Volledige versie bekijken : Mio 168 en Tom Tom



Sofiekebieke
6 July 2006, 21:08
Hallo,
is dat bij iedereen die een mio 168 heeft dat de TomTom zo'n traag satelietontvangst krijgt?
Dat duurt en duurt.

seb
7 July 2006, 09:54
Als je geen satelietontvangst krijgt dan moet je je TomTom opnieuw installeren

Sofiekebieke
7 July 2006, 16:16
Jawel, na 10 minuten ofzo. Is wel erg lang,he, als ik Miomap installeer heb ik direct ontvangst. En ik werk liever met TomTom.
Iemand een tip?

vanic
7 July 2006, 19:25
welke instellingen heb je genomen?

ben je verbonden via serial cable on SP 2 ? ( of zo iets)

andere instellingen zelfde als je acer

Sofiekebieke
7 July 2006, 19:30
Ja, ik heb deze zo ingesteld, maar ik vind dat hij verschrikkelijk lang moet zoeken.
Was bij Acer ook zo.

vanic
7 July 2006, 19:43
' tis wel de 5 he... ' t kan zijn dat het wat duurt...
met de 3 zou het niet mogen

heb je al upgedate naar de 5.21?

ik weet anders ook geen oplossing ... sorry :cry:

traffic
8 July 2006, 10:30
ik werk met I-GO heb Tom Tom eraf gedaan dit werkt probleemloos en heel snel

Sofiekebieke
8 July 2006, 20:01
Ja Vanic, is de Update 5.21.
Toch bedankt voor de moeite hoor.
En Igo is niet slecht, maar die stem
aan de volgende ... en keer rechts... neen niet duidelijk

caught
9 July 2006, 06:22
Moest dit bij mij het geval zijn, zou ik zeker eens een hard reset overwegen.
Normaal duurt een fix bij een M168 i.c.m. tomtom 1 minuutje.
Ik heb ook heel goeie ervaringen met Franson GPS gate 1.10, dit moet je zeker eens proberen.

Sofiekebieke
9 July 2006, 10:33
naar het schijnt TomTom bluetooth support uitschakelen en opgelost.
Ga ik eens uitproberen in de week, ik laat iets weten.

MartijnVDD
9 July 2006, 13:49
Wat ook kan zijn, is dat er metaal in het glas van je voorruit zit verwerkt.
Bij Franse auto's is dit meestal het geval. Hierdoor heb je slechtere ontvangst.

Sofiekebieke
10 July 2006, 23:03
Hallo,

werkt perfect als je TomTom bluetooth support uitschakelt. TomTom zoekt zoekt dan eerst naar bluetooth en verspeelt daardoor veel tijd.
Binnen de minuut connectie.
Bedankt allemaal voor je goeie raad.

Sofiekebieke
11 July 2006, 22:03
Hey Caught,

ik haal deze morgen binnen.
Als ik er vraagjes over heb mag ik je dan contacteren?
Thx,

Sofiekebieke

caught
11 July 2006, 22:20
Hey Caught,

ik haal deze morgen binnen.
Als ik er vraagjes over heb mag ik je dan contacteren?
Thx,

Sofiekebieke

geen probleem, maar je kan hem ook van mij krijgen

cremke
30 July 2006, 15:35
weet er iemand waar ik de tom tom bluethoot support kan uitzetten
ik heb een mio 168 en heb heel traag ontvangst
groetjes

tsjonker
1 August 2006, 20:43
Jammer dat ik een tijdje geen tijd gehad heb om dit forum te volgen want ik kon je direct gezegd hebben dat het aan die bluetooth lag.

