Volledige versie bekijken : win 95 diskette usb?



jerommeke
4 July 2006, 11:08
goede morgen allemaal,

ik heb hier een PCke liggen met enkel diskettedrive, nu wil ik deze formateren en weer win 95 opzetten. Ik ben al gaan zoeken en inderdaad win95 software gevonden...wat mij opvalt is dat de cd-versie 10X groter is dan de disk-versie??
Dan is er ook nog de keuze tussen gewoon en OSR2 USB suported...
Mijn eerste vraag is dus welke software?

Ik heb ook al geprobeerd om via de USB met een stick, maar die vindt ik dan niet terug bij de divices?
mijn tweede vraag: kan je formateren vanaf een memorystick?

En, is het mogelijk om 2 PC's met elkaar te verbinden via een USBkabel, en zo een format uit te voeren op de andere?

Voor alle duidelijkheid, het is een toestel waar ik niet in wil investeren maar toch nog wil gebruiken, er gaat enkel office op draaien

carl
4 July 2006, 16:33
Windows 95 heeft geen standaard ingebouwde usb drivers dacht ik zo. Als je er de usb drivers opzet zou het moeten werken. Je kan het best investeren in een gewone cd/dvd-rom lezer. Dan kun je er gewoon de cd versie opzetten

jerommeke
5 July 2006, 14:31
thxs, zal een proberen er de juiste drivers op te zetten

carl
5 July 2006, 14:44
Graag gedaan

peterus
5 July 2006, 20:13
Wanneer je nu beide pc's verbind met een crosskabel zou je zo win95 op uw oude pc kunnen zetten.

PeterN
5 July 2006, 21:42
Zal niet gaan. Als je formateerd is uw pc leeg. Hoe ga je dan verbinding maken met usb(drivers) netwerk(drivers)?
Carl geeft de goedkoopste en eenvoudigste oplossing denk ik. Naar de winkel lopen en een goed koop cdrom of dvdrom bijplaatsen. Kost tegenwoordig maar een paar euro.
Als je een moederbord hebt waar je cdrom boot als eerste station kan zetten, is het beste dat je voor win 98 gaat. Veel stabieler en kan je installeren vanaf cd.
Anders met win95 of als je de cd niet als boot kan zetten zal je een opstartdiskette moeten maken met de driver van die nieuwe cdrom. Dus zie in dat geval dat je bij de aankoop er een dosdriver op diskette bij hebt. Best vraag je dat in de winkel direct.

yvansoftware
10 July 2006, 16:24
Ik had ook dat probleem:
Op de eerste flop zet je alle bestanden buiten de CABjes, samen met het eerste CABJE
De rest verdeel je over andere flopjes. Werkte bij mij, instalatie draait al 3 jaar.

jerommeke
13 July 2006, 20:38
hier ben ik weer es,

sta al wat verder;-))

weet nu zeker dat ik de 95 versie heb waar het mogelijk is om met usb te werken.
heb de nodige drivers geinstaleerd, tijden dit gebeuren krijg ik de vraag om mijn CD in te leggen, dat wordt dus een diskettereeks van 14 stuks die ik onderhand ook heb.
moet eerst nog alles op diskette zetten, maar dat zal voor een andere keer zijn, moet dadelijk gaan werken.

zo zie je maar , met wat hulp kom je een heel end ;-))