Volledige versie bekijken : gebruikers in startmenu?



Silverwing
3 July 2006, 20:33
Op mijn nieuwe pc wil ik het startmenu eens wat sorteren,(start rechtsklik alle gebruikers verkennen) alle programma's van dezelfde groep netjes onder één noemer.
voorbeeld muziekprogramma's:>Nero,Goldwave,mp3 cutter,mp3 gain.
Om alle programma's te vinden moet ik alle users in het startmenu afgaan.
De ene keer staat een programma weer bij mijn naam de andere keer stta het bij all users.
Hoe komt het dat programma's zo verdeeld zijn,en kan ik zonder risico ze verplaatsen van all users naar mijn naam?
Er is maar één gebruiker op de pc en alle programma's zijn dezelfde dag allen achter elkaar geïnstalleerd(wel telkens herstart;) )

Snakey
3 July 2006, 20:38
Bij installatie wordt er soms gevraagd als je het programma beschikbaar wilt maken voor uzelf of voor iedereen, bij all users, zal elke gebruikersaccount de snelkoppeling in het menu start zien naar het programma. Als er maar 1 account gebruikt wordt, dan is er geen probleem met het verplaatsen.
Maar het is eigenlijk beter om alles te verplaatsen naar all users, want als je een nieuw account zou aanmaken om één of andere reden, dan zou je anders je via dat account geen enkel programma zien in start.
Als alles goed geordend is, en in 1 locatie (all users) zit, dan zal je ook merken dat het laden van alle programma's in het menu start, ook sneller wordt.

Silverwing
4 July 2006, 08:45
Snakey,bedankt,zal het allemaal naar all users verplaatsen hoewel ik over snelheid zeker niet te klagen heb,alles opent hier als de bliksem!:lol: