de setup met zelfde instellingen etc

reddragon
3 July 2006, 20:18
snuifje dat bedoel ik :)

GuntherS
3 July 2006, 21:37
Zoals ik al zei moet dat volgens mij echt wel op iedere PC apart gedaan worden.
Bij ons in de school wordt dat alleszins toch PC per PC gedaan.
Gewoon het installatiebestand in het netwerk zetten en dan dat gewoon op iedere PC apart openen.

PeterN
4 July 2006, 00:46
idd dat gaat niet. Op iedere pc zal je een setup moeten doen. je kan dat wel van een centrale plaats.

reddragon
4 July 2006, 08:37
ok bedankt =)