Volledige versie bekijken : Vaak een beperkte verbinding-melding!



GuntherS
15 July 2006, 16:57
Beste,

Ik ben al jaren een tevreden telenetgebruiker maar nu zit ik met een nogal vervelend probleem.
We hebben hier thuis nu 2 PC's en 2 laptops en we zijn overgestapt naar Telenet Internet Expressnet Plus voor 4 computers. De 2 PC's zijn verbonden met vaste kabel via een HUB. De 2 laptops hebben verbinding via het stopcontact (powerline).
De verbinding gaat een tijdje goed, tot wanneer ik een laptop samen met zo een stekker van powerline verplaats als ik buiten wil gaan zitten.

Dan krijg ik de melding: Beperkte verbinding met een uitroepteken-icoontje in de systeembalk onderaan.
Dan heb ik al geprobeerd het IP-adres te vernieuwen, en de netwerkkaart in- en uit te schakelen maar steeds zonder resultaat. Ipconfig /release en ipconfig /renew heb ik ook al gebruikt maar ook zonder resultaat.

Soms gebeurt het zelfs ook dat meerdere computers hier ineens de melding beperkte verbinding hebben, soms zelfs gewoon na het herstarten van de PC.

Heeft iemand dit ook al meegemaakt? Ik zou graag weten wat hiervan het probleem zou kunnen zijn.

Dank bij voorbaat!

Milo
15 July 2006, 17:25
Ik denk dat dit ligt aan het Powerlingebeuren.
DAt is een lijn met Firewall extra in , omdat deze over het elektriciteitsnet zijn gegevens vervoert .
Vraag je raag eens aan de support van Telenet . Ik denk da het ergens iets e maken heeft met instellingen hoor

GuntherS
15 July 2006, 17:31
Die powerline die ik gebruik is niet van Telenet zelf maar wel gekocht bij de lokale pc-boer hier, maakt dat uit? Het heeft anders wel genoeg gekost, nl 54€ per stekker en er is 1 zender en 2 ontvangers nodig hier dus komt dat al op 162€.
Het is de TRENDnet POWERLINE TPL-102E die ik hier gebruik.

Milo
15 July 2006, 18:43
ik had dan toch eerder geopteerd voor het powerline pakket van Telenet Zelf.
Gewoon omdat die config uitgemeten en getest zal wzijn geweest door telenet en dat die mensen daar dan ook Full support gaan kunnen geven.
Probeer toch eens iemand van Telenet hierover aan te spreken . Volgens mij is het een klein conflict of azo