Volledige versie bekijken : Voetbal is een feest?



PeterN
14 July 2006, 23:00
Iedereen die van voetbal houdt of niet heeft tot vervelens toe de beelden van Zidane gezien waarbij hij een kopstoot uitdeelt aan Materazzi tijdens de finale op het WK. Hij werd meteen van het veld gestuurd met een rode kaart door de scheidsrechter. Later verontschuldigde hij zich maar verklaarde dat hij er geen spijt van had.
Iedereen had direct commentaar op het voorval: de scheidsrechter, Zidane, Materazzi, ieder kreeg zijn deel van kritiek.

Waarom deze anekdote:
Hier op het forum zijn ook spelregels net als in het voetbal. Deze spelregels worden voorgesteld door het beleid en besproken door alle beheerders. Na goedkeuring worden onze scheidsrechters, mods en admins, op pad gestuurd om de match in goede banen te leiden. Gebeurt een overtreding fluit de scheidsrechter,mod of admin, en wordt de bal terug gelegd. Grove overtredingen worden bestraft met geel, daarna rood. Niet iedereen is het altijd eens met de scheidsrechter vandaar dat hij veel kritiek krijgt. Toch is hij het die de match leidt en topspelers de regels laat volgen.

Wat is de moraal:
Hier op de site zijn de regels gekend. Scheidsrechters zijn aangeduid. Wie zich niet kan vinden in de spelregels of de scheidsrechters moet gaan joggen of een een andere sport doen.
Als de mod een opmerking geeft gaat de bal terug op de plaats van overtreding en wordt er gewoon verder gespeeld. Grove overtredingen worden bestraft met geel, daarna rood.
Zo eenvoudig is dat toch, of vergis ik mij? Scheidsrechters zijn daarvoor toch aangesteld?

Naar aanleiding van enkele topics die ik de laatste dagen lees ben ik ergens ontgoocheld. Een beetje respect naar de beheerders als ze een opmerking plaatsen is toch niet te veel gevraagd dacht ik. Enkel op deze manier kan het een faire en mooie match zijn voor iedereen, jong en oud.
Probeer u dan ook daaraan te houden.

MartijnVDD
14 July 2006, 23:01
Mooie vergelijking en gelijk heb je. :good:
Ik sta helemaal achter het Ivanhoe-team! ;)

Kapstertje
14 July 2006, 23:04
Hihihi ik wordt opeens vergeleken met een prof voetballer:D
Was mijn bankrekening ook maar zo vet;)
Goede vergelijking Peter:good:

compuchrisje
14 July 2006, 23:08
Piiieeeuuwww!!! Knap Peter!!!

Nikolas
14 July 2006, 23:12
Ik begrijp waarom je dit topic post, maar moet een scheidsrechter ook niet een beetje tolerant zijn om de boel leuk te houden?
Laat niet iedere moderator de nieuwe Ivanov worden...

PeterN
14 July 2006, 23:14
Ik begrijp waarom je dit topic post, maar moet een scheidsrechter ook niet een beetje tolerant zijn om de boel leuk te houden?
Laat niet iedere moderator de nieuwe Ivanov worden...
Een scheidsrechter mag niet tolerant zijn anders volgt de ene overtreding de andere op. Je krijgt dan een slechte match. Hij moet zorgen dat de spelregels gevolgd worden zoals ze zijn, vanaf het begin tot de 92ste minuut ;).

Nikolas
14 July 2006, 23:16
Een scheidsrechter mag niet tolerant zijn anders volgt de ene overtreding de andere op. Je krijgt dan een slechte match. Hij moet zorgen dat de spelregels gevolgd worden zoals ze zijn, vanaf het begin tot de 92ste minuut ;).

Mijn laatste opmerking, als ik zeg dat ik een antwoord op Google gevonden heb,
waarom krijg ik dan een veeg uit de pan?

Ik mag toch zeggen HOE ik iets bekomen heb, daar heeft de TS zeker baat bij.

jurgenv
14 July 2006, 23:24
Mijn laatste opmerking, als ik zeg dat ik een antwoord op Google gevonden heb,
waarom krijg ik dan een veeg uit de pan?

