Volledige versie bekijken : Uitvallen internet



Wense56
17 July 2006, 02:07
Heb regelmatig problemen met uitvallen van internet (telenet), gelijktijdig op beide PC's (1 desktop pc rechtstreeks aangesloten op router en 1 draadloze laptop).
Dit soms voor korte duur maar soms ook voor lange duur. Soms ook storingen op telefoonlijn (ook telenet).
Heb hiervoor reeds verschillende malen naar telenet getelefoneerd, volgens hun is alles normaal????
Kan iemand mij soms hierbij helpen.
:bow: :bow: :bow:

Simply
17 July 2006, 08:43
Als volgens Telenet alles normaal is, dan ligt het al niet aan de verbinding tot voor je deur en aangezien het op de beide PC tegelijk is zal het ook niet in de pc zelf zitten, dus rest er enkel nog de modem en de verbinding tss modem en pc, ik veronderstel dat je 2 verbindingen vertrekken vanuit een router of een switch! Die al eens vervangen of nagekeken of alles goed insteekt?

Wense56
17 July 2006, 23:15
Inderdaad, beide pc' s zijn aangesloten via een router (heb ondertussen reeds een andere router), heb echter beide pc' s reeds rechtstreeks aangesloten op de telenet modem. Probleem blijft bestaan. Er zit ook geen enkele regelmaat in, soms bijna een volledige dag internet. Soms bijna een hele dag niet. Soms onderbrekingen van een kwartier en ga zo maar door.

wabbe
17 July 2006, 23:19
Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad.
Telenet zag oo geen fout als we belden.
En na x-aantal keren te belen zeiden ze dat het aan de voeding van de modem kon liggen en ze een nieuwe gingen opsturen.
En sinds die nieuwe voeding der was hebben we geen problemen meer gehad.

Dus mss eens effe vragen aan telenet of het dat zou kunnen zijn?

Wense56
18 July 2006, 03:55
Ok, bedankt. Ik probeer bij Telenet een voeding vast te krijgen en zie dan wel verder.

Wense56