Volledige versie bekijken : Sata Hardeschijf



godsend
29 May 2005, 16:56
Hallo

Ik probeer een Sata Hardeschijf te installeren op een Asus A8V Deluxe moederbord maar het lukt mij niet. Bij het opstarten herkent hij de hardeschijf wel maar als ik dan verderga vraagt hij niet op een diskette te maken en windows setup zegt er zijn geen hardeschijven gevonden.

Kan er mij iemand helpen kheb al vanalles geprobeerd en ook gans de tutorial cd gekeken :wall:

Ché
29 May 2005, 17:44
wordt de schijf in je bios gedetecteerd?
dat kan je best op autodetect zetten.
is dat de enige schijf in je pc? en zijn je settings van de jumpers op je hd juist (master / slave)
is die schijf geformatteerd
controleer dat eerst eens

Ché

Heezy
29 May 2005, 21:20
Je moet eerst je sata drivers op een diskette zetten. Tijdens de Win setup zie je vanonder in de grijze balk dat je op F6 moet duwen om SCSI apparaten e.d. te installeren --> op F6 duwen --> win setup gaat even voort --> dan zal hij vragen om de diskette met sata drivers in te steken --> doen en de rest is kinderspel ;).

Als je een nForce 4 bordje had, had je dit probleem niet :), die hebben een native sata controller.
VIA heeft dit niet, en de Sata controller zit op een aparte chip, waar je dus eerst drivers voor moet installeren.
Maar enkel nForce4 en Pentium chipsets hebben dit, dus no worry ;).

godsend
30 May 2005, 18:49
hallo

In het begin van het opstarten staat er wel 1 maxtor als ik dan in de bios ga staat ze daar niemeer. Ja het is de enige hardeschijf en ze is geformatteerd. Is het juist dat bij een sata hardeschijf er geen jumper instellingen nodig zijn?
Bedankt Heezy ik zal dat eens proberen. Alvast bedankt voor de repleys

Heezy
30 May 2005, 19:40
Yep, op een sata kabel kan maar 1 hd, dus master/slave is overbodig ;).

godsend
30 May 2005, 20:35
het is gelukt in de tutorial stond er wel dat er een diskette bij de hardware zou zitten maar ik heb zelf diskette moeten maken. alvast bedankt

g_man
30 May 2005, 22:00
;) Case solved, dus deze mag dicht

Martijnc
4 June 2005, 17:35
en hoe doen we dat zonder diskette drive?

Heezy
4 June 2005, 21:01
Als ge usb ondersteuning in uw bios hebt, lukt het ook dacht ik, anders niet.

Of je moet een Intel en nForce4 chipset hebben met een native sata controller, dan zal de hd gewoon als IDE worden gedetecteerd, en heb je geen drivers nodig.

Martijnc
4 June 2005, 21:02
ik heb ook een ander probleem waar vind ik de drivers want de site van asus bolt niet

Heezy
4 June 2005, 21:07
http://www.asus.nl/index.htm

;)

Martijnc
4 June 2005, 21:08
http://support.asus.com/

Server Application Unavailable

The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.

Heezy
5 June 2005, 00:04
Dan zallet ff wachten worden :).

Martijnc
5 June 2005, 10:16
nu gaat het terug
naar welke driver moet ik zoeken?

Martijnc
5 June 2005, 18:37
ksnap er niks meer van op de site van asus staan geen drivers voor SATA
waar moet ik ze dan gaan halen?