Volledige versie bekijken : Aanmelden op Windows?



MartijnVDD
8 July 2006, 13:34
Eerst en vooral ben ik niet zeker of deze topic onder het juiste forum staat. Moest dit niet het geval zijn dan verplaats je hem maar.

Vroeger als we Windows opstartten, kwamen we direct bij het bureaublad omdat er geen andere gebruikers zijn.
Een tijdje geleden moesten we ineens kiezen wie we wouden aanmelden, maar omdat er nog altijd maar één gebruiker was, had dit dus geen nut. Ook wist niemand (van het gezin) hoe dat ineens kwam.
Nu is er nog altijd maar één gebruiker op onze pc en moeten we die aanmelden met een wachtwoord, terwijl ook nu niemand dat zo heeft ingesteld.
Het wachtwoord moeten we gewoon open laten en op OK klikken en dan komen we bij ons bureaublad.

Hoe kan dit ineens veranderen en hoe zet ik het terug?
Ik wil dat we na het opstarten direct het bureaublad krijgen.

Snakey
8 July 2006, 13:50
Kijk eens bij Configuratiescherm > Gebruikeraccounts als je geen .NET-gebruiker hebt staan

MartijnVDD
8 July 2006, 13:56
Bedoel je ASP.NET Machine A... (verder kan ik niet lezen)?

Snakey
8 July 2006, 13:57
Ja, die mag je verwijderen. Herstart je pc, en kijk of je nu direct ingelogd bent. Kijk anders ook eens bij uw eigen account en controleer als je geen optie hebt om het wachtwoord te verwijderen. Kijk ook als je gastaccount is uitgeschakeld.

MartijnVDD
8 July 2006, 13:59
Gebeurd.
Heb wel de bestanden bijgehouden (ofzoiets).

MartijnVDD
9 July 2006, 12:50
Ik heb het probleem nog steeds.
Als ik de pc opstart vraagt ie naar een wachtwoord, ik laat dit veldje dan leeg en klik op OK zodat hij naar het bureaublad gaat, maar ik wil dat hij direct naar het bureaublad gaat.

Snakey
9 July 2006, 13:02
Ga dan eens naar Start > uitvoeren en typ CONTROL USERPASSWORDS2
Vink daar de volgende optie uit: Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken.

Als dit nog steeds niet werkt, dan kan je het programma TweakUI gebruiken, daar vind je de optie Autologon om een gebruiker automatisch aan te melden.

MartijnVDD
9 July 2006, 13:06
Heb dat eerste gedaan en toen kreeg ik de melding dat ik een vaste gebruiker moest opgeven. Eerst stond er Administrator, maar heb dit vervangen door Rita (mijn mama :p "beheerder van de pc").
Ik ga zodadelijk rebooten om te kijken of het heeft gewerkt.

Alvast bedankt. :bow: :good:

EDIT: Het is gelukt, hier mag een slot op.