Volledige versie bekijken : ATI overdrive



Nammy
15 July 2006, 15:03
Ik heb hier een Radeon 9800 XT (dat geeft hij toch overal aan, maar in de reviews en op de folder staat 9800 XL)
en omdat het een XT-kaart is zou ik normaal gezien ATI overdrive moeten kunnen gebruiken.
Ik heb alle nieuwe drivers geïnstalleerd, dus normaal gezien zou er geen probleem moeten zijn

Maar ik zie nergens het tabblad van ATI overdrive.

Het is de Aldi pc van het voorjaar van 2004, de Aldi Medion Titanium MD 8080 XL.

Weet iemand hoe ik ATI overdrive toch kan gebruiken?
Want ik wil de preformence een beetje opvoeren.

g_man
15 July 2006, 17:57
Die overdrive is op zich eigenlijk niet veel waard daar die enkel de core omhoog gooit navenand de temperatuur en niet het geheugen.
Laat dit dus voor wat het is en installeer AtiTool. Daarmee kan je perfect je max. Core en Mem vinden en zo je kaart klokken. 'k Heb ook zo ene gehad van Hercules...maar je zal een betere koeling moeten zetten die ook je memchips mee koelt om tegoei te kunnen overklokken.
Veel suc6 :) ;)

Danny_506
17 July 2006, 16:29
Je zou zoals G_man hier al aangeeft,Atitool kunnen gebruiken en werkt zelf heel goed met deze kaartjes,maar vergeet hier ook niet dat de koeling ook hier een belangrijke rol op zich neemt,ga met stapjes van 5 MHZ naar boven,test de kaart ook op artifacts dit kan je ook met Atitool doen,en laat een paar rondjes 3DMark05 lopen,even de temps in de gaten houden,en zoek op deze mannier de max snelheid van je kaart,nu ook een goed progamme om te overlocken is Rivatuner en hier kan je zelfs je fan sneller of stiller laten lopen.