Volledige versie bekijken : ondertitels synchroniseren



sandro
10 July 2006, 18:52
hallo hoe kan je eigenlijk best ondertitels syncroniseren van een film, ik heb da nu gedaan met subsync maar dat werkt nie zo vlot, die ondertiteling past gewoon nie met hoe ze praten, kom er zot van:angry:

2B's
10 July 2006, 18:56
Ik heb een programmatje en dat heet subtitle workshop. Daarmee kan je ook je subs synchroon zetten met je film. Een tijdje geleden had ik daar zelfs een handleiding voor opgesteld en doorgezonden aan enkele forum leden. Spijtig genoeg ben ik die kwijtgespeeld door een blokkage van mijn harde schijf... niks meer te recupereren. Je kan subtitle workshop hier afhalen (is gratis) http://www.urusoft.net/downloads.php?lang=1 kies subtitle workshop 2.51 en haal ook de additional content binnen. Daarmee kan je ook alles in het Nederlands bekijken, is iets handiger.

sissen
11 July 2006, 04:39
Sandro,
Ik gebruik ook subsync, en ondervind daar geen problemen mee. Na het editeren van de subs in subsync ga je naar de eerste regel tekst en druk op f5. Ga dan naar de laatst gesproken regel en druk op f6. Laat nu je film spelen en van het moment dat er gesproken wordt druk je op "BLEU". Ga dan naar ongeveer het einde van de film en van het moment dat de laatste tekst gesproken wordt druk je op "GREEN". Druk dan vervolgens op "ADJUST" en de subs zouden moeten sync zijn.

Succes
Sissen

sandro
12 July 2006, 19:52
Sissen, dat heb ik zo gedaan met subsync en die ondertitels kloppen niet, heb het al 2x,3x,4x gedaan en tblijft altijd hetzelfde

Wookie
12 July 2006, 21:28
je kan ook simpelweg de juiste ondertitels afhalen, gewoon kijken of de naam van het videobestand overeenkomt met de naam van het .srt bestand:


http://www.nlondertitels.com/

Ik heb het ook nog gedaan, die ondertitels zelf gesyncd. Deed dat met subtitletool en een progje waarmee je kon zien hoeveel fps het videobestand was, dan moest ik het .srt bestand aanpassen met subtitle tool. Kan je beter de juiste ondertitels downloaden;)

sandro
12 July 2006, 21:41
tis nog maar een nieuwe film en khad al gekeken op die site can ondertitels.com maar er is er geen ene die overeenkomt met het avi bestand.