Volledige versie bekijken : geen geluid



timberke
10 July 2006, 17:28
hallo iedereen,ik heb windows opnieuw geinstallerd na een vista avontuur,probleem is dat ik geen audio heb,dat staat zo bij eigenschappen voor audio en geluidsapparaten,die driver van ac 97 heb ik al 2x gedownd en toch krijg ik dezelfde melding,:wall:

spruit
10 July 2006, 17:40
hallo iedereen,ik heb windows opnieuw geinstallerd na een vista avontuur,probleem is dat ik geen audio heb,dat staat zo bij eigenschappen voor audio en geluidsapparaten,die driver van ac 97 heb ik al 2x gedownd en toch krijg ik dezelfde melding,:wall:

ik weet niet juist hoe het zit met die vista toestanden, maar heb je xp terug geinstalleerd met een volledige format?

timberke
10 July 2006, 17:48
@ spruit,ja hoor,via geavanceerd installeren.

nielsvandesype
10 July 2006, 23:03
Ga eens naar start,alle programma's,bureau-accessoires,entertainement,volumeregeling. Daar mag GEEN vinkje staan bij alles dempen, bij de rest mogen er ook GEEN vinkjes staan. Zorg dat ook de schuifbalken voorbij het midden staan.Je hebt toch de juiste drivers gedownload van de site van je moederbord fabrikant. Om te zien of alles correct geïnstalleerd is typ bij uitvoeren dxdiag druk op enter ga naar het tabblad geluid en doe daar de directsound test.

timberke
11 July 2006, 06:17
niels;bij geluid staat,geen geluidskaart gevonden,zal eens op zoek gaan naar die driver,msi live monitor heb ik ook erop gezet,die krujgt geen verbinding;server busy,dat is zo al van zondag.

PeterN
11 July 2006, 08:00
Normaal ga je uw drivers van uw sound vinden op de cd die met uw mobo is meegeleverd.
Anders hier even het type ingeven ;)
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_list.php?kind=1

nielsvandesype
11 July 2006, 15:36
@timberke: Dat is je probleem. Zonder driver kan je immers geen geluid horen. Op de link van PeterN zou je je drivers moeten vinden. Dan zou inprincipe je geluid weer moeten werken. Dat komt ook omdat je je pc hebt geformateerd dan mag je niet vergeten terug alle drivers te installeren.

timberke
11 July 2006, 21:24
ik heb die driver van ac 97 gedownload;nu krijg ik nog foutmelding in dxdiag,als ik een cd insteek zie je dat die afspeelt maar nog steeds geen geluid te horen,apparaatbeheer zegt dat het correct werkt,in bios staat die ac97 enabeld,bij geluiden en audioapp staat dat werkt correct,als ik de boxen aanuit zet hoor je wel een klikgeluid,nog een suggestie ?

timberke
12 July 2006, 06:34
thnx mannen,het is eindelijk gelukt met de juiste driver te downloaden,deze mag op slot.