Volledige versie bekijken : ewido anti spyware



bensix
11 July 2006, 10:49
Wat denken jullie van deze anti spyware?

jurgenv
11 July 2006, 10:59
Kort en bondig: :good:

bensix
11 July 2006, 11:14
dus de moeite waard om er een licentie op te nemen

jurgenv
11 July 2006, 11:16
Ik vind van wel. :)

bensix
11 July 2006, 11:27
ok bedankt,geloof je op je woord. Had de demo laten draaien en die vond toch wat.
Had wat last van adware en spyware

jurgenv
11 July 2006, 11:31
Als je nog steeds last hebt:
http://www.ivanhoejupiler.be/t11860-wat-te-doen-wanneer-je-computer-genfecteerd-is.html

bensix
11 July 2006, 12:05
thx voor de tip

jurgenv
11 July 2006, 12:07
Graag gedaan. ;)

Clioke16V
11 July 2006, 12:12
Ewido is een echte aanrader, heb deze ook via jurgenV leren kennen.

nojs
11 July 2006, 12:40
je moet eens kijken naar bruce all mighty
van jim carrey daar zegt hij een paar keer
it's good it's goooooooooooood

zelfde geldt voor ewido :)

bensix
11 July 2006, 12:51
ok licentie in orde. Deze is echt goed...

ook de actieve shield



aanrader

Mister-Bean
11 July 2006, 15:09
Zeker de 4 is de moeite ;)

nielsvandesype
11 July 2006, 15:31
Ewido behoort tot de top van anti-malware software. Ewido scan op veel meer dan enkel maar spyware en adware nl ook naar wormen,trojaanse paarden. Dat is één vd weinige programma's dat je moet kopen. Andere topantispyware zijn: ZeroSpyware,Spy Sweeper,Spyware Doctor,Counterspy Nog een pluspunt is dat je ewido na de trial nog kan verder gebruiken je moet wel zelf manueel updaten.

2B's
11 July 2006, 18:23
Wil dat dan zeggen dat je ad aware en spybot gewoon kunt verwijderen en enkel nog ewido gebruiken?

compuchrisje
11 July 2006, 18:31
Om Tweebees aan te vullen in vragen: is Spybot dan niet zo'n beetje achterhaald ondertussen? Meestal vindt die bij mij niks, terwijl Adaware er meteen een 5 tal per week uithaalt, met Ewido is het al helemaal kermis!

2B's
11 July 2006, 18:49
Toch ook nog een vraagje. Ik heb net Ewido geinstalleerd en die doet inderdaad een nauwkeurige scan. Géén infecties, dat is dus goed maar... gaat ie vanzelf deleten als ie wat ontdekt of moet je dat net zoals bij ad aware of spybot zelf kiezen... is niet meteen duidelijk.

force38
11 July 2006, 19:14
als ewido iets gevonden heeft komt er een rood zwaailicht en een sirene , met de vraag wat hij moet doen . ( bij mij toch , dacht ik )

baronvonkneukel
11 July 2006, 19:47
laat de concurentie ver achter zich!!!!!

J.W.
11 July 2006, 20:08
Om Tweebees aan te vullen in vragen: is Spybot dan niet zo'n beetje achterhaald ondertussen? Meestal vindt die bij mij niks, terwijl Adaware er meteen een 5 tal per week uithaalt, met Ewido is het al helemaal kermis!

Een programma dat het "Metriweb cookie" beschouwt (Ad-Aware) als een kritisch object zal wel meer meldingen geven t.o.v. andere programma's.
Spybot moet je niet alleen gebruiken om spyware te verwijderen.
De "Kracht" van Spybot zit wel in al die andere mogelijkheden die je met dit gratis programma hebt. En daar kan de gratis versie van Ad-Aware naar fluiten.

Als het met Ewido elke week "Kermis" is, zal er wel echt iets schelen aan uw surfgedrag.

Simply
11 July 2006, 20:19
Het verschil zit hem in het deep-scannen: tov van Spybot en Ad-Aware scant ewido ELK file'tje hoe groot of klein ook! Na de volledige systeemscan, geeft hij een samen vatting met alle gevonden cookies, spy- en malware. Hierbij geeft hij direct ook zijn bevinding wat te doen met het bestandje, deleten, quarentaine, cleanen, ... De acties kan je naar eigen goeddunken wijzigen!

J.W.
11 July 2006, 20:47
als ewido iets gevonden heeft komt er een rood zwaailicht en een sirene , met de vraag wat hij moet doen . ( bij mij toch , dacht ik )

Ik denk dat u nog met de oude versie (3.5) werkt.
De gratis versie hiervan kunt u (voor zover ik zelf ondervonden heb) niet meer updaten. Dus overschakelen naar versie 4.

J.W.
11 July 2006, 21:09
Het verschil zit hem in het deep-scannen: tov van Spybot en Ad-Aware scant ewido ELK file'tje hoe groot of klein ook! Na de volledige systeemscan, geeft hij een samen vatting met alle gevonden cookies, spy- en malware. Hierbij geeft hij direct ook zijn bevinding wat te doen met het bestandje, deleten, quarentaine, cleanen, ... De acties kan je naar eigen goeddunken wijzigen!

Ik denk dat het net andersom is.
Net een grote file (ong. 2GB) gescant met Ewido en Ad-Aware.

