Volledige versie bekijken : Back-up van e-mailadressen



gordini
13 July 2006, 10:22
Hallo allen,

Ik zit met het volgende probleem,

Ik heb hier een laptopje van ne collega staan, die totaal niet meer opstart.
Niks, nothing, nada, zip riens.

Schijfleesfout
Druk ctrl, alt, del om opnieuw op te starten, zegt em

Das alles

Geen prob, format C en den boel draait weer terug (hoop ik)
Alleen... ik zou de e-mail adressen van zijnen outlook express moeten kunnen back-uppen.

Ik ga als volgt (moeten) te werk gaan.

Den boel openvijzen, zijn harde schijf deruit halen en aan mijne pc hangen, en zo al de data opslaan op de mijne, maar waar zitten die mail-adressen???

Al de rest die weet ik zitten, favorieten, e-mails, etc, maar de adressen??

Iemand een suggestie??

Greetz Gordini

Pilote
13 July 2006, 11:00
Je an altijd met Outlook Expres backup factory doen.

Milo
13 July 2006, 12:04
als hij deze heeft opgeslaan in een personal adress book dan staan deze steeds in een .pab file

Goldie
13 July 2006, 13:13
als hij deze heeft opgeslaan in een personal adress book dan staan deze steeds in een .pab file

*.wab zijn Microsoft Outlook Express address book files.
*.mbx zijn Microsoft Outlook Express mail folders.
*.Dbx zijn Microsoft Outlook Express mail folders

DBX vind je hier terug:

c:\ (or whatever drive windows resides on)/Documents and Settings/Username (je gebruikersnaam)/Application Data/Identities/GUID Identifier (random string bv. {3B0FA092-2222-1111-A1B2-111A1AA1AAA11}/Microsoft/Outlook Express

*.pab files zijn Microsoft Outlook address book files.
*.pst files zijn Microsoft Outlook mail files.

http://www.sitedeveloper.ws/images/explorer.gif
Meestal de plaats waar je ze kan terugvinden.

Ivm met die harde schijffout, meestal is zulke fout wegzwieren man, die gaat 90% kans nooit meer zelf booten, je kan er missch wel bij als je ze als tweede schijf aan een mobo hangt (indien je een pinsconverter hebt)

gordini
14 July 2006, 23:28
Golde?

Gelijk heb je, er was met geen stoken nog één noot muziek uit te krijgen.

De HDD aangesloten aan mijnen desktop, en eerst geraakte ik er niet in, vervolgens een snelle format, om nadien met datarecovery software alles proberen terug eruit te halen, geen succes, stond niks meer op, hierna duurde een scandisc ongeveer 3 uur (een schijfje van 20gig)

Terug in de laptop gestoken, en XP willen installeren, waarbij hij tijdens het formatteren ongeveer 1 uur blijft steken op 70%

Terug aan de desktop gehangen, om daar een volledige format te geven,-->lukt niet.
Zelfs in veilige modus getracht, maar ook hier bleef hij op ongeveer 3/4de hangen (gedurende 5 uur, want we waren ondertussen op familiebezoek)

Schijf terug in de laptop, en instal begonnen, maar ik krijg de melding...

Setup kan de map niet maken.
\WINDOWS\system32\inetserv.

druk op enter om door, of F3 om te stoppen

En daar blijft ie hangen, wel moet ik ook nog zeggen dat de HDD, toen ze aan de desktop hing een "raar" ritmisch geluidje produceerde.
Een repeterende 3 korte tikken gevold door een langere tik(??)

Mss een morse om te zeggen R.I.P.

Enfin, ik zal morgen mijne collega inlichten dat em eens aan zijn geld moet komen, en ofwel een nieuwe HDD te kopen, ofwel ne nieuwe laptop.

Greetz Gordini

Bedankt