Volledige versie bekijken : Opa Windows



yvansoftware
10 July 2006, 16:11
Windows is 21 jaar oud en dat is hoogbejaard in de computerwereld. Ik heb deze geïnstalleerd in een QEMUtje en hier (http://yvanjanssens.linux4ever.googlepages.com/home5) vind je het. Oja, op de laptop waarmee ik het gemaakt heb startte het op in minder dan 3 sec!! Het is volledig legaal, want windows 1.01 is abandonware.:)

Gertjeeuuhh
14 July 2006, 21:42
wa is da? den eerste windows? ga ik toch effe proberen op men andere partitie :p

RoestVrijStaal
14 July 2006, 21:46
De eerste "windows" was eigenlijk toch MS-DOS?:rolleyes:

Verder denk ik dat Microsoft niet ouder gaat worden dan 25 jaar. WinVista wordt DE ondergang, en het begin van het :clap:Linux-tijdperk :clap:

Gertjeeuuhh
14 July 2006, 21:59
kblijf toch bij Windows hoor :S 1 keer linux gehad liep ni anders dan vast.

Nikolas
15 July 2006, 17:01
De eerste "windows" was eigenlijk toch MS-DOS?:rolleyes:

Verder denk ik dat Microsoft niet ouder gaat worden dan 25 jaar. WinVista wordt DE ondergang, en het begin van het :clap:Linux-tijdperk :clap:

Wat is er leuk aan de ondergang van Windows?
Ik snap niet waarom iedereen het zo leuk vindt om op windows en Microsoft te 'kakken'.

Of denk je dat Linux bug- en lekvrij is? Zeker niet, zelfs Linus Torvalds zeg dat de huidige kernel zeer onveilig is,
en dat het grootse gevaar voor Linux het overdreven veiligheidsgevoel is van de gebruikers.

Keep Linus' words in mind ;)

GuntherS
15 July 2006, 17:55
De eerste Windows die ik gebruikte was Windows 3.1 :p

Er zal nog héél veel moeten gebeuren voor Linux interessant wordt voor veel mensen.
Ik heb het een half jaar gebruikt, maar toch ben ik verplicht om terug te grijpen naar Windows omdat ik die programma's volledig onder de knie heb en ook de school met Windows werkt.
Voor de veiligheid hoef je het niet te doen. Als je een beetje verstand hebt van spyware tegenhouden en verwijderen enzo en een goede virusscanner of firewall hebt, is hij zeker veilig. Linux heeft daar geen last van maar als het eenmaal in opmars is, heeft Linux hetzelfde aan de hand.

Milo
15 July 2006, 18:27
Zie
En waarom zijn er zovele klachten over Windows enzo ....?
Veel klachten komen door het niet kunnen gebruiken van Windows zelf .... er komen dan massa's fouten enzo .... .. . ( wa normaal is )
En euhm Linux word eignlijk gebruikt door een 5 % van de pc gebuikers ofzo ... en da zijn meestal dé personen die weinig of géén troubles ebben ghad met Windows .......... omdat ze weten hoe hun bakske werkt ;)

RoestVrijStaal
15 July 2006, 18:34
Wat is er leuk aan de ondergang van Windows?
Ik snap niet waarom iedereen het zo leuk vindt om op windows en Microsoft te 'kakken'.

Of denk je dat Linux bug- en lekvrij is? Zeker niet, zelfs Linus Torvalds zeg dat de huidige kernel zeer onveilig is,
en dat het grootse gevaar voor Linux het overdreven veiligheidsgevoel is van de gebruikers.

Keep Linus' words in mind ;)Ach in de tijd dat Microsoft failiet is (ik schat dus nog 4 - 10 jaar) dan zal de kernel van onze Linus al veel minder bugs bevatten. Geef het gewoon de tijd...de tijd die toch komt sjiek


De eerste Windows die ik gebruikte was Windows 3.1 :p Ikke 3.11 :p

spruit
15 July 2006, 19:51
Wat is er leuk aan de ondergang van Windows?
Ik snap niet waarom iedereen het zo leuk vindt om op windows en Microsoft te 'kakken'.

Of denk je dat Linux bug- en lekvrij is? Zeker niet, zelfs Linus Torvalds zeg dat de huidige kernel zeer onveilig is,
en dat het grootse gevaar voor Linux het overdreven veiligheidsgevoel is van de gebruikers.

Keep Linus' words in mind ;)

hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind..;)

Martijnc
15 July 2006, 20:11
Ach in de tijd dat Microsoft failiet is (ik schat dus nog 4 - 10 jaar) dan zal de kernel van onze Linus al veel minder bugs bevatten. Geef het gewoon de tijd...de tijd die toch komt sjiek

Ikke 3.11 :p

Als Windows Vista niet flopt zal Microsoft zeker niet failliet gaan, als het toch flopt hebben ze nog genoeg andere afdelingen om op terug te vallen, server, games, hardware,...
Ik zie Microsoft nog lang niet failliet gaan, en het gaat nog langer duren voordat je Linux tegenkomt op een gewone gezinspc.

