Volledige versie bekijken : PC start niet meer op.



rrnico
6 July 2006, 22:51
Heb het volgende voor :
- druk op knop om pc op te starten, maar er gebeurt helemaal niks
- alle ansluitingen zijn ok
- de ventilator van de voeding en de processor doen het wel nog
- geen bieptonen
- lampje vooraan blijft rood
- lampje op moederbord (naast ram geheugen) brandt rood
- geen groene lichtjes op de drives zoals normaal bij opstarten
- drives gaan helemaal niet open
- komt dus ook helemaal niet in bios
- op scherm : zwart en "no signal"

Wat is er met deze pc aan de hand?

zariash
6 July 2006, 22:54
eergisteren had ik iemand met hetzelfde probleem en door de warmte xas de jumper op het mobo losgekomen en gaf geen contact meer.
grtjs

rrnico
6 July 2006, 22:59
Heb ik gecheckt en alles lijkt ok en goed vast te zitten. Met jumper bedoel je de brede schakelaar die van de voeding naar het moederbord loopt?

zariash
6 July 2006, 23:02
met de jumper bedoel ik het zwarte blokje dat 2 pinnetjes op je mobo verbindt deze zitten in de buurt van de batterij op je mobo en door het verzetten van deze kan je het mobo resetten .
grtjs

rrnico
6 July 2006, 23:18
Bedankt, zou dat kunnen zijn. Heb even in het boekje van het mb gekeken.
Is dit het kapje dat op die pinnekes zit? Moet ik dat gewoon even aandrukken dan om het mb te resetten?

zariash
6 July 2006, 23:23
om het mobo te resetten moet je deze verplaatsen maar ik zou deze er gewoon eens afnemen en op dezelfde plaats terug zetten en kijken wat er gebeurt. want als je reset ben je alle instelingen kwijt en staat je mobo in fabrieks toestand
grtjs

rrnico
6 July 2006, 23:28
Ok thanks, ik probeer even. Eerste idee was een defect mb ............

rrnico
7 July 2006, 20:30
Vandaag alles uitgeprobeerd : geen resultaat. Alles blijfty zoals in mijn eerste posting. Wie heeft een idee? Indien ik zeker wist dat het MB defect was....
Ik heb dit type nog kunnen vinden op e-bay voor ong. 30 euro.........
Help...............

vanic
7 July 2006, 20:58
zeker dat je voeding niet stuk is?? eventueel één van de voltlijnen waarschijnlijk dan de 12 volt lijn aangezien je drives niet werken...

rrnico
7 July 2006, 21:54
Hoe kan ik dit uittesten? De ventilatoren draaien wel............
Denk je dus eerder aan de voeding dan aan het MB?

guyke25
7 July 2006, 22:17
Moest ik van u zijn zou ik ook eerst de voeding eens vervangen hoor
ken je niemand in de geburen waar je het eens kan mee testen?

rrnico
8 July 2006, 00:35
Ik heb hier nog een voeding liggen van een andere PC. Zal eens kijken of die past. Probleem zal de connectoren zijn waarschijnlijk, of passen die altijd op eender welk MoBo?

vanic
8 July 2006, 08:49
die passen bijna altijd... of je zou nog een AT voeding moeten liggen hebben... wat nog zou kunnen; dat er op je mobo een 24 pins voeding moet terwijl je voeding maar 20 pinnen heeft....( maar aangezien je blijkbaar met een athlon 1600+ zit ... zal dit wel niet het geval zijn...)

de rest zou moeten hetzelfde zijn... aangezien je nog met die 1600+zit

rrnico
8 July 2006, 10:38
De voeding die ik nog liggen heb is van een Compaq Pressario en de defecte PC is die van een vriendin. Is van het merk GMT (Carrefour) en processor is een Celeron. Moederbord is een Elitegroup Socket 370 PCIEAT.

Krikkie
8 July 2006, 10:44
Je kan voor te beginnen je voeding eerst uitmeten met een multimeter.
Dan moet je niet direct alles overbouwen...

Groetjes Krikkie

rrnico
8 July 2006, 11:12
Ik heb wel zo'n meter maar .......... ik weet echt niet hoe ik dat zou moeten doen. Ik ken wel iets van techniek hoor (heb mijn pc zelf in elkaar gestoken en zo) maar ben geen technicus. Misschien straks als ik met pensioen ga........he he he he...........

vanic
8 July 2006, 11:30
geel en zwart zijn de 12V lijnen... op de molexen... zwart en rood de 5 V

rrnico
8 July 2006, 12:10
Ok, bedankt, zal eens een poging doen. Ik hoop dat de voeding het probleem is en niet het MoBo.

GraTzz
9 July 2006, 20:42
Heb je nog garantie?:) breng 'm terug is bij mij ook gebeurt moederbord was beschadigd :( maar nu heb ik nog steeds probleem :p:p

rrnico
10 July 2006, 14:49
Nee hoor, is van 2002.

GraTzz
11 July 2006, 20:21
2002 :shocked: hoeveel jaar garantie?