@cremke: op je pda tik je start, settings, system, remove programs

Tibo
2 August 2006, 10:20
Heb ook net de ervaring dat dat ding verschrikkelijk veel tijd nodig had om verbinding te maken, heb nu ook eens die BT-support verwijdert.....kzal ne keer zien of het beter is...toch alvast bedankt

cremke
6 August 2006, 20:58
merci iedereen voor de reactie

Tibo
8 August 2006, 08:45
Heb ook net de ervaring dat dat ding verschrikkelijk veel tijd nodig had om verbinding te maken, heb nu ook eens die BT-support verwijdert.....kzal ne keer zien of het beter is...toch alvast bedankt

Twerkt een beetje beter, maar toch heeft dat ding veel tijd nodig om verbinding te maken....wat mij opviel was dat hij met BT-support verwijdert betere ontvangst had dan voordien (beter = niet sneller)

tsjonker
15 August 2006, 12:31
@ tibo: Wanneer start je tomtom? Als je al aan het rijden bent? Dan kan het inderdaad gemakkelijk 3 minuten duren vooraleer hij verbinding maakt.
Normaal gezien moeten de satelieten binnen de 2 minuten gevonden worden bij stilstand. Dat heb ik toch uit ervaring geleerd. Is er binnen de 2 minuten geen verbinding, dan doe ik een soft-reset. Dan duurt het meestal maar een minuutje.

spruit
15 August 2006, 12:55
de directeur van mij gebruikt een mio met tom tom. Al 2x terug opgestuurd naar pda shop. Juist terug een mail ontvangen dat het "nog" niet werkt!
Na het opstarten van tom tom (benelux kaart van 128mb) loopt dat spel continue vast...ik weet het ook niet meer...
Hier de bedenkingen van hem + alle raad zou welkom zijn om toch die tom tom te doen werken. NOrmaal gezien heb ik de mio morgen in mijn handen :damn:

1. lijkt heel degelijke machine, klaar en duidelijk 2. Ik heb het gevoel dat er twee gps programmas op staan, zijnde dat van mio zelf en de tomtom 3. wanneer ik de mio gps opstart lijkt alles goed te willen werken, alleen zit er een heel beperkte kaart in, vlaams brabant, voor de rest niets.
4. Op de (bijzonder kleine) geheugenkaart staat de volledige tomtom, ik vermoed dat de kaart die daar op staat groter is en dus beter zou zijn, alleen is ze te groot om ze te copieren naar het programma mio (om van daaruit van kaart te kunnen wisselen) 5. in mio kan je makkelijk van kaart wisselen maar natuurlijk moeten er meerdere kaarten bestaan en die zijn er niet (zie het hulpprogramma) 6. Ik zie een tweetal mogelijkheden.
Eerst heel het mio gedioe er af gooien en gewoon zoals met mijn pocketje werken, 1 giga kaart, gewoon tomtompro opladen en zorgen dat er een connectie (schijnt com poort 2 te zijn) met de gps ontvanger wordt gemaakt.
Klaar is kees

tweede mogelijkheid, even kijken of het mio programma niet vloekt tegen tomtom, tistezeggen, tomtom erafgooien, inloggen bij mio , daar de beste kaarten inlezen en klaar is kees

In elk geval heb ik het gevoel dat het hier NIET om de machine gaat maar wel om incompatibiliteit van programma's en geheugentekort

spruit
20 August 2006, 13:42
niemand geen tips?

Sofiekebieke
25 August 2006, 05:45
Gewoon bluetooth support uitschakelen en het werkt perfect.
Hier mag een slotje op , thx allemaal

spruit
25 August 2006, 17:38
en waar vind ik die bluetooth support?

vanic
25 August 2006, 17:56
op je pda tik je start, settings, system, remove programs

dus de bleutooth van TomTom verwijderen ...