Ewido: scanned objects = 22726
Ad-Aware: scanned objects = 35758

Wel een hééééééééééél groot verschil in aantal.

compuchrisje
11 July 2006, 22:16
@JW: denk dat er aan mijn surfgedrag weinig op te merken is. Alles waar ik heen surf is deftig genoeg. Meestal zijn het opmerkingen betreffende progs die ik heb geïnstalleerd om uit te testen, om hier op het forum iets aan de mensen te kunnen vertellen. Dàn heb je wel ruimertjes nodig me dunkt en enkel de beste zijn dan goed genoeg.
Heb op Adaware weinig aan te merken, staat sowieso al op deep scan met nog enkele extra plugins erbij (dank zij Miekiemoes). Op zich is deze dus voor een wekelijkse ruimbeurt voldoende. 'k Denk dat het met Ewido vooral van belang is welke website-adressen je wil accepteren en welke niet.
Trouwens als ik mijn mail in hotmail bekijk, plakt daar meteen al een hoop rommel aan vast.

J.W.
11 July 2006, 22:30
@JW: denk dat er aan mijn surfgedrag weinig op te merken is. Alles waar ik heen surf is deftig genoeg. Meestal zijn het opmerkingen betreffende progs die ik heb geïnstalleerd om uit te testen, om hier op het forum iets aan de mensen te kunnen vertellen. Dàn heb je wel ruimertjes nodig me dunkt en enkel de beste zijn dan goed genoeg.
Heb op Adaware weinig aan te merken, staat sowieso al op deep scan met nog enkele extra plugins erbij (dank zij Miekiemoes). Op zich is deze dus voor een wekelijkse ruimbeurt voldoende. 'k Denk dat het met Ewido vooral van belang is welke website-adressen je wil accepteren en welke niet.
Trouwens als ik mijn mail in hotmail bekijk, plakt daar meteen al een hoop rommel aan vast.

Scan deze progjes na het downloaden en voor het installeren.
Dat kan u later veel werk besparen.

Waarom gebruik je MailWasher niet om uw mail te controleren?
Deze werkt ook met Hotmail. Dan moet je die rommel niet downloaden.
Er zal nog wel een gratis versie van te vinden zijn.
Ik gebruik nog steeds 2.0.21 Beta, deze is gratis en werkt met Hotmail. Een oude versie met minder toeters en bellen t.o.v. de nieuwe versies, maar voldoet voor mij nog altijd.

bensix
11 July 2006, 23:11
Het is niet zo dat het elke week kermis is,maar ewido haalt wel lekker meteen de tracking cookies eruit en in mijn geval vond adaware het probleem niet. Ewido vond het wel en geen probleem meer met het internet.Had last van se.cash.net en ergens een downloader small.ddp en iet van advertise.com. En dit progje heeft het allemaal opgelost.

jurgenv
11 July 2006, 23:29
Om Tweebees aan te vullen in vragen: is Spybot dan niet zo'n beetje achterhaald ondertussen? Meestal vindt die bij mij niks, terwijl Adaware er meteen een 5 tal per week uithaalt, met Ewido is het al helemaal kermis!
Malware is dezer dagen zo ver geëvolueerd dat spybot en ad-aware niet meer De oplossingen waren van vroeger, alleen een hulpmiddel nu. :)

nielsvandesype
12 July 2006, 10:16
Het hangt ook af welke functies je in spybot activeert. Wil je veel meer mogelijkheden dan moet je al in de advanced mode werken en aan de opties sleutelen. Spybot is freeware dus met zoveel man gaat men daar niet werken tov ewido dat ook wel een klein bedrijf is maar die worden wel betaald. Het aantal definities kan idd verschillen dat hangt een beetje van bedrijf tot bedrijf af. Hoe dat ze precies bepaalde software catalogiseren.

force38
18 July 2006, 07:05
dat is ondertussen al gebeurd sjiek
thanks

Ik denk dat u nog met de oude versie (3.5) werkt.
De gratis versie hiervan kunt u (voor zover ik zelf ondervonden heb) niet meer updaten. Dus overschakelen naar versie 4.

de jean
18 July 2006, 11:28
bij mij vond ie nix, ook de anderen vonden nix, en toch kreeg ik pop-ups ... de mensen van nucia.nl hebben me geholpen en wat die er nog uithaalden ?? kijk hier maar eens ... http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=16168

jurgenv
18 July 2006, 14:28
Dat is niks nieuws, de jean ;)
We hebben al veel zulke gevallen gehad, kijk maar even in de hijackthis log sectie ;)

de jean
18 July 2006, 14:55
Dat is niks nieuws, de jean ;)
We hebben al veel zulke gevallen gehad, kijk maar even in de hijackthis log sectie ;)ik weet ook wel dat geen enkel proggie bestaat dat alles er uithaalt ... jammer maar tis zo !

compuchrisje
18 July 2006, 17:25
@dejean: zowel jij als die smeenk hebben er hun werk aan gehad. Zo zie je maar dat de opleiding HJT niet te onderschatten is! Alwéér een pluim voor onze mannekes van den brandweer!

de jean
18 July 2006, 18:05
@dejean: zowel jij als die smeenk hebben er hun werk aan gehad. Zo zie je maar dat de opleiding HJT niet te onderschatten is! Alwéér een pluim voor onze mannekes van den brandweer! i agree !!