Volledige versie bekijken : webcam verbruik



davidlysens
29 May 2005, 12:42
hoi
ik heb me pas een QuickCam Pro 4000 van logitech gekocht http://forum.hso.be/images/smiles/icon_biggrin.gif
en die kun je op 160x120 of 320x240 of 640x480 zetten voor te cammen.

nu is mijn vraag hoeveel verbruikt een webcam met en zonder geluid van de downloud en uploud meter, ik heb internet van telenet

is daar een formule of zo voor ?

Ché
29 May 2005, 12:49
via mijn telenet / telemeter kun je dagelijks je verbruik upload en je totaalvebruik zien. als je een dagje de webcam hebt gebruikt zal je zelf kunnen vaststellen hoeveel hoger je verbruik ligt.

Ché

dapi
29 May 2005, 12:49
een cam op zich verbruikt redelijk wel wat dus uwe telenetmeter goed in het oog houden hoor


greetings
Dapi

kwakkwak
29 May 2005, 15:19
Ja, heb dit ook eens gedaan en een hele tijd laten aanstaan en mijn telemeter zat er direct boven. Heb dan extra volumeblokken moeten kopen. µzover ben ik al dat ik regelmatig mijn telemeter gebruik.

greetz

Baloeke
29 May 2005, 19:51
Misschien kan ik je er nog een tip bijgeven. Als je de telemeter hebt geinstalleerd op je pc kan je daar ook kijken hoeveel upload je maakt.

Voor je begint met de webcam, open de telemeter en dubbel klik op het vakje rechts boven waar snelheid staat. Nu kan je zien hoeveel upload en download je hebt. Noteer deze eventueel + eventueel je begintijd. Nadat je werk met je webcam gedaan is doe je het zelfde. Nu kan je direct zien hoeveel upload je webcam maakt in die bepaalde tijd.

jurgenv
29 May 2005, 19:57
een webcam verbuikt idd redelijk veel, dus niet iedere dag chatten met de cam op ;) :rofl:

davidlysens
30 May 2005, 20:44
hartelijk bedankt voor de reacties :)

nu kan ik eerst controleren hoeveel dat verbruikt
en dan kan ik niet voor verassingen komen te staan dat mijn meter te snel vol komt te staan :clap:

mamsie754
30 May 2005, 23:09
Nooit Te Oud Om Te Leren Hier Op De Site.ik Wist Namelijk Niet Dat Dat Op De Telemeter Kwam Als Ik De Cam Gebruikte