Volledige versie bekijken : Probleempje



jurgenv
8 July 2006, 18:43
Ik heb hier een pc die telkens uitvalt van de warmte, want hij valt uit bij zware bewerkingen en warme dagen en ik moet de stekker in en uit trekken om hem terug te kunnen opstarten.

Ik heb dan eens snel de stekker in en uit gedaan en direct de temperatuur van de CPU nagekeken in de BIOS: 54 graden :eek:
Maar vroeger viel hij maar uit aan 60 à 64 graden. Ik heb ook het teorental van de CPU fan bekeken en die is ook normaal: 3400 rpm

Dit is vrij ambetant om maar een dvd ofzo te branden...

ghost
8 July 2006, 20:35
Heb je al eens gekeken gehad als al uw fan's draaien ?

jurgenv
8 July 2006, 20:43
Ja ze draaien allemaal want hij staat hier al enkele dagen naast me met de case open omdat hij eerst ingebouwd stond. :) Dus ik dacht dat de warmte niet wegkon dus staat hij vanaf nu met de case open naast me op de grond.

Nu dat het al enkele dagen koeler is valt het nu wel mee, anders viel hij meer dan 10 keer per dag uit. :)

2B's
8 July 2006, 20:44
Jurgen, mijn zoontje met dezelfde naam heeft een gelijkaardig probleem. Ik heb gewoon één zijwand van de computer losgemaakt en daarvoor een ventilator gezet en probleem is opgelost. Heeft toch te maken met de circulatie van de lucht binnen je machine alsook de afvoer van warmte.

jurgenv
8 July 2006, 20:54
Maar ik had dat probleem vroeger niet, ik heb hardwarematig praktisch niks veranderd sinds het probleem opdook. :) Ik snap niet waarom nu plots te weinig gekoeld wordt...

Snuifje
8 July 2006, 21:05
zit er geen dikke laag stof tussen je niet pasieve koelers dus van je chipset? bijv.. en kijk die van je voeding ook eens na ;)

jurgenv
8 July 2006, 21:09
Ontstoffen had ik ook al gedaan, geen resultaat. :)

PeterN
9 July 2006, 12:03
Ik dacht dat je die temperatuur kon instellen dat de pc in veiligheid gaat. Als ik mij niet vergis is bij een asus mobo zelfs een programma 'Pc probe' om dat in te stellen. Persoonlijk heb ik het tegenovergestelde eens gehad waardoor er geen limiet stond er de processor eens is opgestookt in een oude pc van mij.

jurgenv
9 July 2006, 13:27
Ik dacht dat je die temperatuur kon instellen dat de pc in veiligheid gaat. Als ik mij niet vergis is bij een asus mobo zelfs een programma 'Pc probe' om dat in te stellen. Persoonlijk heb ik het tegenovergestelde eens gehad waardoor er geen limiet stond er de processor eens is opgestookt in een oude pc van mij.
Ik kan die functie net terug vinden in mijn BIOS... Het is een asrock moederbord. :)