Ik mag toch zeggen HOE ik iets bekomen heb, daar heeft de TS zeker baat bij.
http://www.ivanhoejupiler.be/t33627-mededeling-ivm-leden-die-antwoorden-in-illegale-topics.html

PeterN
14 July 2006, 23:25
Moderators zijn ook mensen met gevoelens. Ruimte voor discussie is er bij voetbal niet, hier wel. Maar doe dit op een vriendelijke manier en niet aanvallend. Een vriendelijk berichtje via pm kan soms veel ophelderen, langs twee kanten.

Ik zoek ook dingen op via google, maar antwoorden op een vraag met 'google even' is geen antwoord. Deze discussie staat hier: http://www.ivanhoejupiler.be/t33627-mededeling-ivm-leden-die-antwoorden-in-illegale-topics.html
Het is niet omdat Martijn dit gepost heeft dat hij dat vindt. Dit is iets dat de hele crew heeft goedgekeurd.

compuchrisje
14 July 2006, 23:29
@Nikolas: google is een site die ondertussen wereldberoemd is geworden en moet het niet meer hebben van het aantal bezoekers. Als je gewoon meldt: 'k heb het even opgezocht, is dat méér dan voldoende. Linken naar Google is niet verboden, maar we moeten onze leden hiér houden en niet in andere zoekrobots.
Denk dat elke mod en admin wel es google gebruikt om zijn of haar antwoord te rechtvaardigen of te bekrachtigen. In handleidingen staat er trouwens ééntje over dat onderwerp ook.
Iedereen moet een beetje begrijpen, dat het nieuwe team een lawine over zich heen heeft gekregen, waar ze zich onderuit aan 't werken zijn. En met het verlof als "spelbreker" kan niet iedereen voor de volle 100% gaan. We moeten roeien met de riemen die we hebben en die zijn héél luttel, dus moet het lijntje wel strak gehouden worden om koers te houden. Zo is 't weer es een andere sporttak, haha.

MartijnVDD
15 July 2006, 00:01
Mooi gezegd, CC. :)
Moet wel even vermelden dat ik via Google bij dit forum gekomen ben. :D

Emile.H
15 July 2006, 00:04
Mooie vergelijking en gelijk heb je. :good:
Ik sta helemaal achter het Ivanhoe-team! ;)
100% mee akkoord ;)

RichKE
15 July 2006, 00:16
een goede leider zou ook een goede begeleider moeten zijn.............

nojs
15 July 2006, 00:22
Peter heeft volkomen gelijk. Dit forum is een leuke plaats om online samen te komen, laten we dit ook zo houden.
Als sommige mensen eventjes lekker beu willen doen, dan kunnen ze dit gerust op een ander forum doen want er zijn er genoeg op het internet.
Ik geloof in een streng, maar rechtvaardig beleid!!!

Mp3Tjoeper
15 July 2006, 09:11
Mooi verwoord PeterN

Er zijn er niet veel die dit zo mooi kunnen brengen :good:

Bij mij hebben ze ook al eens een fout tegen gefloten :damn:

Maar de scheidsrechter gaf achteraf ook zijn foute beslissing toe ( via pm )

En dat moet ( mag ) ook wel eens gebeuren niet ? :good:

En voor de rest is het hier een echte grote leuke familie waar we allen toch een beetje
fier op mogen zijn :good: :bow: :good:

zotter
15 July 2006, 18:53
goed gezegd,ik volg u daarin

GuntherS
15 July 2006, 19:18
Ik sta ook volledig achter het Ivanhoejupiler-team.
Wij moeten ons houden aan die regels, wie daar niet mee akkoord gaat moet om te beginnen al geen lid worden en gewoon het forum bekijken als bezoeker.

Mooi gezegd PeterN!

eventure
15 July 2006, 22:59
Ik vind het een goed team en respecteer al de mensen die zoveel tijd en moeite in deze site steken!

mvg
Robbe

OVVK
16 July 2006, 02:10
ik vind een paar punten in de regeling toch overdreven hoor, je mag google nog niet vernoemen of je hebt een admin op je dak, er wordt té streng gekeken op offtopic gaan (vooral martijnc is er een 'krak' in)...

Simply
16 July 2006, 02:33
Google mag gerust vernoemt worden, iedereen is op de hoogte dat "alles" via google kan gevonden worden, maar dit wil niet zeggen, dat er op elke vraag moet geantwoord worden met "Google al gebruikt?" "Er bestaat zoiets al Google!" Wanneer mensen hier een vraag stellen of een probleem naar voor schuiven is het een teken dat men graag heeft dat WIJ een antwoord voorzien!

