Volledige versie bekijken : Updates installeren niet



lacer
6 July 2006, 22:47
Weet iemand hoe het komt dat mijn 4 laatste Windows Updates zich niet meer willen installeren ? Het betreft KB917344, KB918439, KB916281 en KB905474. Die laatste had ik al , het is die beruchte WGA tool.
Tot nu toe lukten alle vorige updates tot 14 juni. Mijn automatische update staat altijd af, ik doe het manueel en werk met een legale versie.
Heb daarnet automatische update ingeschakeld, maar het lukt nog niet.
De Windows Update site zegt dat ze gedownload zijn maar nog niet geïnstalleerd.
De melding zegt nadien: "Door een probleem op uw computer kunnen de updates niet geïnstalleerd worden".
Maar welk probleem ? Mijn laptop vertoont geen mankementen.
Waar staan die geïnstaleerde updates, in welke directory ? Zodat ik ze eventueel kan deleten.

nielsvandesype
6 July 2006, 22:59
Probeer dit eens ga naar start,uitvoeren typ hier regsvr32 wintrust.dll en druk op enter. Lukt het dan nog niet typ dan eerst bij uitvoeren cmd druk op enter typ vervolgens dit :
net stop cryptsvc (druk op enter)
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2 (enter)
net start cryptsvc (enter)

g_man
6 July 2006, 23:00
Je kan altijd via configuratiescherm > software > bovenaan updates weergeven aanvinken ... de update verwijderen. :)

lacer
7 July 2006, 21:37
Probeer dit eens ga naar start,uitvoeren typ hier regsvr32 wintrust.dll en druk op enter.

Bij uitvoeren leek de opdracht geslaagd, maar het opnieuw installeren van de updates gaf terug de melding dat de installatie niet voltooid kon worden.
Ga nu even de andere tip proberen...

lacer
9 July 2006, 00:15
:good: Ik heb het anders kunnen oplossen, namelijk Windows Update op automatisch gezet.
Na de update-site terug een bezoekje gebracht te hebben, werden de reeds gedownloade updates keurig geïnstalleerd.

de jean
9 July 2006, 07:26
je kan alle updates manueel downloaden en in een aparte map bewaren ... is handig bij re-install ...