Volledige versie bekijken : lengte bestandsnaam



spruit
3 July 2006, 20:00
Hoe lang mag een bestandsnaam maximum zijn, rekeninghoudend met een extensie van meestal 3.
Voorbeeld; ik heb mensen die bestanden noemen zoals:

"vandaag is het mooi weer dus ga ik naar de zee met mijn vriendin.doc"...

opslaan lukt, maar back-up dat maar eens...

thks ;)

nielsvandesype
6 July 2006, 22:48
Dit is wat ik gevonden heb :

What is the maximum number of characters a filename can be?

This depends on if the file is being created on a FAT or NTFS partition. The maximum filename length on a NTFS partition is 256 characters, and 11 characters on FAT (8 character name, . , 3 character extension). NTFS filenames keep their case, whereas FAT filenames have no concept of case (however the case is ignored when performing a search etc on NTFS). There is the new VFAT which also has 256 character filenames
bron: http://www.windowsitpro.com/Article/ArticleID/13738/13738.html?Ad=1

g_man
6 July 2006, 22:53
"vandaag is het mooi weer dus ga ik naar de zee met mijn vriendin.doc"...

opslaan lukt, maar back-up dat maar eens...

thks ;)
of ga die maar eens terug vinden in een DOS-omgeving die geloof ik maar 8 karakters kan lezen.:p

compuchrisje
6 July 2006, 23:03
In Dos doe je dat met een truukje: je zet gewoon aanhalingstekens rond de volledige filenaam, de extensie blijft natuurlijk.
bv. C:\Windows\"Mijn documenten"\"filenaam méér dan 8 tekens".doc

MartijnVDD
6 July 2006, 23:39
Mijn broer heeft een map van mij eens "Martijn zijn rotzooi die nergens op trekt en die ik er dus af wil smijten maar dan begint hij weer te wenen en krijg ik ons ma achter mij aan" genoemd. ^^
Natuurlijk kreeg je die niet continu volledig te zien, maar kreeg je gewoon "Martijn zijn ro..." te zien.

compuchrisje
6 July 2006, 23:40
.. en waarschijnlijk met een spaanse tilde erachter? ~