Denk aan de wijze woorden:

"Er zijn geen stomme vragen, enkel stomme antwoorden!!!"

PeterN
16 July 2006, 02:49
ik vind een paar punten in de regeling toch overdreven hoor, je mag google nog niet vernoemen of je hebt een admin op je dak, er wordt té streng gekeken op offtopic gaan (vooral martijnc is er een 'krak' in)...

Martijnc kreeg de opdracht om streng toe te kijken, en deze post te plaatsen http://www.ivanhoejupiler.be/t33627-mededeling-ivm-leden-die-antwoorden-in-illegale-topics.html dus hem moet je dat niet verwijten;)
Men moet nu ook niet overdrijven ;) Google mag wel vernoemd worden, ik gebruik het ook. Maar geef ook een oplossing als je het vernoemd. Het lijkt mij logisch als ik telkens zou zeggen : zoek het maar op met google dat je daar niet echt de mensen mee helpt ;)
Btw, er is ook nog het offtopic fora speciaal om wat algemeen te discussiëren.

Maar de meesten voelen wel aan wat kan en niet. Dus daar zie ik niet echt een probleem ;)

Milo
16 July 2006, 04:06
Zeg ipv ' Ik vond op Google' of ' Mijne beste vriend Google vond....' liever iets in de aard van " ........ ik vond na een beetje speurwerk hetvolgende ....."

Kwestie van gewoon mensen niet aan te vallen en geen onnodige reclame te maken ....... Internet heeft niet alleen 'onze beste vriend' Google

2B's
16 July 2006, 16:32
Als er regels gemaakt worden... respecteer ze dan gewoon. Hoewel ik vroeger fervent voetballer was, vind ik er nu maar niks aan. Toch vind ik dat ze de regels moeten respecteren en zelfs bij momenten dat er eens deftige voorbeelde mogen gesteld worden (gele en rode kaarten?) Géén regels = CHAOS. Chaos = wanorde en foute boel...

Spoorzoeker
17 July 2006, 13:32
Sorry hoor, maar ik verdom het evenzo om dingen voor anderen uit te gaan zoeken als de eerste hit in Google al raak is.

Maar ja, sommigen zijn gewoon te lui of te beroerd en denken dat wij dat wel even voor ze opknappen.

Zelfde als de zoekknop in het forum. Ja ik zoek ***. Okee, geef ik dat in bij zoeken en kijk eens wat er tevoorschijn komt ?. Vroeger had je slaven, nu ben ik het alleen nog als je mij er voor betaald. :lol:

Zelfde als dat gezeur over die RS acocunts. Iedereen vind RS prut, maar owee als ze een gratis account kunnen krijgen. Moet je ze dan ineens zien!.

Ik stop, want anders word dit weer zo'n eindeloze discussie. :D

PeterN
17 July 2006, 13:40
Sorry hoor, maar ik verdom het evenzo om dingen voor anderen uit te gaan zoeken als de eerste hit in Google al raak is.

Maar ja, sommigen zijn gewoon te lui of te beroerd en denken dat wij dat wel even voor ze opknappen.

Zelfde als de zoekknop in het forum. Ja ik zoek ***. Okee, geef ik dat in bij zoeken en kijk eens wat er tevoorschijn komt ?. Vroeger had je slaven, nu ben ik het alleen nog als je mij er voor betaald. :lol:

Zelfde als dat gezeur over die RS acocunts. Iedereen vind RS prut, maar owee als ze een gratis account kunnen krijgen. Moet je ze dan ineens zien!.

Ik stop, want anders word dit weer zo'n eindeloze discussie. :D

Als je u een slaaf voelt hier op het forum denk ik dat je op het verkeerde forum zit ;). Bedoeling is mensen te helpen hier. Stoort u een bepaalde post is er ook niemand die u verplicht een post te zetten met 'zoek het zelf op Google'. Je kan het topic ook gewoon negeren. Als we merken dat er idd mensen zijn die om de haverklap zomaar iets posten worden die wel verwittigd voor spammen. Alleen is het moeilijk de kennis van iemand anders in te schatten. Wat voor ons de eerste hit op google is, is voor anderen onvindbaar in het grote internet bos. En dan spreek ik nog niet over de engelse taal die voor velen een barriere vormt. ;)

