Volledige versie bekijken : Driver probleem GeForce Fx Go5200



Emile.H
9 July 2006, 16:59
Hey, ik heb een laptop met een nVidia GeForce Fx Go 5200 (64mb).
Ik speel Counter Strike 1.6 en Source.
Ik heb de nieuwste driver voor mijn video kaart gedownload en geïnstaleerd (ik heb hem hier (http://www.station-drivers.com/page/nvidia%20geforce%20go.htm) gevonden)
Als ik nu CS 1.6 en Source wil spelen hapert mijn laptop heeeel veel.
Met mijn OUDE driver die standaard op mijn computer stond kon ik wel Counter Strike 1.6 perfect spelen (source weet ik niet want die had ik toen nog niet)

Ik heb ondertussen al een hele hoop drivers gedownloaden, maar ik vind er geen een die werkt zonder dat CS 1.6 en source haperen.
Zou het misschien kunnen dat ik terug mijn OUDE standaard driver moet installeren om normaal te kunnen counter striken, want met de oude ging de CS 1.6 tenminste toch nog en met de nieuwe gaat 1.6 en source niet meer.
Of is mijn video kaart te zwak ??

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :damn:
Alvast bedankt !!
Groetjes, een hopeloze CSS freak genaamd Emile !!

Nikolas
9 July 2006, 17:04
Download eerst Driver Cleaner en clean je drivers. Probeer dan eens nieuwe drivers, maar enkele de officiële van de nVidea site :)

Emile.H
9 July 2006, 17:12
Download eerst Driver Cleaner en clean je drivers. Probeer dan eens nieuwe drivers, maar enkele de officiële van de nVidea site :)
Ik heb al eens een mailtje gestuurd naar de mensen van nVidia maar ze zeggen dat ze de Fx Go (laptop reeks) zelf niet meer ondersteunen op hun eigen website. :frown:
daarom moet ik de driver ergens anders gaan downloaden.
btw. waar vind ik zo'n Driver Cleaner ??

Greeetzzzz !

vanic
9 July 2006, 17:13
" probleem" met laptop drivers... is dat je deze meestal moet afhalen bij de fabrikant van de laptop...

MartijnVDD
9 July 2006, 17:15
Ik heb de originele nieuwe drivers ook eens gedownload van de nVIDIA website en heb daar toen problemen mee gehad: http://www.ivanhoejupiler.be/t34192-p2-et.html
Ik denk niet dat het kwaad kan om je oude drivers er terug op te zetten, zolang ze maar werken.

Emile.H
9 July 2006, 17:28
" probleem" met laptop drivers... is dat je deze meestal moet afhalen bij de fabrikant van de laptop...

bedankt, ik heb eens gekeken op de site van Dell en ik heb daar een driver gevonden, ik ben deze nu aan het downloaden, ik laat je meer weten als hij werkt :):)

Greetzz !!

Emile.H
9 July 2006, 18:31
ik heb een driver gedownload van Dell en heb die geïnstalleerd, zoals jullie weten kan ik met een nieuwe recente driver CS 1.6 en source niet spelen, met de oude driver van dell (19/11/2004) kan ik 1.6 spelen maar source nog altijd niet. dus waarschijnlijk zal is het probleem dat mijn videokaart (64Mb) te zwak is !! :cry::cry::cry::cry:

Greeting, een hopeloze CSS freak :cry:

nielsvandesype
12 July 2006, 10:24
De omegadrivers werken wel voor laptopkaarten: http://www.omegadrivers.net/nvidia/win2k_xp.php

Spoorzoeker
12 July 2006, 12:28
Een laptop is NIET geschikt voor het spelen van schietspellen.

Ja ik weet het, mitsen en maren, maar waarom moeilijk doen als het ook in één zin simpel kan worden uitgelegd ?. :)

GuntherS
12 July 2006, 13:11
Ok, een laptop is niet echt geschikt voor spellen maar CS:S zou geen problemen mogen geven.
Ik heb CS:S ook al gespeeld zonder een probleem en zeer vlot. En aangezien uw configuratie vergelijkbaar of misschien nog beter is, moet dat zeker lukken.

