Volledige versie bekijken : cms en webshop



kwakkwak
12 July 2006, 14:34
hey,

Ik heb een vraagje ik speel met het idee om met een eigen cms-syteem en webshop te ontwerpen.

Wat zijn de beste paketten waarop ik me kan baseren om dit te doen, daarmee bedoel ik mambo bv voor cms of os-commerce voor webshop.

Is het wettelijk dat ik de source van deze paketten gebruik en volledig herwerk en misschien extra zaken aan toevoeg.

Wie kan me hier raadgevingen geven.

greetz

Snakey
12 July 2006, 15:22
Ik zou het op Joomla baseren.

Voor het wettelijke moet je kijken naar de licentie, bij de GNU GPL licentie zoals Joomla, mag je het aanpassen en redistribueren zolang je de credit-informatie intact houdt (erbij vermelden waarop je het gebaseerd hebt en wie de oospronkelijke auteur/s is/zijn) en het onder dezelfde licentie uitbrengt.

Mattehh
12 July 2006, 18:42
Yep, zou ik ook doen.. Joomla vind ik tot nog toe het meest complete open source cms.

eXziBit
12 July 2006, 22:27
Wat denk je van... zelf scripten? Wees gerust, zo moeilijk is dat niet met wat ervaring enzo hoor...

kwakkwak
13 July 2006, 17:34
Wat denk je van... zelf scripten? Wees gerust, zo moeilijk is dat niet met wat ervaring enzo hoor...

aha, kun jij me dan op weg zetten of zo?

greetz en alvast bedankt

eXziBit
13 July 2006, 22:24
Haal in de dichtstbijzijnde boekenwinkel een informatief boek over PHP in combinatie met MySQL. Daar zal de basis wel instaan.