Kapstertje
17 July 2006, 13:44
@spoorzoeker
Voordat ik me hier had aangemeld,wist ik weg nog steg op de pc.
DAAROM juist heb ik me hier aangemeld.
Door mensen die hun kennis over hebben gebracht op mij,kan ik mezelf hier redelijk redden.
In eerste instantie zal ik ook mischien wel vragen hebben gesteld die bij google voor het oprapen liggen,maar als er dan toch een lid is die dit ook weet zie ik jou probleem niet zo.
Sommige mensen zijn gewoon Te onervaren en onzeker achter hun pc'tje,en als je dan als antwoord krijgt kijk eens op google wordt er nog dom op je gestempeld ook.
Niet iedereen is zo ver op de pc ,en als ze dan hier verder op weg worden geholpen ,op een vriendelijke manier ,blijven die leden hangen en kunnen zoveel bijleren dat ze uiteindelijk weer anderen op weg kunnen helpen.

Milo
17 July 2006, 14:10
Zelf ik moet me soms aanpassen Spoor .....
Ik heb een schat aan Ict kennis ... voor mij is dat ook niet easy .... maar met hulp van bepaalde mensen ( Quote Simply , Martijn , Beamer , Petern ) word ik ook op mijn spoor gewezen . Zie ik kan soms wel een goeie uitkomst geven , alleen komt die soms ewa int latijn over ....... en moet ik deze kunnen aanpassen naar Mensentaal.

Hierbij Thx to de mensen die me al hebben bijgestaan ( ze weten wel wie :p)

PorkyFrost
17 July 2006, 14:21
Zelf ik moet me soms aanpassen Spoor .....
Ik heb een schat aan Ict kennis ... voor mij is dat ook niet easy .... maar met hulp van bepaalde mensen ( Quote Simply , Martijn , Beamer , Petern ) word ik ook op mijn spoor gewezen . Zie ik kan soms wel een goeie uitkomst geven , alleen komt die soms ewa int latijn over ....... en moet ik deze kunnen aanpassen naar Mensentaal.

Hierbij Thx to de mensen die me al hebben bijgestaan ( ze weten wel wie :p)
danku danku, wanneer word ik beloond? :p :D :wall:
dat terzijde zijnde;
ik vind dat er soms echt wat té hard op dat offtopic gaan wordt gekeken, je kan niet echt iets bespreken zonder even offtopic te gaan dusja, ik vind het gewoon overdreven [punt]

Nikolas
17 July 2006, 14:32
danku danku, wanneer word ik beloond? :p :D :wall:
dat terzijde zijnde;
ik vind dat er soms echt wat té hard op dat offtopic gaan wordt gekeken, je kan niet echt iets bespreken zonder even offtopic te gaan dusja, ik vind het gewoon overdreven [punt]

We hebben het over de 'te verwerpen' kwestie?
True, ik begrijp dat het forum naar een iets hoger technisch niveau wil,
maar daar merk ik alsnog niets van, wat ik wel merk is dat de familiale sfeer verloren aan het gaan is.

Simply
17 July 2006, 14:36
Dat er in een post met nuttige info al eens een "zwanske of grapje" staat is helemaal niet erg, maar actie lokt nu eenmaal REactie uit, dus 1 off-topic post worden er al gauw 5 à 6 en daartegen is men de essentie van zaak vergeten + dat het niet leuk leest!

Ik denk dat er nog redelijk los word opgetreden, er zijn andere fora waar je niet te veel scheve woorden moet zeggen of je hebt een verwittiging aan je broek, daarna volgt een ban en probeer er dan nog maar is in te komen!

Milo
17 July 2006, 14:41
Dat er in een post met nuttige info al eens een "zwanske of grapje" staat is helemaal niet erg, maar actie lokt nu eenmaal REactie uit, dus 1 off-topic post worden er al gauw 5 à 6 en daartegen is men de essentie van zaak vergeten + dat het niet leuk leest!

Ik denk dat er nog redelijk los word opgetreden, er zijn andere fora waar je niet te veel scheve woorden moet zeggen of je hebt een verwittiging aan je broek, daarna volgt een ban en probeer er dan nog maar is in te komen!

