Volledige versie bekijken : probleem SATA HDD



AnBoTra
5 July 2006, 10:53
Hallo,

Mijn naam is Andries en ik heb het volgende probleem:

Ik heb een tijdje geleden een 300gb maxtor hdd, s-ata gekocht, maar ik krijg hem niet aan de gang. Mijn mobo is een Abit KW7.
Op internet heb ik al een tijd gezocht na de oplossing zo heb ik ooit eens gelezen, dat je de hdd aan moet sluiten, windows cd erin en op F6 moet drukken, allemaal oke, maar dan staat er: doe de diskette erin en druk op E. Dan doe ik mn driver instellen die op die diskette staat, vervolgens gaat het beeld terug naar het begin en staat er: Setup zal volgende driver installeren.
Daaronder: Druk op E om driver selecteren of op enter om door te gaan zonder driver te installeren, (dat zijn overigens s-ata drivers) druk ik weer op E weer driver selecteren, dan gaat ie pas de diskette lezen, en komt het volgende weer in beeld:
Druk op S om driver van diskette installeren of enter van windows.
Druk is als eerste op S, gebeurt er helemaal NIETS, en als ik op Enter druk vertelt die me dat ie geen drivers hebt.

Wat moet ik hier aan doen.

P.S. Ik heb 1 IDE hdd Maxtor 120GB er aan hangen.

Heezy
5 July 2006, 14:27
Het zijn toch de VIA Sata drivers (http://www.abit-usa.com/products/mb/drivers.php?categories=1&model=210) die je gebruikt hé?

AnBoTra
5 July 2006, 17:50
Ja, het zijn idd VIA Sata driver.

Ik had bij de hdd drivers gehad, die heb ik geprobeerd maar toen die het niet deed, dacht ik download nieuwe drivers (VIA Sata v.4.30g) maar het probleem is hiermee niet opgelost.