Volledige versie bekijken : paginainstelling in excel



sniffer
11 July 2006, 13:22
ik heb iets raars voor op het werk.

we werken op een server en ik heb een laptop die erop aangesloten is.

Als ik mijn documenten die gemaakt zijn in excel open op eender welke vaste pc en afdruk dan staat het op 1 blad.

Als ik datzelfde document open op mijn laptop ( wel vanop de server ) en afdruk dan staan er 2 lijntjes op het volgende blad.

Waaraan kan dat liggen? ik heb al gekeken naar de instellingen van de marges enz maar vind geen oplossing.

Behalve als ik bij afdrukvoorbeeld ga en dan afdrukbereik en dan dat streepje naar beneden sleep en dat opsla gaat het wel.

Het probleem is echter dat ik meer dan 2OO documenten heb die ik zou moeten aanpassen en als ik een nieuw aanmaak dan is die instelling ook zo met die 2 lijntjes meer.

Hoe kan ik dat oplossen?

Simply
11 July 2006, 13:26
Ik ga even Engels benamingen gebruiken aangezien ik niet juist de NL ervan weet

Ga naar View (beeld)
dan naar Page Break Preview
Dan krijg je, je hele document te zien en zie je perfect wat buiten page 1 valt
Als je dan de blauwe lijn van page 1 verschuift, tot alle tekst erop staat, dan zorgt excel er voor jou voor dat alles netjes op 1 pagina komt te staan!

sniffer
11 July 2006, 15:41
Ik ga even Engels benamingen gebruiken aangezien ik niet juist de NL ervan weet

Ga naar View (beeld)
dan naar Page Break Preview
Dan krijg je, je hele document te zien en zie je perfect wat buiten page 1 valt
Als je dan de blauwe lijn van page 1 verschuift, tot alle tekst erop staat, dan zorgt excel er voor jou voor dat alles netjes op 1 pagina komt te staan!
dat heb ik idd ook gevonden maar dat betekent dat ik het voor die 200 documenten apart moet instellen

en dan heb ik ook nog iedere keer dat ik een nieuw aanmaak dat ik dat ook moet veranderen of anders drukt hij het fout af en op de andere pc's niet.

Ik begrijp er niets van.

J.W.
11 July 2006, 17:19
ik heb iets raars voor op het werk.

we werken op een server en ik heb een laptop die erop aangesloten is.

Als ik mijn documenten die gemaakt zijn in excel open op eender welke vaste pc en afdruk dan staat het op 1 blad.

Als ik datzelfde document open op mijn laptop ( wel vanop de server ) en afdruk dan staan er 2 lijntjes op het volgende blad.

Waaraan kan dat liggen? ik heb al gekeken naar de instellingen van de marges enz maar vind geen oplossing.

Hoe kan ik dat oplossen?

Start - Configuratiescherm - Beeldscherm - tabblad Instellingen en kijk eens of de "Beeldschermresolutie" op beide pc's dezelfde is.

sniffer
11 July 2006, 17:31
ik ga dat zeker morgen eens bekijken, nu ben ik al thuis maar het is idd wel een heel ander scherm.

het is een breed op die laptop. maar hoe en wat? geen idee

2B's
11 July 2006, 18:17
Sniffer, ik weet niet precies of het bij jou kan maar... al eens geprobeerd om de instellingen vanje printer aan te passen naar "afdrukken op één pagina"? Misschien is dit de eenvoudigste oplossing. Kijk ook eens even na of de printer waarop alles wordt afgedrukt wel degelijk dezelfde is, dat kan ook de oorzaak zijn.

Perigo17
11 July 2006, 21:10
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met excel. Op mijn werk logde ik aan via een server en had steeds problemen met het afprinten van excel sheets, waar ik normaal geen probleem mee had als ik niet via de server aanlogde. Bleek achteraf dat ik, via de server, wel met de juiste printer werkte maar met een verkeerd stuurprogramma (voor die printer). Misschien kunt u dat eens kontroleren?

sniffer
12 July 2006, 09:13
de printer is dezelfde dat is zeker, maar van die stuurprogramma's weet ik niets af. Dat werd geinstalleerd door de verkoper en ik ken daar niets van, helaas

sniffer
12 July 2006, 19:24
ik heb gekeken naar de instelling van het beeldscherm en dat was idd anders, wat eigenlijk logisch is want mijn scherm op de laptop is een breed.

Ik heb die instelling gelijk gezet en dan had ik een raar beeld dus heb ik het maar terug gezet.

niemand nog een idee?

2B's
12 July 2006, 23:31
Sniffer, volgens mij moet je aan de stuurprogramma's van je printer niks veranderen. Klik op configuratie scherm (op je laptop) en ga naar printers. Even dubbelklikken en dan kijken welke printer als default staat (staat normaal een vinkje voor). Als dit niet dezelfde is als de printer waarmee je normaal afdrukt (moet dus het toestel van je werk zijn) dan zit daar precies het probleem. Als alles wél identiek is, dan kan je de instelling van het afdrukken bepalen op het moment dat je de spreadsheet zelf gaat afdrukken. Dat doe je dus door te kiezen voor "afdrukken" ctrl-P. Je krijgt dan een venster waarin de basisgegevens van je printer worden weergegeven. Klik daar op eigenschappen en je zult zien dat je (afhankelijk van welke printer je hebt) daar zowieso de mogelijkheid kunt aanstippen om alles op één pagina af te drukken... Ik hoop dat dit voor jou de oplossing is.

sniffer
13 July 2006, 19:55
helaas niet.

we hebben al gebeld naar de winkel vanwaar de pc komt en ze hebben er ook geen verklaring voor.

Het enige wat ze zeggen is dat het afdrukbereik van de laptop niet hetzelfde is als de gewone pc's.

En dat moet ik iedere keer veranderen voor ik afdruk, vre ambetant maar allé.

Ik vind het iets raar, begrijp niet hoe dat kan.

2B's
13 July 2006, 22:45
En dan zeggen ze dat een laptop de desktop zal gaan vervangen. Als ze niks anders doen dan standaarden omzeilen.... plezant is anders hé sniffer. Ik leef met je mee.