En daarna krijgt ge nen Banner :p

:offtopic: Of de tekst van het lid word gewijzigd met of zonder verwittiging :D

Edit By .....? you may guess
EDIT : Ik kon mij echt nie laten ;)

compuchrisje
17 July 2006, 15:09
Als het hier nog over Google gaat, ik loop daar niet zo hoog mee op, behalve misschien op de eerste en hooguit derde pagina, kan je iets voor je zoeken beloond worden. Maar meestal raak je verder van huis. Wat me hier vooral opvalt is dit van Nikolas:
True, ik begrijp dat het forum naar een iets hoger technisch niveau wil,
maar daar merk ik alsnog niets van, wat ik wel merk is dat de familiale sfeer verloren aan het gaan is.
En dàt is iets da'k laatste dagen nog gehoord heb, dus 'k zou zeggen, please: laat het technisch zoals het eerder bedoeld was, maar laat het ook menselijk blijven. We zijn nu niet meteen een datingsite, maar wel een ontmoetingspunt voor heel verschillende mensen, met verschillende interesses en levenservaringen (kort of iets langer).

PeterN
17 July 2006, 15:10
Deze items zijn kleine dingen als je ziet wat voor dingen wij hier binnen krijgen achter de schermen. Mensen worden even op het juiste spoor gewezen en regelmatig krijgen we hier emails, pm's waar we worden uitgescholden, beginnen ons te pesten langs verschillende kanten. Zelfs regelrechte bedreigen horen daar bij. Niet voor niets dat we de teugels wel wat strak moeten houden om het leefbaar te maken voor iedereen ;)

PorkyFrost
17 July 2006, 15:49
[zware, diepe grommende stem]peterN, ik hoop dat je weet waar je kinderen zich op dit moment bevinden, dan kan je het mij zeggen, want zelf weet ik het niet.... [/zware, diepe grommende stem]
ik word hier echt flauwer om de second, ik zeg het dat is door het weer :p

Milo
17 July 2006, 15:51
[zware, diepe grommende stem]peterN, ik hoop dat je weet waar je kinderen zich op dit moment bevinden, dan kan je het mij zeggen, want zelf weet ik het niet.... [/zware, diepe grommende stem]
ik word hier echt flauwer om de second, ik zeg het dat is door het weer :p


Ssssssssssst Porky ........ Straks heeft Petern door da we zijn kids hebben ontvoerd en da we ze in mijne kelder hebben opgesloten *bump*

:p

Nee ergens is een grap wel ok , ma het moet ergens leefbaar blijven

Martijnc
17 July 2006, 16:02
De mop moet wel begrepen worden door beide kanten, niet dat hij als beledigend word opgenomen, een smiley kan daar helpen.
Het zou niet de eerst keer zijn dat een off-topic(mop/post) uitloopt in een flamewar. ;) Daarom dat ik daar wat strenger was.

ultddave
17 July 2006, 16:04
Ssssssssssst Porky ........ Straks heeft Petern door da we zijn kids hebben ontvoerd en da we ze in mijne kelder hebben opgesloten *bump*

:p

Nee ergens is een grap wel ok , ma het moet ergens leefbaar blijvenwtf?:eek:

Milo
17 July 2006, 16:33
wtf?:eek:


Dit was een voorbeeld van nja een internal joke en even een off topic moment ....
En eignlijk kon dit al ergens té ver gegaan zijn ;-)
Maar ik denk da Petern dat wel begrijpt ......

Ps ....... We lossen ze wel hoor ...... :D :D :D

En denk eens na als gebruiker ... mochten er geen mods - Admins zijn en die mensen hielden géén controle en zo .... wat voor een Chaos / ruzie zou er hier dan al niet zijn ontstaan ...
En ja iedereen kan zich eens misbegrepen voellen ... daarvoor kan je ook naar elkaar Pmm'en , en een stukje uitleg verschaffen .... Maar be reasonable ..... Mods / admins en zelf Petern zijn ook maar mensen en die denk ik hebben enkel het goede voor met iedereen en zeker met de site ......
Mochten er zo géén mensen zijn die af en toe eens mensen terrecht wijzen , je zou al met een paar ' kampen' hebben gezeten op IHJ en deze site zou echt niet meer zijn wat ze moest zijn ....
Dus mannen , bijt ff op die tanden , af en toe een lol ok , maar probeer bij u lol redelijk te blijven en ook nja iets mee te geven on topic ;)

PeterN
17 July 2006, 16:34
@porkyfrost: ik ben de eerste om een grap uit te halen of te lachen. Langs de andere kant kan ik scheldpartijen aan mijn adres goed relativeren. Maar als je net terug bent van het politiekantoor voor bedreigingen zijn er ook dingen die je serieus moet nemen;)

