Volledige versie bekijken : mail bij afwezigheid



kwakkwak
11 July 2006, 16:43
ik heb een vraagje. Ik heb al gezien bij sommige personen die op vakantie zijn dat er een mailtje terugkomt naar mij waarop staat dat deze persoon niet aanwezig is van tot.

Zou dit bij mij ook mogelijk zijn. Dan weten de mensen direct dat ik er niet ben en niet kan antwoorden

greetz

Kokki
11 July 2006, 17:32
Inkomende berichten tijdens afwezigheid automatisch laten beantwoorden
http://office.microsoft.com/global/images/default.aspx?AssetID=ZA790050001043Alles weergeven (javascript:AlterAllDivs('block');)
http://office.microsoft.com/global/images/default.aspx?AssetID=ZA790050011043Alles verbergen (javascript:AlterAllDivs('none');)
Sommige informatie in dit onderwerp is mogelijk niet van toepassing op bepaalde talen.
Voor deze functie moet u gebruikmaken van een e-mailaccount van Microsoft Exchange Server. De meeste persoonlijke e-mailaccounts bij een internetprovider (internetprovider: een bedrijf dat toegang biedt tot internet via voorzieningen als e-mail, chatruimtes of gebruik van het World Wide Web. Sommige internetproviders zijn multinationale ondernemingen die toegang bieden via een groot aantal locaties, terwijl andere alleen in een specifieke regio actief zijn.) (javascript:AppendPopup(this,'ofInternetServicePro vider_1')) zijn POP3-accounts. Voor dergelijke e-mailaccounts kan deze functie niet worden gebruikt.

Klik op Wizard Afwezigheid in het menu Extra. Opmerking De opdracht Wizard Afwezigheid is alleen beschikbaar als u een e-mailaccount van Exchange Server gebruikt.
Klik op Ik ben afwezig.
Typ in het vak Eén keer aan elke afzender automatisch een antwoord verzenden met de volgende tekst het bericht dat u aan anderen wilt verzenden tijdens uw afwezigheid.
U kunt regels (regel: een of meer automatische acties die worden ondernomen voor e-mailberichten en vergaderverzoeken die voldoen aan bepaalde voorwaarden, samen met uitzonderingen op deze voorwaarden. Regels worden ook wel filters genoemd.) (javascript:AppendPopup(this,'IDH_redefRule_2')) voor het beheren van uw inkomende berichten maken.

Dit is een stukje uit de help van Office. Volgens mij gaat het dus niet. Moest je een gmailadres hebben, dan kan je het wel. Hoe lees je hier: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=25922&hl=nl

Milo
11 July 2006, 17:37
kwak kwak hoe lees je je mails ?
Is dat via een email progje ?
dan is dit een out of office assistant (outlook)

2B's
11 July 2006, 18:14
Kokki heeft gelijk. Je kan de optie alleen activeren (in outlook dan wel) wanneer je gebruik maakt van een exchange server... Lukt bij mij ook alleen maar via mijn provider telenet. Daar kan je de opties instellen wanneer je inlogt op jouw account. Bij Gmail is deze optie een fluitje van een cent, de info aldaar laat je duidelijk alle mogelijkheden zien.

kwakkwak
11 July 2006, 18:17
ik heb een telenetadres en gebruik microsft outlook

compuchrisje
11 July 2006, 18:23
Eerlijk gezegd, vind ik dit niet zo'n slimme optie. Mensen die je persoonlijk kennen, weten sowieso meestal al dat je op vakantie bent, die gaan je niet mailen. En wie je niet kent, wéét het dan ook. Ideaal om gewoon hun gang te gaan in je huis, "ze zijn hier toch op verlof".
En moest je het toch willen gebruiken: de optie is enkel bij Outlook en NIET bij Outlook Express beschikbaar, beiden zijn van Microsoft. Outlook hoort bij Office, Outlook Express bij de standaard installatie van Windows.
Nog andere mailprogs geven ook boodschappen terug bij afwezigheid, bv Incredimail.

2B's
11 July 2006, 18:58
ik heb een telenetadres en gebruik microsft outlook

Schakel over naar een g-mail account. Daar kan je de autoresponder instellen zodat alleen de mensen uit je adresboek zo'n mail krijgen. Dat wil dus zeggen dat spammers géén bericht terug krijgen.

Ik weet quasi zeker dat dit bij telenet NIET kan. Als de autoresponder daar ingesteld wordt dan krijgt iederen jouw bericht te zien én zeker niet beperkt tot één keer.

Ik heb nog héél veel uitnodigingen voor g-mail. Geef even een seintje op tweebees@gmail.com en ik stuur je er een.