Volledige versie bekijken : Deze/dit



Nikolas
15 July 2006, 20:18
be·richt (het ~, ~en)
1 overgebrachte mededeling => boodschap, mare, tijding

En als ik me niet vergis komt na een de-woord deze en na een het-woord dit.
Of vergis ik mij?

Ik vind het in ieder geval niet klinken...
Misschien even aanpassen?

http://img416.imageshack.us/img416/1491/naamloospz0.th.gif (http://img416.imageshack.us/my.php?image=naamloospz0.gif)

Mattehh
15 July 2006, 20:26
Is gewoon de vertaling van vB, naar het Nederlands niets ergs, zeker niet voor zo een klein foutje , vind ik?

Nikolas
15 July 2006, 20:32
Is gewoon de vertaling van vB, naar het Nederlands niets ergs, zeker niet voor zo een klein foutje , vind ik?

Het staat altijd netjes als op een forum juiste spelling wordt gebruikt :)
Ik wou het gewoon even melden :)

Het is al erg genoeg met de spelling van sommige( n) (leden) gesteld.

Snakey
15 July 2006, 20:45
Het taalbestand van vB is niet geheel correct, maar dit zal worden gecorrigeerd, er is bij vB een vertaler bezig met alles juist te vertalen.

RichKE
17 July 2006, 12:02
Het staat altijd netjes als op een forum juiste spelling wordt gebruikt :)
Ik wou het gewoon even melden :)

Het is al erg genoeg met de spelling van sommige( n) (leden) gesteld.

Wat het eerste onderwerp betreft, sta ik volledig achter je, Nikolas en je laatste zin kan ik, jammer genoeg, alleen maar beamen. :good:

nojs
17 July 2006, 12:47
Het is al erg genoeg met de spelling van sommige( n) (leden) gesteld.

Niet iedereen kan even slim zijn als u hé :)

Spoorzoeker
17 July 2006, 13:24
Daar gaat het niet om, sommigen denken dat ze popi jopi zijn als ze krom schrijven.

Als het echt heel erg is, vraag ik ze altijd of ze het bericht even in het nederlands/Vlaams kunnen herschrijven.

Zo niet, dan zoeken ze het maar lekker zelf uit.

Snakey
17 July 2006, 13:29
Daar gaat het niet om, sommigen denken dat ze popi jopi zijn als ze krom schrijven.

Als het echt heel erg is, vraag ik ze altijd of ze het bericht even in het nederlands/Vlaams kunnen herschrijven.

Zo niet, dan zoeken ze het maar lekker zelf uit.
Het gaat om fouten die men per ongeluk maakt, zoals in het taalbestand van vB, of bv. typfouten.

Waar jij over spreekt is dialect of msn taaltje,... zoals je kan zien in de regels, wordt zo'n taaltje niet toegestaan. Het is immers niet goed verstaanbaar voor iedereen, en het leest niet echt vlot.