Maar laten we ontopic blijven: het enigste is verdraagzaamheid met een grote groep mensen die hun hobby doen. ;)

Milo
17 July 2006, 16:59
@porkyfrost: ik ben de eerste om een grap uit te halen of te lachen. Langs de andere kant kan ik scheldpartijen aan mijn aders goed relativeren. Maar als je net terug bent van het politiekantoor voor bedreigingen zijn er ook dingen die je serieus moet nemen;)

Maar laten we ontopic blijven: het enigste is verdraagzaamheid met een grote groep mensen die hun hobby doen. ;)

Ik kon het niet beter in een vorm gieten ;)

Laat ons zeggen : Ihj = een Online hobbyclub :p

PorkyFrost
17 July 2006, 17:07
ja sorry peter maar de commissaris deed moeilijk, hij steekt nu ook in de kelder.
maarkom :p genoeg flauwe moppen voor vandaag :D peter, met dat laatste heb je meer dan gelijk ;):p

Milo
17 July 2006, 17:12
ja sorry peter maar de commissaris deed moeilijk, hij steekt nu ook in de kelder.
maarkom :p genoeg flauwe moppen voor vandaag :D peter, met dat laatste heb je meer dan gelijk ;):p

Tedoeme é Porky , khad u gezegd van te zwijgen over dieje Commisaris ........ nu gaan we het wel aan onze rekker krijgen é ..........:wall: :cry:

MartijnVDD
17 July 2006, 17:15
Laat ons zeggen : Ihj = een Online hobbyclub :p

Ik vind dat ze deze bovenaan in de lay-out moeten zetten. :)
Die "De supernanny voor je PC" staat er nou al een tijdje en wat Milo daar zegt vat IHJ kort samen...

IvanhoeJupiler.be
De on-line hobbyclub

(weet het; is weer :offtopic:)

Spoorzoeker
17 July 2006, 17:45
@kapstertje: ik zeg niet zomaar wat.

Als er iemand wat vraagt en ik zie dat het z'n eerste posting is, dan kun je mij veel wijs maken, maar niet dat je hier op het forum bent omdat het zo gezellig is en je veel wilt leren.

Heeft iemand al wat meer postings, dan kijk ik soms jn historie om mijn oordeel te vellen. Vaak is wel te zien of iemand gemakzuchtig is of niet.

Voor het overige: ik help waar ik helpen kan. Vragen over partities of websites of hardware, nee dat weet inderdaad niet iedereen, maar een vraag als: wanneer valt Kerst dit jaar, dat kan toch iedereen vinden op internet ? zulke krijgen dan als antwoord: op 25 en 26 december :lol:.

Snakey
17 July 2006, 17:58
maar een vraag als: wanneer valt Kerst dit jaar, dat kan toch iedereen vinden op internet ? zulke krijgen dan als antwoord: op 25 en 26 december :lol:.
Dat is ook geen computerprobleem. Maar we zijn een it-hulpforum, dus we proberen zoveel mogelijk anderen te helpen met computerproblemen. Als je vaststelt dat er iemand volgens jou te gemakzuchtig is, antwoord er dan gewoon er niet op.

Denk ook eens verder na, velen zijn hier geraakt via een zoekmachine, men zoekt naar zijn/haar probleem op hun zoekrobot en komt hier terecht en ziet dat mensen met problemen hier terechtkunnen, registreren en starten met een vraag. Ikzelf zou het ook irritant vinden als men mij zou terugverwijzen naar de zoekmachine.
Sommigen hun kennis is namelijk niet zo goed in een bepaald gebied, dus om de juiste zoektermen te vinden op een zoekmachine is voor de ene wat moeilijker dan de andere.

Kapstertje
17 July 2006, 19:49
Dat is ook geen computerprobleem. Maar we zijn een it-hulpforum, dus we proberen zoveel mogelijk anderen te helpen met computerproblemen. Als je vaststelt dat er iemand volgens jou te gemakzuchtig is, antwoord er dan gewoon er niet op.

