Volledige versie bekijken : Te hoge temp. van mijn HD



wolfskin
4 July 2006, 22:56
Een vraagje, wat zijn jullie temperaturen van jullie HD?
Bij mijn WD is deze zo'n 61 graden, en bij gaming gaat hij richting 75 graden.

Ik heb deze geplaatst vooraan net achter een case fan, maar zelfs deze kan de temps niet naar beneden halen.

Is dit een normale temp???


Greetz

Wolfskin

Clioke16V
4 July 2006, 23:03
oef, dat is idd zeer hoog, mijn pc heeft met dit weer ook problemen met koel te blijven, maar de temp. die jij zegt ligt nog ver boven de mijne.

Mijn HD's zijn 38 en 32 graden.

Mss en hopelijk is het een verkeerde uitlezing.

wolfskin
4 July 2006, 23:11
Is echt zo, gebruik het progje everst, speedfan, en nog 1 die bij mijn moederbord zat, en deze geven alle 3 dezelfde waardes aan.

Deze zit niet ingesloten in de case, ik begrijp het ook niet zo goed

Clioke16V
4 July 2006, 23:17
Blaast de casefan op de HD's > dus koude lucht naar binnen ? of blaast de casefan daar uw warme lucht naar buiten, want dan wordt u HD warmer door de warme lucht die uit de case moet.

voorkant case > koude lucht aanzuigen ( koude lucht in case )

achterkant case > warme lucht naar buiten ( warme lucht stijgt )

wolfskin
4 July 2006, 23:25
ja, voorraan zuigt deze koude lucht, die passeert dan eerst die HD en dan de rest.

Clioke16V
4 July 2006, 23:29
Is goed aangeloten dan. Hoeveel is je CPU etc ? ( kan er niet veel met te maken hebben, gewoon vraagje )

wolfskin
4 July 2006, 23:47
Mobo : 40
CPU : 37
Graka : 52
HD WD : 66
HD Seagate : 43

MartijnVDD
5 July 2006, 00:01
hoe test je dit en wat is gemiddeld?

Clioke16V
5 July 2006, 00:19
hoe test je dit en wat is gemiddeld?

Dit test je met programma's als sensor view ( google ) of everest .....

gemiddelde is er nie echt, gewoon zien dat je niet te hoog zit.

CPU + 60 is al niet zo goed meer
grafische kaart kan tot 80 gaan maar zoveelte lager, zoveelte beter.

ontopic > zou het geen verkeerde uitylezing zijn > je CPU 60 en je graka de lagere temps.

ghost
5 July 2006, 00:28
Je kunt het anders ook eens nakijken met dit http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=173

Mp3Tjoeper
5 July 2006, 07:16
Hier bij Tjoeperke is dat,

Mobo 41°
CPU 20° ( staat wel een extra koeler op )
HD 36° ( seagate )

Ik weet ook niet of dat nu juist goed is of dat ik eieren aan't koken ben ;)

g_man
5 July 2006, 09:59
Hier bij Tjoeperke is dat,

Mobo 41°
CPU 20° ( staat wel een extra koeler op )
HD 36° ( seagate )

Ik weet ook niet of dat nu juist goed is of dat ik eieren aan't koken ben ;)

Bij dit weer 20° on air ...lijkt me zéér sterk :wtf: of er moet een airco bijstaan.

wolfskin
5 July 2006, 12:36
Hey Ghost, nice tool, is wel uitgebreider dan Everest.

Maar helaas die geeft dezelfde temperaturen aan als de andere progjes die ik heb.

Is dat mss normaal voor een Western Digital dat hij zo warm wordt?

Clioke16V
5 July 2006, 12:40
Hey Ghost, nice tool, is wel uitgebreider dan Everest.

Maar helaas die geeft dezelfde temperaturen aan als de andere progjes die ik heb.

Is dat mss normaal voor een Western Digital dat hij zo warm wordt? Hopen dat Heezy van hier opt forum dit leest, die heeft een WD en kan u wss meer vertellen.

Wat je mss ook nog kan doen is uw BIOS updaten, dit kan ook helpen. ( wacht hier mee tot laatste natuurlijk )

en @ MP3tjoeper, da lijkt mij toch ook zeer sterk hoor, met waterkoeling haal je die temps nog niet nu. Of je moet airco binnen hebben die op 15 graden staat ofzo.

Mp3Tjoeper
5 July 2006, 12:42
Bij dit weer 20° on air ...lijkt me zéér sterk :wtf: of er moet een airco bijstaan.

Opnieuw getest nu zo'n 3 uur later en pc is niet uit geweest

20° is nu 32° geworden ( zal wel normaal zijn zeker ? )

Clioke16V
5 July 2006, 12:52
Normaal kweet niet, ik zou enorm happy zijn dan, dat ik zo'n lage temps haalde met dit weer :D

Mijn cpu is nu 48, mobo 32.