spruit
25 August 2006, 18:03
heb dit gedaan, maar dat spel loopt nog vast...ik krijg daar gewoon geen tomtom uit :angry:
Er staat wle een beperkte kaart van mio op, dat lijkt mij te werken...
Ik vind dat gewoon een goedkoop stuk speelgoed die mio digiwalker :wall:

vanic
25 August 2006, 18:28
misschien eens de mio verwijderen... maar misschien eerst dit proberen( 'k zie nu dat het tt3 is)
http://www.tomtom.be/support/index.php?Language=5&query=medion&FID=2401

je moet kiezen NMEA 0183v2 baudrate 4800 en Serial Cable on SP2

spruit
25 August 2006, 18:34
misschien eens de mio verwijderen... maar misschien eerst dit proberen( 'k zie nu dat het tt3 is)
http://www.tomtom.be/support/index.php?Language=5&query=medion&FID=2401

je moet kiezen NMEA 0183v2 baudrate 4800 en Serial Cable on SP2

alvast thks voor de hulp, maar bij mij gaat het over tomtom mobile 5..;)

Sofiekebieke
25 August 2006, 18:47
op je pda tik je start, settings, system, remove programs, daar TomTom bluetooth support verwijderen.
Werkt prima op Mio 168 met TomTom 5.21 laatste update.

spruit
25 August 2006, 18:51
op je pda tik je start, settings, system, remove programs, daar TomTom bluetooth support verwijderen.
Werkt prima op Mio 168 met TomTom 5.21 laatste update.

is die mio 168 dan hetzelfde als die "mio digiwalker"?

vanic
25 August 2006, 19:40
1. lijkt heel degelijke machine, klaar en duidelijk 2. Ik heb het gevoel dat er twee gps programmas op staan, zijnde dat van mio zelf en de tomtom 3. wanneer ik de mio gps opstart lijkt alles goed te willen werken, alleen zit er een heel beperkte kaart in, vlaams brabant, voor de rest niets.


hier zie ik tomtom 3 :D

... op wat heb je dan die tom tom 5 mobile gezet??? misschien eerst dit eens plaatsen... want het wordt toch wel wat onduidelijk he...
( is normaal voor ne " GSM" )

want ieder PDA toestel van Mio ... is een digiwalker ;)

spruit
26 August 2006, 18:39
tomt tom mobile 5 (tomtom navigator 5) staat op die mio digiwalker met zo'n geheugenkaartje van 128 mb. Zo gekocht via pda-shop ;)

vanic
26 August 2006, 19:17
http://www.tomtom.be/products/product.php?ID=208&Language=5

http://www.tomtom.be/products/product.php?ID=109&Language=5

;)

dus zoals ik al vroeg welke PDA is het... en zo gekocht bij de PDA shop?? misschien link...

spruit
26 August 2006, 20:20
het is een mio 168, en dat kraam werkt nog altijd niet....die pda werkt, maar dienen tomtom erop niet...en dat verkopen ze dan in combinatie!! :angry:

vanic
26 August 2006, 21:01
mijn schoonvader heeft ook de mio 168... met de tomtom 5... en van hem werkt het wel hoor...

vandaag nog zo'n look a like van medion ... den 95000 de bleutooth gedeïnstalleerd en binnen de minuut nu satelliet ontvangst...


misschien is er iets stuk aan jou 168...

spruit
27 August 2006, 10:40
misschien is er iets stuk aan jou 168...

is al 2 maal opgestuurd geweest naar pda shop...maar volgens mij testen zij die niet met tomtom. Ik hoor ze al zeggen dat ik contact moet opnemen met tomtom...maar zij verkopen het samen, dus mogen zij ook maken dat het werkt! ;)

vanic
27 August 2006, 12:22
is al 2 maal opgestuurd geweest naar pda shop...maar volgens mij testen zij die niet met tomtom. Ik hoor ze al zeggen dat ik contact moet opnemen met tomtom...maar zij verkopen het samen, dus mogen zij ook maken dat het werkt! ;)

dan is het toch waarschijnlijk wel een probleem met instellingen of conflict met de software van Mio
want tt5 werkt samen met de mio 168...

mocht het niet te ver van Menen zijn... dan wil ik wel eens samen kijken met jou hoor...