Ik heb wel nooit een andere driver gedownload dan erop stond, omdat de Fx5200 Go-reeks nogal slecht ondersteund wordt. Het moet in principe perfect draaien.

Emile.H
13 July 2006, 11:27
Ok, een laptop is niet echt geschikt voor spellen maar CS:S zou geen problemen mogen geven.
Ik heb CS:S ook al gespeeld zonder een probleem en zeer vlot. En aangezien uw configuratie vergelijkbaar of misschien nog beter is, moet dat zeker lukken.

Ik heb wel nooit een andere driver gedownload dan erop stond, omdat de Fx5200 Go-reeks nogal slecht ondersteund wordt. Het moet in principe perfect draaien.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Dell of ze een nieuwere driver hadden dan de gene die er te downloaden viel op hun site. en ze zeiden dat CSS een videokaart vereist van 128 Mb.
denk je nu dat ik een nieuwe grafische kaart moet kopen of zou het wel lukken met de juiste driver ??

Greetzz

GuntherS
13 July 2006, 15:12
In feite zou het wel moeten werken hoor. Ik heb alleszins al vele kills kunnen maken met mijn GeForce FX5200-Go 64Mb :rofl:

Emile.H
13 July 2006, 15:15
In feite zou het wel moeten werken hoor. Ik heb alleszins al vele kills kunnen maken met mijn GeForce FX5200-Go 64Mb :rofl:

en heb jij geen lags en happeringen ???
als je ze niet hebt, wil je dan is de link waar je die driver gevonden hebt even posten?? dan ben ik je eeuwig dankbaar !!! :bow: :bow: :bow: :shocked:

GuntherS
13 July 2006, 15:17
Ik heb helemaal geen last gehad van lag in de games.
Ik zou je echt wel willen helpen Emile, maar die driver stond voorgeïnstalleerd op mijn laptop.
Ik zal eens kijken voor je of ik de setup niet apart kan vinden op de laptop.

vanic
13 July 2006, 16:53
@ DJ_inspiration ... ben je nu eigenlijk bezig over de laptop die je hebt ingegeven bij mijn pc?

indien niet ... gewoon eens het type vermelden...

Emile.H
13 July 2006, 16:59
@ DJ_inspiration ... ben je nu eigenlijk bezig over de laptop die je hebt ingegeven bij mijn pc?

indien niet ... gewoon eens het type vermelden...

Ja ik heb het over de Dell Inspirion 5150 waarvan je de computerspecs kunt vinden lang mijn naam ;)
en ik ben je enig dankbaar als je de driver die jij gebruikte kunt terugvinden mij mij de link kan doorsturen :p
EDIT: SRY VANIC IK DACHT DAT JE HET TEGEN MIJ BEDOELDE
Greetzz

Milo
13 July 2006, 17:17
kijkt hier eens Emile http://support.euro.dell.com/support/downloads/devices.aspx?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs&SystemID=INS_PNT_P4_5150&os=WW1&osl=DU

Emile.H
13 July 2006, 17:37
kijkt hier eens Emile http://support.euro.dell.com/support/downloads/devices.aspx?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs&SystemID=INS_PNT_P4_5150&os=WW1&osl=DU

deze driver heb ik ook al eens geprobeerd maar die werkt ook nie, ik vind het raar dat DJ_Insiration met dezelfde videokaart wel CSS kan spelen, ik wacht af tot hij misschien de link met zijn driver terugvind en andere koop ik wel een andere kaart, of miss ook een nieuwe pc :)
Toch bedankt Milo

greetzz

Milo
13 July 2006, 17:56
Niks dank
Maar euhm ik raad je toch eens aan om contact op te nemen met een support medewerker van DELL.
Euhm Inspiration kan da wel en gij niet ? ?
Met idem dito config ? ?
Wel I'm sure dan da er iets loos is met uw bakske /graka dan.
Tmoet maar een klein dingske zijn .

GuntherS
13 July 2006, 18:46
Nee, het is niet idem dito config maar wel min of meer vergelijkbaar.
Ik heb een Acer Aspire 1363WLMi laptop. Dat is een AMD Sempron 3000+, 512Mb Ram en een Geforce FX5200-Go 64Mb.