Denk ook eens verder na, velen zijn hier geraakt via een zoekmachine, men zoekt naar zijn/haar probleem op hun zoekrobot en komt hier terecht en ziet dat mensen met problemen hier terechtkunnen, registreren en starten met een vraag. Ikzelf zou het ook irritant vinden als men mij zou terugverwijzen naar de zoekmachine.
Sommigen hun kennis is namelijk niet zo goed in een bepaald gebied, dus om de juiste zoektermen te vinden op een zoekmachine is voor de ene wat moeilijker dan de andere.Dat bedoel ik:good:
@spoorzoeker
Waar maak je je toch druk om.
Er zijn ergere dingen in het leven dan gemakzuchtige mensen.
Als je je er aan stoort,kun je indd maar beter helemaal niks zeggen.
Scheelt jou weer een hoop irritatie.

compuchrisje
17 July 2006, 19:58
Snakey drukt het goed uit, via google hier sukkelen en dan naar google terugverwezen worden. Me dunkt dat hier de problemen van mensen toch voor het merendeel worden aangepakt, al of niet door mods of admins, gewone leden voelen zich soms ook geroepen en waarom? Omdat ze hetzelfde hebben voorgehad, het opgelost hebben gekregen en anderen er ook mee willen helpen. Iedereen weet hoe je in de shit kan zitten als die stomme pc het opeens niet meer doet, en liefst nog in het weekend ook. Dàt is de kracht van ons forum, er is altijd wel iemand of er is wel altijd een topic te vinden over een vergelijkbaar of hetzelfde probleem. Op één webpagina, terwijl je met google al gauw niet genoeg monitors hebt om met de doorverwijzingen blijf te kunnen.

nightraver
18 July 2006, 03:12
Goed vergeleken peterN.
Ik moet zeggen dat je inderdaad de laatste tijd meer en meer via google iets zoekt en hier terrecht komt, maar het is ook zo (zoals eerder vermeld) dat lang niet iedereen iets kan opzoeken via google.
In mijn familie ben ik de enige met een beetje pc kennis, maar wanneer bv mijn moeder een probleem heeft met haar pc die zou er zelfs nog niet aan denken om dat te zoeken via google dan beld ze naar mij, en ja ik zoek dat dan inderdaad snel op via google en dat is dikwijls iets van minuten maar ja.
Natuurlijk is het wel zo dat veel mensen zelfs als ze het wel kunnen er gewoon te lui voor zijn.
Enfin ik maak er mij niet druk om, als ik kan helpen zal ik dat doen.

grtz nightraver

Milo
18 July 2006, 09:52
En ook Google is een medium waar je selectief in moet kunnen zijn ... er staat ook héél véél zever op die zoekrobot ............. Dusjah .... geef mensen een beetje de kans en respijt ..... Ne voetballer die zegt toch ook nie dat ij nen bal vond in de winkel . .... ?????

siegy
18 July 2006, 23:00
Het val niet altijd mee de bal in het midden te houden ,,
maar met deze spelregels lukt het wel !

anders zoeken we het op I!

kwakkwak
25 July 2006, 07:16
Het was weer effie geleden dat ik hier ben geweest en verschiet me weer een bult. Weer hopen discussies over niks.

Het is toch vrij simple dat er regels zijn op een forum en community. Wie zich niet aan de regels kan houden die vliegt. Dit is niet meer dan normaal.
Ik heb al op andere fora gezeten (hebben niks met pc-probs te maken (y) ) en daar zijn ze veel strenger. Verwittiging en dan buiten. Er wordt tegenwoordig niet meer gelachen. Ik vind ook dat dit nodig is zo een beleid. Het is in privé zo en in bedrijswereld zo de rotte appels moeten eruit.

Over het verwijzen naar google. Ik vind dit inderdaad ook niet nodig. De meeste mensen zullen eerst eens zoeken in google. Maar daar ligt ook zoveel info te rapen dat je er soms niet meer wijs uitraakt. Zoals ik soms, ik zoek even op google en dan kom ik naar hier. Als je dan terug een reactie krijgt google even dan hoeft het voor mij ook niet meer.

Over het off-topic. Dit kan voor 1 of 2 berichten maar niet voor meer anders gaat idd de essentie verloren. Er zijn hier krakken bij die bijna altijd off-topic gaan en dit kan vrij frustrerend zijn. Wil je wat lullen dan ga je naar ander gedeelte van het forum.

Er zijn er hier ook die regelmatig vargen om admin of mod te worden, laat dit aub. Dit zijn de mensen die echt off-topic beginnen te gaan. Het team zal zelf wel iemand kiezen als de tijd er rijp voor is.

Dit is zowat hetegene in mij opkwam, hopelijk heb ik niet op teveel teentjes getrapt :shy:

greetz