Volledige versie bekijken : Flower / UltraDMA



eXziBit
6 July 2006, 21:14
Hey,

2 vragen had ik jullie te stellen...

De UltraDMA poort van mijn MB draait niet meer op zijn volle snelheid. De gewone IDE poorten werken naar behoren. Kan dit iets te maken hebben met mijn hoge temperaturen (zie vorige topic)?
Heeft er iemand ervaring met die nieuwe flower van coolermaster (http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=STF-B01-E1&other_title=+STF-B01-E1+Cross%20Flow%20Fan)? Zij die er geen ervaring mee hebben, denken jullie dat deze goed werkt?Mvg,
Wouter

g_man
6 July 2006, 22:46
Heb jij dan een CM Stacker ?? Deze Cros flow fan is speciaal voor deze case ontworpen. Daarom alleen kan je al zeggen dat 'm wel goed moet zijn... :) Is wel niet zo duur, neet geen 30€ ;)

eXziBit
7 July 2006, 08:27
Ik heb net op vraag 1 een visueel defect op mijn moederbord vastgesteld, namelijk een pinnetje dat er gewoon is doorgeschoten :| Zo terug naar de winkel ;)
Heb jij dan een CM Stacker ?? Deze Cros flow fan is speciaal voor deze case ontworpen. Daarom alleen kan je al zeggen dat 'm wel goed moet zijn... :) Is wel niet zo duur, neet geen 30€ ;)En is hij ook bruikbaar in een gewone midi tower?

eXziBit
7 July 2006, 21:58
Vandaag heb ik een nieuwe CPU koeler in mijn PC gestoken (http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=165&code=). De nieuwe temperaturen:
Tijdens het idlen:
CPU: 45°C
MB: 42°C

Na een CPU benchmark van 10 minuten (CPU load 100%):
CPU: 58°C
MB: 46°C

Na die benchmark daalt de CPU temperatuur pijlsnel, dus ik denk dat dit wel in orde is. Het moederbord daarentegen staat dan nog steeds in het rood, hoewel het minder erg is. Het duurt ook langer eer deze weer afgekoeld is.

Zijn de nieuwe temperaturen aanvaardbaar of moet ik er alsnog zoon flower inzetten?

g_man
7 July 2006, 22:43
Ik zou eens vragen via de site of die in jou case past. :) ;)

eXziBit
12 July 2006, 22:23
Volgens coolermaster past deze flower in elke midi tower. Ik heb daarrond een mailtje in zeer bak engels ontvangen daarstraks.

Iemand hier ervaring mee? Helpt het echt?

En verder; op welke temperatuur zou ik mijn MB eigenlijk moeten krijgen?