Volledige versie bekijken : Java probleem



Silverwing
8 July 2006, 12:34
Ik heb gisteren de java versie 5.0.70.3 van Sun geïnstalleerd omdat ik nog geen java op de pc staan had en dit nodig is om te kunnen online bankieren.
Heb deze morge alles terug verwijderd na een hoop problemen.
1)het duurde zeer lang(tot meer dan 1 min.)vorraleer internet openging als ik er op klikte.
2)waneer ik op een link klikte op een site of in een e- mail in OE liep de pc vast,kon enkel nog afsluiten met ctrl>alt >del.en had dan 50% cpu gebruik.

Iemand een idee wat er scheelt,want na verwijdering van java is alles terug normaal.
Ik heb wel volgende opmerking,
tijdens de installatie van java werd ik door spysweeper 3x verwittigd dat er een bho wou geïnstalleerd worden,ik heb dit elke keer toegestaan omdat ik er vanuit ga dat java eigenlijk een bho is.

Ik heb toch altijd gedacht dat de java van sun beter was dan die van microsoft?
Welke java moet ik kiezen om fatsoendelijk te kunnen on line bankieren en toch geen problemen te hebben?

2B's
8 July 2006, 17:07
Beste, ik weet niet bij welke bank je bent en dat gaat me ook niet aan. Ik weet wel dat men bv bij AXA een pc test heeft waarin men je laat zien of alle noodzakelijke software op je PC aanwezig is. Vanuit het resultaat van het nazicht wordt je de mogelijkheid geboden om de juiste software te installeren... is die test mogelijkheid bij uw bank niet aanwezig? Let wel, de software die AXA gebruikt is uitsluitend voor hun systeem!

Silverwing
8 July 2006, 17:41
Heb het idd via de site van de bank opgelost door de virtual machine van microsoft te downloaden en te installeren.
Alles werkt perfect nu.
Eigenaardig,op m'n andere pc staat de sun java en daar draaid alles ook zonder een probleem,daarom dat ik die eerst wou nemen.
Mag een slotje op,tenzij iemand zich nog geroepen voelt om een reactie te plaatsen.

compuchrisje
8 July 2006, 18:35
Mag nog even open blijven denk ik, vind het een interessant gegeven waar je niet zomaar meteen op komt.

2B's
8 July 2006, 20:40
Java sun staat niet altijd correct ingesteld. Hangt erg af van de versie van windows die je gebruikt. zo heb ik al diverse keren bij klanten van mij vastgesteld dat sommige home edition versies gewoon niet draaiden en dat nà het verwijderen van java sun en herinstallatie van, zoals in jouw geval, virtual machine alles plots wel werkte. Nadien java sun bij installeren gaf blijkbaar géén conflicten meer en dat wellicht omdat enkel de nog ontbrekende functies in java sun behouden bleven denk ik.

spruit
10 July 2006, 13:21
bij het online bankieren bij de kbc heb ik ook java van sun. Het laadt wat traag vind ik, maar het werkt.
@silverwing, wat bedoel je met die virtual machine van microsoft?

Silverwing
10 July 2006, 15:13
@silverwing, wat bedoel je met die virtual machine van microsoft?[/quote]
Als je geen java hebt dan kan je op de kbc site kiezen welke je wil installeren,Sun of Microsoft,en die van Microsoft noemt virtual machine.