Heezy
5 July 2006, 14:31
Hangen je hd's en floppy drive soms allemaal direct boven mekaar?
Want daar kan wel eens warme lucht ophopen.

carl
5 July 2006, 14:58
Hangt eigenlijk grotendeels af van het type hdd, de hdd van m'n laptop is 58 ° in idle.

Als je een asus moederbord hebt kan je asus PC probe gebruiken, bij een notebook van asus asus NB probe, en speedfan kan je overal voor gebruiken (net als everst,...)

wolfskin
5 July 2006, 21:43
de twee HD's hangen zo'n 3cm boven elkaar, maar er staat een case fan voorraan op te blazen (zuigt koude lucht voorraan in de case in) kan dus ,volgens mij, moeilijk warme lucht tss blijven hangen hé. En een floppy drive heb ik niet.

Ché
6 July 2006, 11:37
Met de hogere buitentemperaturen lopen ook de temps in je case op. Dit zijn mijn waarden:

Temperatures:

Motherboard 39 °C (102 °F)
CPU 66 °C (151 °F)
Aux 42 °C (108 °F)
Maxtor 6L160P0 29 °C (84 °F)

Cooling Fans
CPU 2909 RPM

De hoge cpu waarde is normaal voor een AMD Athlon.
(case is stofvrij, heeft correcte crossflow en extra coolers)

wolfskin
9 July 2006, 12:32
Hey Ché, das waar met zo'n temps buiten, maar het gaat bij mij vooral over de temp van mijn HD, bij jou is die maar 29°C en bij mij is deze 68°C en als ik game wordt deze 75°C, met een cooler die er koude lucht overheen blaast. En dat is volgens mij toch wel aan de hoge kant, niet?

vanic
9 July 2006, 13:49
heb je nu al eens die pc probe van Asus binnengehaald??

btw. wat zegt de " temperatuur controle" van ' Nvidia? nadat je hebt gegamed

vanic
9 July 2006, 13:52
Mobo : 40
CPU : 37
Graka : 52
HD WD : 66
HD Seagate : 43

wat ik hier ook al raar vind... het mobo is warmer dan de cpu...

vanic
9 July 2006, 13:54
Opnieuw getest nu zo'n 3 uur later en pc is niet uit geweest

20° is nu 32° geworden ( zal wel normaal zijn zeker ? )

en wat heeft de temp van je mobo gedaan??

mobo had een temp van 41° en cpu maar 20°???

wolfskin
9 July 2006, 19:13
Hey Vanic,

Heb die pc probe geinstalleerd, maar kan enkel de temps vinden van het moederbord en de CPU, kan deze ook die van de HD's weergeven. Ik ken dit progje niet, mss zie ik er overheen.

vanic
9 July 2006, 20:54
is het nu nog zo dat je mobo warmer is dan je cpu??
wat zie je nu als je de temps vergelijkt... dus probe tov. je ander programma???

wolfskin
9 July 2006, 21:25
Qua temps van CPU en Mobo blijvn hetzelfde, de CPU is warmer dan MOBO, is volgens mij een foutje van mij in de vorige berichtjes, maar de temp van de HD kan ik niet uitlezen via Probe, en het is deze die mij schrik doet krijgen, na gamen, is deze zo'n 72 -75°C

vanic
9 July 2006, 21:46
Qua temps van CPU en Mobo blijvn hetzelfde, de CPU is warmer dan MOBO, is volgens mij een foutje van mij in de vorige berichtjes, maar de temp van de HD kan ik niet uitlezen via Probe, en het is deze die mij schrik doet krijgen, na gamen, is deze zo'n 72 -75°C
heb je na het gamen al eens gekeken wat de temp uitlezing van 'n vidia is ivm. je grafische kaart???

rechtklikken op je bureaublad>eigenschappen>instellingen>geavanceerd>en daar dan je grafische kaart kiezen ( helemaal rechts)> en dan kijken naar de tempaanduiding...

wolfskin
9 July 2006, 22:21
De temp van de GRAKA ligt tussen de 50°c en 60°C, wat normaal is volgens mij.

vanic
9 July 2006, 22:35
inderdaad...
als je zeker bent... dan is de temp van je HD veeeeel te warm...
kun je eens voelen aan je hd met de hand... wel opletten ...als die temp van meer dan 70° klopt... anders verbrand je je vingers...

wolfskin
9 July 2006, 22:49
Ik heb eens gevoeld, de ene HD is wel veel warmer als de andere maar om nu mijn vingers te verbranden, dat is het nu ook weer niet, zou het een fout kunnen zijn in de HD zelf, omwille van dat al die 'uitlees' progjes dezelfde temps geven?

wolfskin
29 July 2006, 11:31
Hier mag een slotje op, de temps zullen wel met het hete weer te maken hebben.


Greetz