Bij mij werkte het perfect op die Acer. Nu heb ik sinds vandaag een nieuwe Dell laptop waarvan je de config kan bekijken via Mijn PC :)

Emile.H
13 July 2006, 19:23
Nee, het is niet idem dito config maar wel min of meer vergelijkbaar.
Ik heb een Acer Aspire 1363WLMi laptop. Dat is een AMD Sempron 3000+, 512Mb Ram en een Geforce FX5200-Go 64Mb.

Bij mij werkte het perfect op die Acer. Nu heb ik sinds vandaag een nieuwe Dell laptop waarvan je de config kan bekijken via Mijn PC :)
En in die DELL laptop zit daar ook een nVidia GeForce Fx Go5200 ??dan zien we misschien of het aan het merk ligt.
btw. mijn laptop is 2jaar oud en die draait CSS niet, een vriend van mij heeft een laptop van acer (5jaar oud) en die draait CSS perfect :wtf:

greetzzz

GuntherS
13 July 2006, 19:27
Nee, in die Dell zit een gewone Intel Graphics van 128Mb.
Daar heb ik nog geen games op geïnstalleerd omdat die hoofdzakelijk voor school gebruikt zal worden aangezien ik informatica ga studeren aan een school waarbij je niks anders nodig hebt dan een laptop :)

Emile.H
13 July 2006, 19:30
Ik zal de driver die mn op Acer.com heeft eens downloaden en die is proberen miss werken die dan wel ;)
btw. krijg ik het modelnummer van jou acer laptop met die videokaart die ik ook heb, als ik dat weet kan ik dezelfde driver downloaden dan die jij ook hebt :)
greetzz

vanic
13 July 2006, 20:20
vandaar dat ik al postte... dat graka drivers voor een laptop... van de fabrikant van de laptop komen ...


" probleem" met laptop drivers... is dat je deze meestal moet afhalen bij de fabrikant van de laptop...

GuntherS
13 July 2006, 20:23
Ik heb een Acer Aspire 1363WLMi.
Ik hoop echt dat je probleem opgelost geraakt want het is wel vervelend natuurlijk als je je favoriete game niet kan spelen :)

MartijnVDD
13 July 2006, 20:25
Ik hoop echt dat je probleem opgelost geraakt want het is wel vervelend natuurlijk als je je favoriete game niet kan spelen :)

Goeie manier om af te kicken ;)

Emile.H
13 July 2006, 20:30
Ik heb een Acer Aspire 1363WLMi.
Ik hoop echt dat je probleem opgelost geraakt want het is wel vervelend natuurlijk als je je favoriete game niet kan spelen :)
Ja want ik krijg 10 minuten geleden to horen dat ik ben aangenomen bij «BdG» een hele goede CSS clan ik heb daarvoor ook wel een maand op proef moeten spelen :)
nogmaals ALLEMAAL BEDANKT !!

MartijnVDD
13 July 2006, 20:32
Ja want ik krijg 10 minuten geleden to horen dat ik ben aangenomen bij «BdG» een hele goede CSS clan ik heb daarvoor ook wel een maand op proef moeten spelen :)
nogmaals ALLEMAAL BEDANKT !!

Lol, en in uw nickname op msn staat al kwee nie hoe lang BdG<BDG<BDG>... :p

Emile.H
13 July 2006, 20:37
Lol, en in uw nickname op msn staat al kwee nie hoe lang BdG<BDG<BDG>... :p
Ja toen zat ik nog op trial want toen heete ik «BdG»Trial.Fanatic maar een week geleden heb ik die "Trial." mocht weglaten zodat het cooler was :p
maar ik zit er echt nog maar juist bij als je wil laat ik het je zien op msn wanneer hij het zei :p:p

MartijnVDD
13 July 2006, 21:12
No prob, Emile. :p
Geloof je wel. ;)
Alvast proficiat dat je bent toegelaten.

Denk dat we een beetje :offtopic: gaan... :p

Emile.H
5 August 2006, 16:34
Mijn probleem is nog niet opgelost, maar ik ga hem laten kijken, waarschijnlijk zit ik met een hardware fout. Allemaal bedankt voor jullie hulp.

hier mag een SLOTJE op !!

Greetzz Emile