Volledige versie bekijken : MSN messenger aanmeldingsfout



Emile.H
13 July 2006, 21:27
Een vriend van mij krijgt de hele tijd een fout bij het aanmelden op MSN Messenger 7.5, omdat hij hier geen account heeft zal ik er even een topic over maken :p

Bij het aanmelden krijgt hij de fout "80072efd" en er staat "De gateway is Offline"
weet iemand hier raad mee??
EDIT: Dit is alles wat ik weet

Greetzz !! Emile ;)

Nikolas
13 July 2006, 21:31
Een vriend van mij krijgt de hele tijd een fout bij het aanmelden op MSN Messenger 7.5, omdat hij hier geen account heeft zal ik er even een topic over maken :p

Bij het aanmelden krijgt hij de fout "80072efd" en er staat "De gateway is Offline"
weet iemand hier raad mee??

Greetzz !! Emile ;)




Mogelijke oplossing: Deze foutcode kan zich voordoen als er een probleem is met de servers. Soms maakt Microsoft hier melding van bij de Server Status maar deze is vaak niet accuraat.
Dit probleem kan zich ook voordoen bij verkeerde proxy instellingen in MSN Messenger. Ga om dit op te lossen vanuit je MSN Messenger contact lijst naar ‘Extra’, ‘Opties…’, ‘Verbinding’ en klik op ‘Geavanceerde Instellingen…’. Maak in het venster dat verschijnt alle vakjes leeg en klik tweemaal op ok.
Tot slot is het mogelijk dat je Internet Explorer beschadigd is en hierdoor geen ondersteuning meer biedt voor de door MSN Messenger benodigde 128 bits encryptie. Dit kun je controleren door Internet Explorer te starten, en vervolgens naar ‘Help’ en dan ‘Info’ te gaan. Kijk vervolgens bij codeerstrekte of er 128 bits staat. Is dit niet het geval, installeer dan het Internet Explorer High Encryption Pack. (http://www.microsoft.com/windows/ie/download/128bit)

Dit zou het probleem KUNNEN vormen...

Emile.H
14 July 2006, 13:47
Bedankt Nikolas !!
zijn probleem is opgelost !

Hier mag een slotje op ! ;)

Greettzzz Emile !