Volledige versie bekijken : Acer AL1716 probleem.



M.Braam
10 July 2006, 10:43
Ik zit met een probleem ik heb een mooie Acer scherm gekocht alleen ik zit met 2 kleine nouja klein problemen.

Ten eerste.
De letters zijn niet strak het lijk wel of ze soms te dicht opelkaar staan en of er een wazig randje omheen zit.

En ten tweede.
Als ik een nogal oud spel op start zoals vandaag C&C Generals dan gaat alles super traag.
Zodra je die mooie EA intro krijg zie ik frame voor frame wat er gebeurt.

Wat ik voor beide al heb geprobeert is het volgende...
Alle instellingen nagelopen in het menu van het scherm.
Meteen mijn grafische kaart geupdate alleen in het verleden dee hij het wel alleen nu plots een nieuw scherm en dan dit probleem.

Specificaties ...
Merk: Acer AL1716
Scherm: 17-inch Plat paneel actieve matrix TFT LCD
Link naar Acer: http://www.acer.com.sg/products/monitoral1716/p_monitoral1716.asp

Video kaart
Nvidia GeForce MX440
Geheugen 64 MB

Het rare is dat ik een test heb gedaan in het spel en die gaf aan dat alles goed is in de pc dus dan moet het wel haast aan het scherm liggen lijk mij.
Kan iemand mij vertellen dat het scherm het gewoonweg niet aankan of heb ik een instellining over het hoofd gezien?

Alvast bedankt !!

Goldie
10 July 2006, 10:59
Hoi

Je scherm heeft een max resolutie van
17.0" SXGA 1280 x 1024
en een reactietijd van
8 ms
Dus het lijkt me weinig waarschijnlijk dat je scherm dat niet aankan ;-)
Wat wel kan zijn is dat je niet de juiste driver hebt staan vr je scherm. --> ff cd'tje inpompen en gaan met die handel!!!

M.Braam
10 July 2006, 11:02
Beste Goldie heel erg bedankt voor je snelle reactie.

Wat ik had gedaan is eerst de driver geïnstalleerd en daarna heb ik op het net via de Nvidia site een nieuwe en laatste driver geïnstaleerd kreeg veel nieuwe opties erbij enzo, ik dacht altijd dat je, je grafische kaart up te date moest houden maar ik gooi eff alles eraf en zet weer alles opnieuw erop betreft de kaart en dan meld ik het weer hier :)


Edit....
Super bedankt het gamen werkt !

Alleen nu met die letters, weet iemand waarom deze niet strak zijn ?

Goldie
10 July 2006, 11:46
Ik vermoed dat dat een je resolutie ligt. Heb je dezelfde resolutie als voordien?
Duw eens rechtermuisknop op je bureaublad en dan eigenschappen.
Dan het tabblad instellingen. Verander daar je resolutie eens om te testen. VB nr 1024x768.

Grtz

M.Braam
10 July 2006, 11:48
Hm ja idd ik draai nu op 1152x864 als ik hem lager zet zie ik iets verschil...
Ach ja dan doen we het er maar mee zo :)

Super bedankt !!!!!!