Volledige versie bekijken : PS2+DVD-speler aansluiten op PC?



delinquente
6 July 2006, 22:39
Hallo allemaal, weet iemand hoedat je het beste een Playstation 2 op je PC kan aansluiten? Ik game er toch niet zoveel op...
Ik zit hier met een buro van ongeveer 2 meter lang met daarop een 19inch TFT en een 51 cm televisie, maar kwil dien tv wegdoen want da begint mij hier te storen, da past gewoon niet bij elkaar:D ...Graag zou ik ook mijn DVD-speler op mijn PC willen aansluiten. Het beste hier een TV-kaart voor kopen? Kwaliteitsverlies? Mijn Grafische kaart is een Geforce 7600 GT en mijn TFT is een 19 inch Samsung Syncmaster 91 N(8ms). Zou dit lukken? Dus eigenlijk 2 dingen op mijn PC aansluiten dat het als het ware een mediacenter wordt...

*ahja btw: ik heb gezien dat mijn moederbord een Optische ingang heeft, en de PS2 heeft dit ook, kan ik die zo niet verbinden?

carl
7 July 2006, 09:01
Je vermeldde even een tv kaart, dat lijkt me ook de beste optie. Dat zal dan wel met een video in (RCA) zijn, voor je dvd speler zul je misschien een omzettertje moeten kopen. En je zal ze niet tegelijk kunnen aansluiten. Een andere optie is een grafische kaart met s-video kopen (als dat er nog niet aanzit) en daarop je dvd speler aansluiten. (maar ik begrijp niet goed waarom; stop gewoon een dvd in je station, en een dvd-lezer kost niets meer tegenwoordig).

delinquente
7 July 2006, 10:01
Je vermeldde even een tv kaart, dat lijkt me ook de beste optie. Dat zal dan wel met een video in (RCA) zijn, voor je dvd speler zul je misschien een omzettertje moeten kopen. En je zal ze niet tegelijk kunnen aansluiten. Een andere optie is een grafische kaart met s-video kopen (als dat er nog niet aanzit) en daarop je dvd speler aansluiten. (maar ik begrijp niet goed waarom; stop gewoon een dvd in je station, en een dvd-lezer kost niets meer tegenwoordig).

ja ik weet het, ik heb zelf hier 2 dvdwriter in mijn pc zitten. Maar ja kzit hier met een 5.1 dolby systeem voor mijn dvdspeler en mijn playstation. En dat wil ik niet kwijt spelen...