Nikolas
15 July 2006, 20:13
Als Windows Vista niet flopt zal Microsoft zeker niet failliet gaan, als het toch flopt hebben ze nog genoeg andere afdelingen om op terug te vallen, server, games, hardware,...
Ik zie Microsoft nog lang niet failliet gaan, en het gaat nog langer duren voordat je Linux tegenkomt op een gewone gezinspc.

Linux zal ook simpelweg niet aanslaan eer het volledig aanvaard en ondersteunt wordt binnen de gamesindustrie.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het fijn werken vind/vond met Fedora Core,
maar als ik al een maandelijks bedrag moet gaan betalen om deftig mijn games te kunnen spelen met emulatiesoftware (cedaga),
dat gaat te ver.

Ik betaal al om en bij de € 40-50 voor mij games om daarbovenop nog eens maandelijks te moeten betalen.
Ja, nou nee, dankjewel.

Milo
16 July 2006, 03:55
Ach in de tijd dat Microsoft failiet is (ik schat dus nog 4 - 10 jaar) dan zal de kernel van onze Linus al veel minder bugs bevatten. Geef het gewoon de tijd...de tijd die toch komt sjiek

Ikke 3.11 :p
draait gij op Linux mss ?
Mag ik u vragen waarom je zo'n kritiek hebt op M$ ?
Alez , zie , da zijn ook maar pc fanaten die anderen het medium willen gebruiksvriendelijk maken .....

Hetzij dat we met z'n allen Assembler leren ...... dan heeft niemand nog een os'ken nodig

PorkyFrost
16 July 2006, 11:44
In mijn ogen gaat microsoft allesbehalve failliet gaan na vista, linux gaat nog VÉÉL moeite mogen doen (wat ze denkik NIET zullen doen) om bekendheid te maken, sorry hoor maar die stelling van "windows failliet na vista" is ongegrond..
maar dit gaat hier eigenlijk zwaar offtopic, niet?

stallion
16 July 2006, 12:26
Ik vind beide besturingen belangrijk, zowel Windows als Linux zijn voor mij onmisbaar ;) De vele gaatjes in windows worden bij mij zo spoedig mogelijk gepatched :D en Linux zal in de loop van de volgende jaren wel interesse wekken bij vele windows gebruikers maar een meerderheid aan Linuxgebruikers voorzie ik echter niet binnen de 20 jaar....:eek:

Gertjeeuuhh
17 July 2006, 12:55
Toen XP uitkwam update ik men pc's naar XP als Vista uitkomt update ik ze naar Vista. Maar OoIt Linux? No Way!

smurfslover
17 July 2006, 13:03
Ik zie Microsoft nog lang niet failliet gaan, en het gaat nog langer duren voordat je Linux tegenkomt op een gewone gezinspc.

Over dat eerste geef ik je gelijk en over dat tweede voorlppig ook nog hoewel mijn vriendin die volledig noob is inmiddels wel de programma's en het kde bureaublad in kubuntu gewoon is en niet meer windows gaat opstarten als ze op de pc wil. En linux is een alternatief en géén vervanging van windows en zal het hopelijk ook nooit worden. De dag dat iedereen die nu windows gebruikt op linux is overgestapt zoek ik mij wel iets anders. :lol:

smurfslover
17 July 2006, 13:10
Windows is 21 jaar oud en dat is hoogbejaard in de computerwereld. Ik heb deze geïnstalleerd in een QEMUtje en hier (http://yvanjanssens.linux4ever.googlepages.com/home5) vind je het. Oja, op de laptop waarmee ik het gemaakt heb startte het op in minder dan 3 sec!! Het is volledig legaal, want windows 1.01 is abandonware.:)

Ziet er wel leuk uit is er ook mogelijkheid om deze te emuleren in linux? Heb hier een tijdje veel plezier gehad met dosbox maar deze wil ik ook wel eens proberen.

MartijnVDD
17 July 2006, 17:33
Toen XP uitkwam update ik men pc's naar XP als Vista uitkomt update ik ze naar Vista. Maar OoIt Linux? No Way!

Ben je zeker dat je pc Vista gaat kunnen draaien als hij al van voor de XP is?
Je zal je pc serieus moeten gaan ombouwen als je al niet het beste van het beste hebt...

kingtommyboy
19 July 2006, 21:14
windows vista gaat niet floppen, het staat gewoon nog niet op punt en men moet er nog heel wat aan sleutelen ik kijk er alvast naar uit :D

Gertjeeuuhh
17 August 2006, 21:54
Ben je zeker dat je pc Vista gaat kunnen draaien als hij al van voor de XP is?
Je zal je pc serieus moeten gaan ombouwen als je al niet het beste van het beste hebt...

mja met upgraden bedoel ik wel alles e :D

nodige verbouwingen inbegrepen =D

kingtommyboy
17 August 2006, 22:18
wa is een QUEmutje?